Hebben jullie asjeblieft Tips??!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ElleTjEe

Hebben jullie asjeblieft Tips??!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-05 18:38

Hallo,,

ik heb een probleemje.. mijn haflinger heb ik gekocht van een manege omdat daar te weinig op gereden werd. Maar op de manege kon hij eigenlijk een beetje zijn gang gaan, zo is het best wel moeilijk om hem alles weer op nieuw aan te leren *(hij is 12)*. Maar mijn probleem is dus dat hij altijd blijft staan als hij moet poepen onder het rijden! ik kan drijven wat ik wil maar ik krijg hem niet vooruit het is echt heel erg vervelend, omdat ik dan net lekker bezig ben stopt hij gewoon, ik heb ook spoortjes om maar dat helpt niet ook heb ik het wel eens geprobeerd met een zweepje maar ik krijg hem NIET vooruit asjeblieft hebben jullie tips?
alvast heel erg bedankt!!

Groetjes

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 18:50

als hij daarmee klaar is loopt hij zeker toch wel weer verder? het ene paard kan wel poepen onder het rijden en de andere niet. de mijne poept eigenlijk nooit tijdens het rijden, ze heeft het wel eens voor elkaar gekregen om tijdens het springen van de hindernis te poepen. Longeer je hem wel eens? doet hij het dan ook, want met longeren kan je hem misschien wat beter door laten lopen tijdens het poepen, het kan inderdaad lastig zijn ja. probeer hem actief te houden en als je voelt dat hij moet poepen, gelijk drijven.

mexxje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 19:01

ach dat maakt toch niks uit,..ik ben het met Hollybolly eens.
en met sporen op een vroeger manege paard rijden??
dat zou ik niet doen....

xLaus_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 19:04

ik ben het met mexxje eens : met sporen op een vroeger manege paard rijden??
dat zou ik niet doen.... en als je het aanvoelt als die gaat stoppen geef je been en een tikje tegelijk ( zorg wel dat je tijdens het tikje hem/haar niet aan de voorkant tegenhoud) heel veel succes iniedergeval

Juweel

Re: Hebben jullie asjeblieft Tips??!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 19:48

Toch proberen goed voorwaarts te houden.

Denk er maar aan dat als je paardje in het wild zou leven, hij ook niet even de tijd nam om te poepen als er gevaar dreigt

Maar ik weet het, het blijft moeilijk. Succes!

Splash_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 19:51

Hollybolly schreef:
als hij daarmee klaar is loopt hij zeker toch wel weer verder?

Om dit zinnetje schoot ik echt vreselijk in de lach....

Maar even zonder grappen, gewoon volhouden, en als hij echt niet wil, dan moet je daar maar mee leren leven denk ik, en zolang duurt het nou ook weer niet, hij is sneller dan een gemiddeld mens

Vlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 19:53

Ik zou 'm gewoon z'n gang laten gaan. Doe ik ook bij mijn paardje.
Het duurt een halve minuut, en als dat beestje eraan gewend is, waarom zou je dan niet een paar seconden kunnen wachten?

Kwanyin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 20:55

Mijn jongste stopt ook altijd als ze moet. Maar toch zou ik ook graag tips horen als iemand weet hoe ik het kan afleren(want ze reageert ook nergens op dan). Want in een proefje zal het heel vervelend zijn als ze plots moet stoppen, maar zeker ook tijdens een buitenrit(ik spreek uit ervaring, het is absoluut niet fijn als je ergens middenin een groep van 8ten op een smalle weg galopeerd en je paard besluit plots dat hij hoognodig moet, stopt, de rest die achter zich staat gewoon laat wachten terwijl het voorste stuk gewoon doorgalopeerd, alle paarden zich opwinden en er dan weer vandoorschiet met de rest om de andere terug in te halen )

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 21:45

probeer mijn tip longeren eens. heb hem als 1e bericht hier geplaatst

maike

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 21:54

Ik snap het wel, ik sta zelf ook liever stil als ik aan het poepen ben..
off-topic:
Hoezo kan je niet met sporen op een vroeger manegepaard rijden dan?

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 22:08

Ellen ?? ik weet niet wat jij hier aan het doen bent .. Stuner loopt wel door als jij goed je been eraan hebt ... uhh mensen dit is mijn vriendin.. sorry ellen maar vind het een beetje vreemd dat je hier om tips vraagt? Enne stunertje loopt wel door? als je hem gewoon drijft.. Hij vind het gewoon moeilijk. Hij staat liever stil als tie aan het poepen is..

yvonnepuntnl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 22:11

Sfiejj schreef:
Ellen ?? ik weet niet wat jij hier aan het doen bent .. Stuner loopt wel door als jij goed je been eraan hebt ... uhh mensen dit is mijn vriendin.. sorry ellen maar vind het een beetje vreemd dat je hier om tips vraagt? Enne stunertje loopt wel door? als je hem gewoon drijft.. Hij vind het gewoon moeilijk. Hij staat liever stil als tie aan het poepen is..

lekkere vriendin ben jij.

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 22:15

wow.. jij kent onze vriendschap niet .. vind het heel erg wat je hier nu zegt!! maar jullie geven haar maar tips hoor maar ze weet zelf ook wel een beetje dat ik gelijk heb.. Maar.. laat maar, wij doen altijd zo tegen elkaar Niet gelijk zeggen dat ik een lekkere vriendin ben :S beetje overdreven.. Je kent me niet eens..

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 22:23

En nina62 ik ken haar paardje, ik zie haar bijna elke dag rijden. Dus ik weet echt wel waar ik het over heb hier hoor.. Sorry als het zo voor anderen overkwam. Maar ik weet gewoon dat haar paardje wel doorloopt tijdens het poepen, maar je moet gewoon goed even been enzo En er is niks mis mee dat ze met sporen rijd hoor Haar paardje is vroeger ook wel op de manege met sporen gereden, alleen hij is niet soepel enzovoort en daar is ze nu mee aan het werk Ze rijd ook niet altijd met spoor.

esziiY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 22:33

idd oefenen met longeren!

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 22:40

en ellen, we moeten toch veel oefenen aan de longe kun je dat gelijk erbij oefenen maar hij poept nooit aan de longe.. eigenlijk alleen met rijden af en toe..

little_angel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 22:47

nou sfiejj sorry hoor maar ik vind je nou niet bepaald een goede vriendin en om zomaar te zeggen dat het helemaal geen probleem is , als het geen probleem was waarom zou ze hier dan om tips vragen , het lijkt wel of je het leven van je vriendin beslist ofzo ,, en even on-topic, inderdaad wat al eerder genoemd is, met longeren!

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 22:58

uhm.. het is misschien wel een lichtelijk probleem, maar zoals zij het beschrijft klopt het niet, ik rij er zelf ook wel is op hoor! en dan zeg ik ook gewoon dat ik niet vind kunnen dat ze het probleem veel erger maakt dan dat het is. Enne ik beslis haar leven? ja doe ik graag ja wil je dat soms horen?

Splash_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 23:03

Nou eh, ga ff ontopic.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 23:04

Je zet haar wel een beetje voor paal vind je niet sfiejj? maar als jij die pony ook kent kan het wel meevallen, maar misschien wil ze het gewoon verbeteren zodat hij wat beter doorloopt tijdens het poepen. kan toch. Het is haar pony, haar topic en haar probleem, en wij geven hier tips op. Wil niet boos overkomen hoor, verder ga ik me er ook niet in bemoeien. heb mijn tip al gegeven. Longeren kan helpen, de mijne is wel heel opgevoed.

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 23:06

ja oke dat is waar maar ik vind het ook een beetje een banketstaaf idee, dat jullie haar tips gaan geven terwijl het probleem eigenlijk amper aanwezig is.. Maar wij zijn altijd gewoon zo tegen elkaar hoor.. zei had precies hetzelfde in mijn situatie gedaan Echt waar.. en om dan gelijk te zeggen dat ik een slechte vriendin ben.. nou dat is errug overdreven

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 23:09

enne, ik zei het wel een beetjee erg banketstaaf sorry (A)

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 23:13

Mens hou erover op en maak je er niet druk om. Als jou vriendinnetje tips wil, dan kan ze die hier krijgen. Van ons allemaal!
Wat kan jij moeilijk doen zeg. Niemand heeft gezegd dat jij een slechte vriendin bent, jij leest altijd alleen maar wat je wil lezen. En als je hier ook weer een probleem van gaat maken, dan pb je me maar, zodat we hier gewoon verder kunnen gaan met nuttige tips voor je vriendin!

Malibu_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 23:14

ff ontopic nou.... het is wel zo dat je kunt logeren... want dan kun je mischien ook wel probere iemand longeert en jjij zit erop ofzo mischien poept hij ook wel of niet maar je kunthet altijd proberen! groetjes

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 23:17

ja deze tip moet je dus maar eerst even proberen