Proefrijden Op Also

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

noekje

Proefrijden Op Also

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 22:42

Jaa tis eindelijk zover ik krijg een eigen paardje na lang zeuren
Nou ging ik samen met mn ouders kijken bij een stal in de buurt en ging ik op hem rijden.
Also is 5 jaar, 1.66 komt van animo's hallo x irco polo
Toen ik er net opstapte voelde ik hele erge spanning maar na 10 minuutjes rijden ontspande hij al snel
Hij reed erg lekker alleen hij is bang voor je been, zogauw hij je been voelt springt ie weg, dus ik moest even voelen hoeveel been ik kon geven enzo, maar aan het eind ging het al beter. Maar ik ga nog meer paardjes langs niet gelijk beslissen.. Noujaa genoeg gelult hier de foto's

Eerst aan de longe om te laten zien hij hij liep:
Afbeelding

Afbeelding

Lekker racen
Afbeelding

Afbeelding

Toen ging die man er eerst even op, zodat ik het kon zien..

Afbeelding

Afbeelding
En toen ikke
Afbeelding
Het klikte wel gelijk
Afbeelding
Handen rechtop
Afbeelding

Hoofdje.. kijkt hier alleen niet zo vrolijk
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

aub niet te hard commentaar het was onze eerste keer en hij was niet zo makkelijk ivm met het been geven..

fionaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 22:46

leuk paardje anoek ik vind het wel wat voor jou .. dat weet je.. commentaar had ik beetje gegevenn .. niet al teveel vanwege dat je eerste was..en omdat hij bang is voor het been.. maar goed
suc6 met zoeken ! en ik wil je graag helpen !
liefs Fiona

Madelief28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 22:47

op zich vind ik het een leuk paard...ik vraag me alleen af waarom hij neit gewoon een watertrensjme af e als bit in heeft...ik vragen waarom juist dit bit gebruikt word...

Zelf houd ik er niet van als een paard weg springt voor het been...Dat kan natuurlijk allerlei oorzaken hebben, echter ben ik van mening dat een paard dan vaak niet correct is ingereden, en waar je eventueel problemen me KAN gaan krijgen.Verder vind ik hem net iets te gemakkelijk nageeflijk lopen waar het paard wel ens te diep en achte de loodlijn wil kruipen..Net alsof de neusdruk (misschien ivm het bit) hem naar beneden stuurt...kortom ik vind hem er niet ontspannen uitzien...

ik begrijp wel dat dit de 1x is bla bla bla...alleen zou ik verder gaa met zoeken..

in ieder geval suces!!

Oliefjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 22:48

Heey Anoek.
Leuk paard! Echt cool dat je een eigen paardje mag!
En ga je dan stoppen met je verzorgpaarden?

fionaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 22:53

@claudia23..niet banketstaaf bedoeld..maar mijn paardje is goed in gereden..en wilt ook nog wel eens achter de loodlijn lopen, dat doet ze gewoon erg snel..en je had dan mijn paard in het begin moeten zien je zat er op en toen was het al dat ze nagevelijk was! en met dat bit.. kan anoek ook niet veel aan doen .. okej dat snap jezelf ook wel dan.. maar zo word er daar gereden bij die stal. Ik vroeg al aan anoek.. wat voor bit ze hem zal geven als ze uhm bijvoorbeeld wel neemt..en daar had ze een goede keuze over gemaakt..!

fionaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 22:54

hoow..soryy :| banketstaaf.. uhmm .. :|niet banketstaaf bedoeld.. of wattan.. ik wist niet dat ik dat had getypt .. :| sorry foutje.

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 22:55

leuk paard Ziet er niet ontspannen uit hoe die loopt, en inderdaad dat bit is wel erg scherp voor zo'n jong paard Zie wel dat jij mee op ontspannenheid rijdt dan die man die er op zit.. ziet er niet uit hoe hij hem in de krul trekt.
Veel succes met zoeken

fionaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 22:56

uhm nog x sorry.. anoek legde dat banketstaaf even uit..

mariska1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 22:59

dat bit is gewoon voor een rustige ligging voor in de mond. niet zoveel bijzonders aan, er is niet meer druk dan bij een normaal trensje maar dan vraag ik me nu af of deze gebruikt word vanwege onrustige mond van het paard of onrustige hand van de ruiter..

Oliefjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 23:00

Whaha die berichtjes van Fiona

Anoek, je zei toch eerst dat je hem moest opzadelen dat je hem weer met een ander bit moest rijden ofzo

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 23:02

Paardje ziet er leuk uit en je zit er leuk op, maar ik vind wel dat je door moet zoeken en heel veel paardjes geprobeerd moet hebben en je moet heel erg zeker zijn van een paardje!
Heel veel succes met zoeken!

fionaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 23:03

dat bit is.. (hoorde t..) omdat hij zijn tong dr overheen gooit.. en dat zn hoofd dan niet wilt kantelen ofzoo .. ?

Raiza

Re: Proefrijden Op Also

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 23:07

Ik vind het op zich best een leuk paard om te zien, maar hij loopt wel erg ver achter de loodlijn. Neemt hij wel het bit aan?
Hij heeft tevens een knik in zijn nek rondom de 3e-4e nekwervel. Lijkt in mijn ogen alsof het paard niet rond altijd "rond" gereden is, maar "rond" getrokken .
Als ze daarbij ook nog bang is voor het been....
Ik zou als ik jou was nog even verder zoeken... staan genoeg leuke paarden te koop
Laatst bijgewerkt door Raiza op 26-11-05 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt

noekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 23:08

Hihi Fioon je praat me hele topic vol me je banketstaaf

Thanks!

Jaa dan moet ik stoppen met whisper,, tis jammer maarja eigen paard gaat toch wel voor..

@Claudia23, Ja ik vind dit bit ook erg hard, ik heb ook gevraagd kan het niet met een gewoon bitje? Maar hij zei dat dit bit voorkomt dat het paard zijn tong over zn bit doet, en volges mij is dit bit ook tegen het kantelen van zijn hoofd..

Je zegt wel ik hou er zelf niet van als hij wegspringt maar dat is ook nogal logisch daar houdt niemand van.. scherp op het been okee.. maar dit is natuurlijk niet helemaal goed, maar dat kan je er ook uitrijden als je echt met hem aan de slag gaat elke dag oefenen.. er was ook een paard bij ons die was bang voor zwepen en er is veel mee geoefend en je kan hem nu zelfs een tik geven! Dus hopelijk gaat het net zo met deze, maarja je hebt geen zekerheid dat het zo gaat.. daarom zit ik ook te twijfelen over hem..

@Sammie thanks! en ja is idd nog niet helemaal ontspannen maar ging toch al stuk beter dan int begin

@Kris25,Thanks! Jaa ik ga zeker nog meer paardjes uitproberen en dan mijn keuze maken

@Mariska,, thanks voor extra info.. ik denk vanwege het paard,, want er rijden meestal verschillende ruiters op.

Madelief28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 23:09

fionaa schreef:
dat bit is.. (hoorde t..) omdat hij zijn tong dr overheen gooit.. en dat zn hoofd dan niet wilt kantelen ofzoo .. ?

Kijk dat bedoel ik...Teveel onduidelijkheden:)

noekje:Laat je anders nog eens een keer goed bijpraten betreffende dit paard als je het wat lijkt...Maar denk wel, koop niet meteen het eerste beste paard omdat je nu zo dolgraag een paard mag/kan kopen...

Verken de paarden wereld eerst eens voordat je een keuze maakt

noekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 23:11

claudia23 schreef:
fionaa schreef:

Kijk dat bedoel ik...Teveel onduidelijkheden:)

noekje:Laat je anders nog eens een keer goed bijpraten betreffende dit paard als je het wat lijkt...Maar denk wel, koop niet meteen het eerste beste paard omdat je nu zo dolgraag een paard mag/kan kopen...

Verken de paarden wereld eerst eens voordat je een keuze maakt

Lees: Maar ik ga nog meer paardjes langs niet gelijk beslissen..
Staat er toch echt bovenaan

Madelief28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 23:14

okee okee ik liet me even meeslepen in het moment

Zo ben ik namelijk ook aardig op de koffie gekomen met een paard die ik "te"snel had gekocht...Vandaar mijn reactie

iig Succes
Laatst bijgewerkt door Madelief28 op 26-11-05 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt

fionaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 23:14

ik had t ook.. ik heb onwijs veel paarden bekeken enzo op internet..en nooit langs geweest.. toen kwam Ursula op de manege en toen was ik meteen weg van dr, terwijl ik dr nog nooit op had gereden maar de eerste keer klikte wel! 2de keer wat minder..vraag niet waarom .. maar goed ze is nu wel van mij als ik weer kan rijden en goede rij foto's heb zet ik ze ook eens op bokt.. wil wel eens reactie wete..

Luuz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 23:27

Ik vind het in principe een erg leuk paard. Maar ik vond die man er erg onaardig opzitten. Hij trekt dat paard behoorlijk in de krul, zit niet ontspannen en ik wil niet weten waarom het paardje zo bang voor het been is.. Maarjah, dat kan natuurijk ook gewoon zo zijn.
Klikte het tussen het paard en jou?
Zoek idd maar lekker verder en als dit echt je droompaard is, koop hem dan..

noekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 23:31

@Claudia23 Thanks! Is nog een heel gedoe een perfect paard vinden

@Luuz: Also die staat nog niet zo lang op die stal.. hij weet ook niet waarom hij zo gevoelig is hij werkt er nog niet zo lang maar ik ga het zeker navragen Die klik was er wel ja

fionaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 23:32

anoek wilt ursula gewoon ..

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 23:38

sjee wat een gezuer over dat bit, als je niet weet wat voor een
werking dit heeft dan zeg er ook niks over
Ten 2de ik vind het een mooi paard mooie kleur mooie bouw leuk getekend.
Ten 3de als je zeker weet dat dit je droompaard is en de klik er is dan aarzel niet en koop hem, voor je het weet is die weg en heb je spijt.
Twijfel je koop hem dan niet vergeet dit paard en kijk verder.
Maar ga niet te veel nadenken, dit beinvloed de koop.
En denk gewoon overal goed over na
Veel succes met zoeken

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 23:39

en fiona sorry ik vind je irritant met je opmerkingen

En een perfect paard bestaat niet

wel een paard dat aanvoelt wat jij wilt,
dus als die klik er was ik zou zegen dan ga er lekker voor

fionaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 23:44

onley sorry hoor.. had dr gewoon zin in.. en wees blij .. kom toch amper op bokt.. !

classeygurl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 23:46

Lijkt me een erg leuk paardje!

Ik zou hem zeker niet laten staan omdat hij teveel achter de loodlijn loopt op het moment!

Het is nog een jong paardje en hij moet natuurlijk nog erg veel leren!

Je hebt zelf denk ik wel aangevoeld of hij zich een beetje makkelijk laat bewerken ( bedoel dat je hem al wat kon uitschuiven enzow...)

Hoelang is hij onder zadel, heeft hij al wat gelopen in de wedstrijden?

Als je er verder een goed gevoel over hebt zou ik gewoon nog een keer lekker gaan rijden enzow!

Heel veel succes met het vinden van een paardje!