Dressuurwedstrijd :: 172 p.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikkiN

Dressuurwedstrijd :: 172 p.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 16:43

Ik heb op 6 november een dressuurwedstrijd gereden op de Voorruiters. De proef vond ik zelf wel lekker gaan, al was ze niet zo lekker aan het been. Laatste tijd wordt Lies al steeds losser, we rijden veel lekkerder laatste tijd. Ik heb de juiste trucjes ontdekt om haar steeds beter alert te maken, met behulp van andere mensen. Hierbij wil ik hen dan ook bedanken

Ik had niet veel verwacht, ik wilde eigenlijk ook niet naar de prijsuitreiking gaan, toch gegaan. En het resultaat was 2e met 172 punten! De 3e prijs had 167 punten. De jury vond ik bij andere heel streng en bij mij heel mild. Ik vond het niet terecht Maarja, toch wel blij met m'n blinkende beker en m'n 2 winstpuntjes! Lies en ik zijn nu hard aan het voorbereiden voor het L1, dat mocht ook wel. Ze heeft nooit hoger dan B gestart

Nog 2 puntjes en dan de L in.
Wel onderling hoor Officieel heb ik geen vervoer voor helaas.

Genoeg gekletst, hier de foto's:

Met m'n mammie naar de bak toe lopen. Lies lijkt wel een PAARD!
Afbeelding

Met haar lieve berenvachtje en bolle voorhoofdje
Afbeelding

Losrijden
Afbeelding

Nog steeds losrijden, achter mij clubgenootje Marije met Biskey
Afbeelding

Toen naar de bak om daar de proef te rijden..
Afbeelding

Even losdraven in het zware zand van de bak
Afbeelding

Afbeelding

Groeten, en gelijk dat enorme hoofd omhoog
Afbeelding

Handjes rechtop, en rechtop gaan zitten
Afbeelding

Gebroken lijn 5 meter
Afbeelding

Dat staartje Wel een mooie foto vind ik zelf..
Afbeelding

Afbeelding

Mijn voeten doen soms echt rare dingen in die laarzen
Verder heeft Lies leren halsstrekken, eerst rende ze met opgeheven hoofd naar de overkant
Afbeelding

Oehh.. Nikki, je binnenhand Je ziet al aan Lies dat ze dat niet fijn vindt.. Oei oei Nikki toch.. Arme Lisa
Afbeelding

Aanspringen in galop
Afbeelding

Galop? Haar trotse eigenaartje staat langs de kant te kijken
Afbeelding

Dit is zeker weten galop
Afbeelding

Floep, achterwerk uit het zadel
Afbeelding

Afbeelding

Hand veranderen
Afbeelding

Afbeelding

Doorzitten
Afbeelding

Galop
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wazig..
Afbeelding

Overgaan in stap op de AC lijn
Afbeelding

Afgroeten
Afbeelding

Vrije stap
Afbeelding

Rijbaan verlaten
Afbeelding

Zo hehe, de proef is af. Nu nog even knuffelen met de baasjes

Lisa krijgt een dikke vette beloning van haar baasje Leo, en van haar mama En natuurlijk ook van haar lieve bijrijdster
Afbeelding

Mams: 'Ging netjes hè?' Ik: 'Pff.. mag ik een tosti?'
Afbeelding

Baasje en ik aan het kletsen, terwijl Lisa een onwijs lief koppie trekt
Afbeelding

Afbeelding

En nog eentje van haar oogje
Afbeelding

Over de proef: Ik weet dat ze niet altijd nageeflijk loopt, het gaat mij niet zo veel om de nageeflijkheid. Als ze maar lekker los en soepel loopt. Aangezien ze in de proef nooit zo voorwaarts is, heb ik geen enkele reden om haar naar beneden te dwingen. Ik vraag het haar netjes, als ze genoeg voorwaarts is. Dan pas rijden we nageeflijk.

Lisa is ontiechlijk vooruitgegaan, en daar ben ik zelf al heel blij mee
Commentaar maar al te graag!!

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 17:07

sorry, maar het was zeker wel een hele milde jury? zelf zou ik zo niet veel punten krijgen. ( niet stom bedoeld hoor) handen rechtop, voor het zadel en wat hoger houden. benen lang maken, hakken uitdrukken, voor je kijken rechtop, schouders naar achteren, en het paard mag meer op de achterhand lopen en wat beter aan de teugel. Voor de rest ziet het er netjes uit. maar nu weet je in ieder geval waar je aan moet werken. je zegt dat je paard vooruit is gegaan dus dat is dan de pluspunt, hij doet het best aardig hoor.

ikkiN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 17:10

Het was ook onderling hè? Dus zoiezo milder Dankje voor de tips! Ik zal erop letten Thuis loopt ze veel beter dan hier hoor, in de proef vind ik haar niet voorwaarts genoeg om haar alsmaar nageeflijk te hebben. Soms krijg ik het gewoon niet voor elkaar. Dan laat ik het maar zo. Ach, we zijn nog aan het oefenen met die proefjes
En ik vatte het ook helemaal niet stom op hoor Mijn proef vond ikzelf geen 172 punten waard.. Nope

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 17:15

oke, gelukkig, ik zeg alleen wat me opviel en dus verbeterd kon worden, Zelf train ik mijn paard ook volop op die dingen, en ik rijdt ook enkel onderlingen wedstrijden. Gelukkig is nu het seizoen afgelopen, maar mijn merrie is 7 maanden drachtig dus voorlopig geen wedstrijden. Wel leuk dat je bijna L ben. Oefen maar veel met het nageeflijk te krijgen, want in de L is dat wel belangrijk hoor.

ikkiN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 17:19

Ja ik weet het. Daarom zijn we ook druk bezig met oefenen. Deze foto's zijn alweer van 3 weken geleden, en we zijn nu alweer een paar stappen verder. We hebben ook les in dezelfde bak, en dat gaat nu ook zoveel beter
Leuk dat je merrie drachtig is!

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 17:36

dank je, maak maar snel nieuwe foto's als het weer een stuk beter gaat. Wel handig, les in dezelfde bak, dat is toch vertrouwd he....

laverite

Re: Dressuurwedstrijd :: 172 p.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 18:12

hej
weeral leuke foto's van lies
Wat hollybolly zei kan ik wel in volgen , toch vind ik het een goed pluspunt dat lies al veel verbeterd is

mijn paard heeft ook niet zoveel respect voor de benen dus ik weet dat het moeilijk is

Nog veel succes

Summertjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 18:21

heey hoeveelste was je geworden? want 172 punten is opzich best veel goed gedaan hoor :)

_mrie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 18:31

2e, staat erbij..

Verder vind ik het er zelf ook niet heel netjes uitzien, maar als jullie samen al vooruit komen is dat al goed toch! :d
Lekker oefenen voor de L1, heb je ook iets om naar toe te werken.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 18:40

leuk hoor!!
gefeliciteerd met je punten!! Wat ik aan de foto's zie, moet je nog wel even oefenen voor de L1, maar dat gaat vast lukken!!

ikkiN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 18:49

Dankje, geloof ik

Lies heeft eindelijk het vertrouwen teruggevonden in de hand van de ruiter. Ze is 9 jaar lang met de handen gereden. Flossen, zagen, trekken, hoe je het ook noemen wilt. Ze was in deze proef al vele malen losser en nageeflijker dan eerder. Ik was wel tevreden, maar zie er geen 172 punten in terug. M'n houding is sterk achteruit gegaan, maar ligt misschien ook aan het feit dat ik laatste tijd sterk oververmoeid ben.
Lies en ik in september:
Afbeelding
Zo ziet ze er dus uit zonder wintervacht Vanaf daar gingen we steeds meer vooruit. Op een gegeven moment ging het weer slechter en nu weer beter. Veel beter dan toen. Al is dat niet van de foto's te zien. Zoals ik het voel, zijn we goed op weg

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 19:48

Over de proef: Ik weet dat ze niet altijd nageeflijk loopt, het gaat mij niet zo veel om de nageeflijkheid. Als ze maar lekker los en soepel loopt. Aangezien ze in de proef nooit zo voorwaarts is, heb ik geen enkele reden om haar naar beneden te dwingen. Ik vraag het haar netjes, als ze genoeg voorwaarts is. Dan pas rijden we nageeflijk.

Ik vind het heel goed dat je eerst je paardje voorwaarts wil rijden en soepel en dan pas aan de teugel gaat rijden (in ned. nageeflijk) vele mensen vergeten dat en gaan direct beginnen zagen in de mond van het paard... Dus da's een super pluspunt!!!

renes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 21:13

Ik vind die laatste foto hierboven toch wel een heel ander beeld geven. Veel losser en mooier nageelfijk. What happened tussendoor?

ikkiN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 21:30

@ Magli: Dat vind ik dus ook zo jammer. Alleen met een goed voorwaarts gereden paard kan je nageeflijk rijden, eerder niet In ieder geval bedankt

@ Renes: Vind ik ook. Soms hebben we gewoon een topdag, en de andere keer gaat het gewoon wat minder.
What happened? Daar had ze al drie kwartier gereden met m'n moeder, dus toen ik er daar opklom was ze al helemaal los. Bij die wedstrijd was het heel erg ingelopen en heb ik maar een kwartier los kunnen rijden

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 23:34

Netjes hoor, jullie gaan lekker hard! Gefeliciteerd! Misschien zie ik je nog wel een keertje als ik andere Nikki ga groomen, leuk. En veel succes alvast in de L1, gaat helemaal goedkomen!

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 23:38

magli schreef:

Ik vind het heel goed dat je eerst je paardje voorwaarts wil rijden en soepel en dan pas aan de teugel gaat rijden (in ned. nageeflijk) vele mensen vergeten dat en gaan direct beginnen zagen in de mond van het paard... Dus da's een super pluspunt!!!

daar heb je gelijk in magli

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 02:52

Ik heb niet alles gelezen (ben beetje moe), maar probeer het verlaten van de rijbaan in stap echt serieus mee te nemen. Op dat moment worden de laatste punten gegeven, dus probeer dan ook nog even netjes te zitten. Bovendien moet je je teugels dan nog niet loslaten. In het proevenboekje staat als het goed is beschreven hoe je in vrije stap de rijbaan moet verlaten.

Misschien heb je hier nog iets aan:
[WD] vrije stap
[JI] juryleden help! beoordeling van "in vrije stap de rijbaan verlaten"

De rest van het commentaar was zo'n beetje wel gegeven volgens mij.

Roosje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 11:24

Ik vind het op de foto's ook geen 170 waardig uitzien.
Maar goed, foto's blijven foto's.
Inderdaad die vrije stap, niet los gooien
Succes verder

tante_trien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 12:08

Biskey ken ik wel staat bij mijn verzorgpaardje op stal

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 16:55

Heey Nikki,

Leuke foto's van de wedstrijd! Ik vind het er wel heel netjes uitzien hoor! Heel ontspannen en vooral geen getrek in haar mond. Ik weet dat je haar normaalgesproken altijd netjes nageeflijk hebt lopen en op deze foto's is dat niet altijd het geval, maar ik vind dat niet heel erg storend. Tijdens zo'n wedstrijdje ben je natuurlijk veel gestressder dan wanneer je les hebt, ik vind het dan ook knap dat jullie juist zoveel rust uitstralen samen. Denk dat je mede hierdoor zulke hoge punten gehaald hebt! Plus dat je altijd je figuren heel netjes rijdt. Nee hoor, je maakt mij niet wijs dat jullie deze punten niet verdiend zouden hebben! Op de site van de Voorruiters zie ik trouwens dat er helemaal niet zo hoog gejureerd is dus zo mild was de jury niet, wees maar trots op de punten en op je tweede plaats! En op Lisa natuurlijk! Op naar die L1!!

BertinaBvd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 18:19

Ziet er goed uit !!
ga zo door

Vigour

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 20:46

Ziet er goed uit, maar ik had het zelf nooit 172 punten gegeven. Ik vind soms je (hand)houding niet zo mooi. Bij de laatste halthoudfoto liggen je benen ook iets naar achteren.
Toch nog gefeliciteerd met je punten!

MardoKnol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 20:53

Hollybolly schreef:
sorry, maar het was zeker wel een hele milde jury? zelf zou ik zo niet veel punten krijgen. ( niet stom bedoeld hoor) handen rechtop, voor het zadel en wat hoger houden. benen lang maken, hakken uitdrukken, voor je kijken rechtop, schouders naar achteren, en het paard mag meer op de achterhand lopen en wat beter aan de teugel. Voor de rest ziet het er netjes uit. maar nu weet je in ieder geval waar je aan moet werken. je zegt dat je paard vooruit is gegaan dus dat is dan de pluspunt, hij doet het best aardig hoor.

HALLO tis B.. aan de teugel lopen hoeft niet in de B. Als je eerlijk rijd,
en het geeft een rustig beeld, vind ik hoge punten goed. Zo als
nu het geval is.

MEIS goed gedaan hoor op naar de L

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 21:15

nikkigioa schreef:
Heey Nikki,

Leuke foto's van de wedstrijd! Ik vind het er wel heel netjes uitzien hoor! Heel ontspannen en vooral geen getrek in haar mond. Ik weet dat je haar normaalgesproken altijd netjes nageeflijk hebt lopen en op deze foto's is dat niet altijd het geval, maar ik vind dat niet heel erg storend. Tijdens zo'n wedstrijdje ben je natuurlijk veel gestressder dan wanneer je les hebt, ik vind het dan ook knap dat jullie juist zoveel rust uitstralen samen. Denk dat je mede hierdoor zulke hoge punten gehaald hebt! Plus dat je altijd je figuren heel netjes rijdt. Nee hoor, je maakt mij niet wijs dat jullie deze punten niet verdiend zouden hebben! Op de site van de Voorruiters zie ik trouwens dat er helemaal niet zo hoog gejureerd is dus zo mild was de jury niet, wees maar trots op de punten en op je tweede plaats! En op Lisa natuurlijk! Op naar die L1!!

Dankjewel Nikki

Vigour schreef:
Ziet er goed uit, maar ik had het zelf nooit 172 punten gegeven. Ik vind soms je (hand)houding niet zo mooi. Bij de laatste halthoudfoto liggen je benen ook iets naar achteren.
Toch nog gefeliciteerd met je punten!

Ja, m'n handhouding is idd niet mooi Vaak plat, te dicht bij m'n bovenbenen en vaak te laag. Daardoor zak ik ook wat in elkaar, vooral in stap. Op de laatste halthoudfoto had ik haar net gecorrigeerd om haar vierkant te laten staan, vandaar dat been naar achter
Officieel had deze proef ook geen 172 punten opgeleverd. Zeker niet.
Toch bedankt

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 22:01

mardoknol, dat weet ik wel, zeg toch alleen wat ze kan verbeteren? Haar paardje liep wel iets nageeflijk, maar het kon beter. als ze het in de L goed wil doen, moet ze hieraan werken, dat bedoelde ik.
vond het voor de rest ook goed uitizien hoor