Loopt weg van linkerteugel !

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hairspray

Loopt weg van linkerteugel !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 20:52

hey,

een maand geleden ben ik voor de eerste keer met men nieuwe pony op wedstrijd geweest. Het was een derby voor alle ponyruiters van omstreke dus ik dacht ja waarom eens niet meedoen. ik was 25ste van de 50 vond ik wel goed voor zijn eerste keer, maar als hij door de waterbak was geweest was ik misschien nog beter maarja nu ter zake de eerste keer dat ik terug thuis reed na de wedstrijd wou hij ineens niet meer naar links gaan als ik met de linkerteugel speelde liep hij er helemaal van weg hij wou echt niet naar links gaan ! ook als ik met men rechter been duwde hij wou niet , nu is dit al een tijdje en ik dacht 'tjah het zal wel overgaan' maar nee hij doet het nog steeds ! mijn mama vind het heel gevaarlek want kan niet meer deftig sturen als ik op straat rijd ! ik weet niet wat ik moet doen en zou niet weten wat er tijdens die wedstrijd is gebeurd, misschien te jard getrokken in zijn mondje perongeluk ?? normaal ben ik altijd heel zacht met bitje enzo . ik weet echt niet wat ik moet doen, kan iemand mij raad geven of zeggen wat ik moet doen ???

groetjes charlotte *bentley*

Hairspray

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 10:55

waarom antwoord niemand ????

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 13:26

je moet met je buitenteugel sturen in plaats van met je binnenteugel. Heb je geen goede instructeur/trice? Die kan je vast helpen, want ik kan vanaf achter mijn computer niet zien wat je fout doet. Je instructeur/trice kan dat wel en kan je wellicht ook verder helpen.

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 13:32

Je zegt dat hij naar links moest. Dat deed je door hem naar links te laten kijken en rechterbeen te geven. Weet je wat voor oefening dat is?? Appuyeren. En dat kunnen veel paarden nog niet (wordt ook pas in het Z gevraagd). Het is voor een paard ook zeer onlogisch om zo naar links te gaan. Je had hem beter kunnen laten wijken. Dan kijkt hij niet de kant op waar hij naartoe moet (als er iets engs is) en die oefening beheerst 90% van de paarden.

Maar het is ook zoals Sfiejj zegt.

Ik denk dat je het probleem niet vanaf hier op bokt op kunt lossen. Haal er alsjeblieft op tijd een goede instructrice bij. Want ander wordt dit van kwaad tot erger!!

Hairspray

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-05 14:00

het probleem is dat ik heel graag wil les krijgen van een instructrice ! maar mijn pony staat thuis op stal en wandel alleen met hem omdat ik geen piste heb !

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 14:06

Dat zijn twee losse dingen.

Maar waarom heb je dan nog geen les? Want ik zeg je dat het echt van kwaad tot erger wordt, als er niet ingegrepen wordt.

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 14:15

huh ik snap het niet? Je wil graag les? Maar je wandelt alleen? Huh.. snap ik niet.. Je rijd toch ook ? ik snap het echt ff niet .. Maarehh.. je moet in ieder geval wel even hulp van iemand inroepen. Kun je niet ergens in de buurt naar een instructrice opzoek gaan, zodat je er te paard heen kan gaan en dan het probleem voorleggen..

Hairspray

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-05 18:31

mja ik heb vroeger les genomen enzo maar er is een manege in de buurt maar mag de piste daar niet van gebruiken !!

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 00:03

Ohw zo. Je kunt alleen maar buitenrijden, omdat je geen mogelijkheid hebt om ergens te dressuren???
En bij de plaatselijke ponyclub/rijvereniging? Die hebben vaak wel ergens een terreintje. Of in je wei rijden?

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 14:29

Een derby, is dat niet een wedstrijd op tijd of iets dergelijks? Zou ik mee uitkijken al sik jouw was, soms kan het moeilijk zijn voro een paard om uit elkaar te houden wanneer hij nu wel hard mag (moet zelfs) rennen en waarom de volgende keer juist wordt gevraagd van niet.

Tja, heel leuk dat buitenrijden (wandelen). Maar ook een paard dat daarvoor wordt gebruikt heeft zo af en toe dressuur nodig. Niet alleen omdat dat mooi is, maar omdat dat je paard soepel maakt en ook een goede training is voor jouw om je paard onder controle te hebben. Als je de dressuur verwaarloosd heb je kans op miscommunicaties met je paard. Zoals nu denk ik het geval is.

E hoe moeilijk dat nu in jouw geval lijkt, geen bak aanwezig, geen instructrice of iets. Dat lijkt me voor jouw echt even een goede oplossing. Met wat hulp even de basiscommunicatie tussen jouw en je paard weer opfrissen. Want in de bak is al vervelend als je paard niet heengaat waar jij wil. Maar tijdens buitenrijden kan dit behoorlijk gevaarlijke situaties veroorzaken.

Is er nergens een open plek/ grasveld waar je kunt oefenen?

Hairspray

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-05 15:21

ik heb een weide ja en daar probeer ik in het weekend te rijden, maar daar staan ook nog koeien op dus moet wat uitkijken en ze staat ook heel nat en na een tijdje maak ik het gras helemaal kapot en dat heeft de eigenaar niet graag...in de week kan ik niet goed rijden in de wei omdat het zo snel donker is en dan zie ik niets ! ik ga nog een proberen te vragen om hun bak te gebruiken, dit heb ik al eens gedaan tevergeefd dat ze zeiden dat je die alleen mocht gebruiken als ik men pony ginder stalde = 250 euro dus dit hebben we niet gedaan .

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 22:38

En zijn er verder geen pensionstallen of andere bakken in de buurt?

janinetjjj

Re: Loopt weg van linkerteugel !

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 10:01

Ik snap het even niet..
Je reed wel een wedstrijd, maar zonder geoefend te hebben qua les..
Hmm.. Ik zou maar snel gaan lessen..

Hairspray

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 21:27

ik had de hele zomer geofend in de velde enzo het was niet zo dat hij er helemaal niet op voorbereid was ofzo, in de buurt zijn er spijtig geen maneges meer en bij een vereniging kan ik niet gaan omdat ik al 16 ben en heb een pony dus normaal moet ik bij de paarden gaan , ik weet wel dat ik bij federatie mag enzo maar dat mag ik niet van mijn ouders omdat we geen vervoer hebben om naar de trainingen te gaan, ik rij wel al 9jaar en heb alle jaren prové les genomen , maar wil dit graag terug doen alleen kan ik het niet