22 jarig paard sloft met achterhand

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Madelief28

22 jarig paard sloft met achterhand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-05 17:33

De titel zegt al genoeg denk ik...
Sjors word binnenkort 22, verder zo gezond als een hoentje (laats gechekt door DA) Echter sloft ze gewoon altijd met haar achterhand...kortom als je ons ziet rijden in de bak, vooral zomers is het ene grote stofwolk, en geulen in de bak...

Heeft iemand tips omdit, ondanks haar leeftijd, nog weer wat te verbeteren?

Buiten rijden doen we nu eigenlijk elke dag aangezien ik ook merk dat ze van het bakrijden niet gelukkig word...Echter buiten met een buitenrit op de "heenweg" deot ze dit ook, maar wanneer we draaien en weer naar "huis"rijden is madam ineens kwiekfit en loopt ze niet te sloffe..zou dit echt ene kwestie zijn van geen zin hebben?

Obsessed

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 18:40

Mijn vorige pony had 't heel erg, en als ik gewoon 'dom' voor me uit bleef rijden, werd het er niet beter op. Als ik in het begin, op een mooi lang zandpad, veel overgangen en tempowisselingen reed, werd ze heel actief en kwam de kont er mooi onder. Een paar overgangen van halt naar draf of galop kun je ook goed gebruiken. Die van mij was trouwens ook wel heel lui, daar kan het ook mee te doen hebben...

ElleTjEe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 18:40

Ik zou hem lekker actief houden met je been en veel oefeningen met de achterhand trainen. stellingen enzo zodat hij daar spieren in krijgt ofzo

Succes

ilsejee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 20:47

ik denk niet dat het is omdat ze er geen zin in heeft. Ze probeert gewoon zo economisch mogelijk te lopen en zo min mogelijk energie te verspillen door haar voeten niet op te tillen.
Ik herken het gedrag volledig, en dat terwijl mijn paard 13 is. Idd lekker overgangen rijden en aan het werk zetten op momenten dat jij dat wilt. Tijdens het uitstappen laat ik hem lekker zijn gang gaan en mag hij sloffen..

santos

Re: 22 jarig paard sloft met achterhand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 00:41

Mijn paard is ook 22 jaar en erg werklustig. Toch zijn zijn achterijzers altijd recht afgesleten vanachter. Je ziet op de weg de vonken eraf springen. Als ik hem goed aanrijd, dus achterhand eronder, dan doet ie het niet. Helaas ben ik een luie ruiter, die graag naar het bos sloft, dus het blijft nog wel bestaan.

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 14:00

Veel overgangen rijden; draf-stap, stap-draf, stap-galop enz. Het paardje is niet te oud om die spieren nog aan te maken, dus dat komt wel goed! Veel succes er verder mee.

Madelief28

Re: 22 jarig paard sloft met achterhand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 16:51

santos schreef:
Mijn paard is ook 22 jaar en erg werklustig. Toch zijn zijn achterijzers altijd recht afgesleten vanachter. Je ziet op de weg de vonken eraf springen. Als ik hem goed aanrijd, dus achterhand eronder, dan doet ie het niet. Helaas ben ik een luie ruiter, die graag naar het bos sloft, dus het blijft nog wel bestaan.

Dat doet sjors oo inderdaad

Wij zijn inderdaad ook eigenlijk een recreatiestel..Echter ik ga het maar wel eens proberen op te pakken