Jong paard richt zich te veel op

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Obsessed

Jong paard richt zich te veel op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 13:36

Mijn driejarige pony heeft heel erg de neiging om met gigantisch veel oprichting te gaan lopen. De hals helemaal gebogen, neus recht naar beneden. Op zich een mooi gezicht als ze al wat verder was geweest, maar ze is nog maar drie en moet de hele mikmak nog leren. Ik zou haar liever wat langer en lager zien, maar hoe kan ik dit het best bereiken?

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 18:26

Ik rij bij een jong paard zelfs ontzettend veel echt richting halsstrekken, dus voor ruimte geven en gewoon achter de hand aanrijden. Ik zou verder niet te veel gaan prutsen omdat ze nog zo jong is, alleen die ruimte geven en met je been aangeven dat je graag wilt dat ze meer naar de hand komt, veel wendingen rijden om haar soepel te krijgen en regelmatig naar buiten op een recht pad gewoon een heel eind met impuls rechtuit rijden.

Bij het longeren vind ik het prettig om een gogue te gebruiken, die moedigt ook aan dat ze daadwerkelijk voorwaarts neerwaarts lopen. Zelf dan uiteraard zorgen dat ze wel lekker actief blijft lopen.

Ze is nog jong, het komt wel.

Obsessed

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 19:02

Oké, bedankt Ik laat haar ook heel veel halsstrekken, maar dan gaat ze met haar neus op de grond, omdat ze zó graag contact met het bit wil hebben...

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 19:31

Dat is prima hoor, van daaruit gewoon lekker voorwaarts rijden. Als ze zo loopt is het beter dan wanneer ze zich zo opdrukt.

Bombarie

Re: Jong paard richt zich te veel op

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 19:32

Nou als ze zo graag met het bit contact wil zou het niet zo'n probleem moeten zijn toch, gewoon je teugels iets minder strak houden en lekker voorwaards rijden!