Het lukt me nog steeds niet :( ..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LittleRose

Het lukt me nog steeds niet :( ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 17:51

Om me paard mooi aan de teugel te krijgen. Sorry ik weet dat hier al veel topics over geweest zijn maar kan zo snel even niet vinden.
Ik heb dus een eigen paard sinds 2en een halve maand. Daarvoor heb ik 5 jaar op een manege gereden, voornamelijk op arabier, fries en een echt sportpaard.
En mijn paard is dus het tegenover gestelde .
Heb nu een thiedeman gekocht, maar wanneer hij hier een tijdje mee gelopen heeft word ie erg sterk. In stap kan die wel mooi naar beneden lopen maar de rest gata erg moeizaam.
En heb er gewoon echt het geduld niet voor .
Hij heeft ook een vrij lange hals, en met veel overgangen etc gaat het ook niet beter.

Hebben jullie goeie tips, ook om hem meer op te richten?

Dit is even een foto, rijd dan wel met slof maar heb je een beetje een idee.

Afbeelding

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 17:55

Ik zou eerst maar eens beginnen met goed les te nemen,
verder slof en rotzooi er af halen lekker voorwaarts rijden en niet op het hoofd letten het is niet de bedoeling dat je haar in de krul trekt voor het plaatje,
Paardrijden heeft vooral met geduld goed les en verstandig handelen te maken, en niets met een mooi plaatje,
Dat komt waneer je er samen aan toe bent, en heeft zo te zien echt tijd nodig,

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 18:00

Neem les!
Niet je paard met hulpmiddelen naar beneden willen krijgen, want dan kun je er beter naast gaan lopen.
Citaat:
En heb er gewoon echt het geduld niet voor

Als je het geduld er niet voor hebt om je paard ontspannen en nagevelijk te krijgen, ga dan maar korfballen ofzo!

Daantje1981

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 18:00

Ik sluit me volledig aan mij dobbel.

Jij moet wennen aan hem, hij moet wennen aan jou. Dat gaat niet binnen een paar maanden. Daar gaat tijd en veel les overheen. Geef hem en jezelf de mogelijkheid om aan elkaar te wennen!!!

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 18:02

Heb je les met dit paard?

Ik zou les gaan nemen en verder alle hulpteugels eraf halen. Verder zet ik een slotje op dit topic, er staat al voldoende over 'aan de teugel' in de sticky.