ayla@clickertraining

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

laverite

ayla@clickertraining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 00:41

hoi
dit is het paardje van een mevrouw brenda

ze doet parelli en clickertraining met hem
na het rijden ( parellirijden ) deed ze nog wat clickeren

Afbeelding

hallo , ik ben dus ayla en ben best wel een ondeugende snoes

Afbeelding

tss dit is moeilijk

Afbeelding
jaaa

Afbeelding

aha dit wordt interessant

Afbeelding

dankje baasje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

begin van knietje geven

Afbeelding

en nog eens buigen

Afbeelding

Afbeelding
pacha vond het niet interessant

Mandarijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 11:16

grappig
hihi ik ben de eerste

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 11:59

Wat lief Is al een wat ouder paardje of niet?

Riannetje02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 12:01

Ah, echt lief

(hoe oud is ze?)

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 12:27

Riannetje02 schreef:
Ah, echt lief

(hoe oud is ze?)

k denk 7 of zo
ze lijkt oud door haar kleurtje

Riannetje02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 12:29

Ow, dat heeft een pony van mn vriendin ook.. die is in de zomer gewoon bruin, en in de winter grijzig.. net als deze

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 12:30

Wat een leuk paard! Dat was eigenlijk mijn eerste reactie. Ik weet niet waarom, maar ik vind het gewoon een ontzettend leuk paard om te zien

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 14:13

Dribje schreef:
Wat een leuk paard! Dat was eigenlijk mijn eerste reactie. Ik weet niet waarom, maar ik vind het gewoon een ontzettend leuk paard om te zien

aaah dankje

Luuz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 20:23

Heel leuk paard! Ik dacht eerst datie gerold had in het zand;)
kussies Luus

figofrvr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 20:37

Leuk paardje! en hij buigt al best goed!

Mowoah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 21:12

Leuk paardje
Ziet er ook al goed uit!
Maar wat is clickertraining?

Kleinduimpje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 21:14

Schattig

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 21:49

ziet er leuk uit... leuk paardje!

En misschien een paar tips (om door te geven): zoek wat meer ruimte op, als je je paard wil laten buigen... bv. een paddock ofzo, of iig verder van de muur af.. Iig erg verstandig dat je dit niet op harde ondergrond doet...

En het lekkers na de click... dat kan je beter op een makkelijkere plaats hebben, zodat je het sneller kan pakken... als je het nu pakt, dan zit er (zoals ik het kan oordelen zoals het bij mezelf ging vroeger) wat meer tijd tussen de click en het krijgen van het lekkers... om het paard wat meer geïnteresseerd te houden is het prettiger om het lekkers dus sneller te kunnen pakken, zodat je sneller de volgende "click" kan geven, of de volgende oefening vragen...

Om te voorkomen dat Banjer mij (en mijn zakken) met eten gaat associëren, laat ik haar altijd een stapje naar achter doen om het lekkers te pakken.... dat doe ik door het lekkers in mijn hand te houden, mijn hand vlakbij haar borst.. zodat ze achteruit MOET om het te pakken... heeft misschien ook een beetje met beleefdheid te maken...

Leuk iig dat Brenda aan clickertraining doet met haar paardje...

Daantje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 21:50

wat is clickertraining ?????? nog nooit van gehoord hih

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 00:36

bij dit soort trainingen is het belangrijk dat je het paard meteen zijn beloning geeft. ik neem aan dat ze dat wel met de stem en een vorm van aanraking doet, anders komt het lekkers wel veel te laat. het beste is om tijdens de buiging oid te belonen, op het moment dat het paard het goed doet. dis is in het algemeen natuurlijk, het paardje snapt het zo te zien wel, dus het late snoepje zal in dit geval geen probleem zijn.

Libertylove

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 00:38

clickertraining
Leuke foto's

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 00:44

merrieveulen schreef:
bij dit soort trainingen is het belangrijk dat je het paard meteen zijn beloning geeft. ik neem aan dat ze dat wel met de stem en een vorm van aanraking doet, anders komt het lekkers wel veel te laat. het beste is om tijdens de buiging oid te belonen, op het moment dat het paard het goed doet. dis is in het algemeen natuurlijk, het paardje snapt het zo te zien wel, dus het late snoepje zal in dit geval geen probleem zijn.

de click is de beloning, en het lekkers is de bevestiging van de beloning... zie het als je loonstrookje ("click") en het daadwerkelijk uitbetalen van je salaris (lekkers)...

en het heet dus clickertraining omdat het paard een CLICK krijgt op het moment dat hij/zij doet wat je wilt... op het goede moment van de buiging bv. of (in geval van angst-training met de clicker) als het paard de trailer in gaat...

Mendi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 12:02

Ha ha, ik vind Pascha cool!

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-05 20:25

Nandoman schreef:
Ha ha, ik vind Pascha cool!

ik ook , hoe zou dat toch komen

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-05 13:45

Banjer schreef:
ziet er leuk uit... leuk paardje!

En misschien een paar tips (om door te geven): zoek wat meer ruimte op, als je je paard wil laten buigen... bv. een paddock ofzo, of iig verder van de muur af.. Iig erg verstandig dat je dit niet op harde ondergrond doet...

En het lekkers na de click... dat kan je beter op een makkelijkere plaats hebben, zodat je het sneller kan pakken... als je het nu pakt, dan zit er (zoals ik het kan oordelen zoals het bij mezelf ging vroeger) wat meer tijd tussen de click en het krijgen van het lekkers... om het paard wat meer geïnteresseerd te houden is het prettiger om het lekkers dus sneller te kunnen pakken, zodat je sneller de volgende "click" kan geven, of de volgende oefening vragen...

Om te voorkomen dat Banjer mij (en mijn zakken) met eten gaat associëren, laat ik haar altijd een stapje naar achter doen om het lekkers te pakken.... dat doe ik door het lekkers in mijn hand te houden, mijn hand vlakbij haar borst.. zodat ze achteruit MOET om het te pakken... heeft misschien ook een beetje met beleefdheid te maken...

Leuk iig dat Brenda aan clickertraining doet met haar paardje...

heel erg bedankt voor de tips , ik zal het haar zeker zeggen
ik heb ook een tijdje clicker gedaan met pacha maar die heeft een nogal overdonderend arrogant karakter en werd er bijterig van .. Heb je daar een tip voor ?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 13:50

ja hoor, daar heb ik een tip voor, die ik overigens ook op Banjer "gebruikt" heb in het begin...

Het lekkers na de click heel dicht bij de borst geven, zodat het paard een stapje achteruit MOET doen om het te kunnen pakken...
Als je paard erg ongeduldig is met de mond, dan kan je je hand sluiten en eventjes (2-3 seconden ofzo) wachten en kijken of hij/zij rustiger/geduldiger wordt... is dat niet het geval, dan draai je je om en negeer je het paard eventjes... zo verbreek je het contact dat je op dat moment hebt opgebouwd... dat is een ergere "straf" voor een paard dan bv. een tikje op de neus... na een paar keer zal je paard doorhebben dat je je omdraait omdat ie zo ongeduldig is...

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 15:11

Banjer schreef:
ja hoor, daar heb ik een tip voor, die ik overigens ook op Banjer "gebruikt" heb in het begin...

Het lekkers na de click heel dicht bij de borst geven, zodat het paard een stapje achteruit MOET doen om het te kunnen pakken...
Als je paard erg ongeduldig is met de mond, dan kan je je hand sluiten en eventjes (2-3 seconden ofzo) wachten en kijken of hij/zij rustiger/geduldiger wordt... is dat niet het geval, dan draai je je om en negeer je het paard eventjes... zo verbreek je het contact dat je op dat moment hebt opgebouwd... dat is een ergere "straf" voor een paard dan bv. een tikje op de neus... na een paar keer zal je paard doorhebben dat je je omdraait omdat ie zo ongeduldig is...

dankje , zal kijken wat ik ermee kan doen