Neus naar beneden met middendraf

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Obsessed

Neus naar beneden met middendraf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-05 20:07

Ik ben sinds kort met mijn bijrijdpaard bezig met de middendraf. Paardje is net 4, en leert erg snel, maar bij de middendraf kom ik toch tegen een probleem aan. Hij doet zijn benen er namelijk wel mooi uit, maar heeft moeite zijn neus netjes naar beneden te houden. Ik wil hem met mijn hand namelijk wel een klein beetje ruimte bieden om er mooi uit te komen, maar hij maakt hier af en toe misbruik van.
Iemand tips?

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 20:09

Contact bewaren en een halve ophouding maken als hij met zijn neusje omhoog komt. Als hij echt zo snel leert, snapt ie dit ook meteen.
Beter iets minder strekken met neusje op goede hoogte, dan wat meer met zijn neus omhoog, want dan drukt hij zijn rug ook weg.

San

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 20:28

Je kan dit het paard ook goed aanleren door vaker op een lange zijde bijvoorbeeld stukjes weg te rijden en weer terug te nemen. Voordat het paard dan met de neus eruit komt vang je hem weer op en vanuit de gode hood/hals positie rijd je hem weer weg. Deze stukken kan je dan steeds gaan proberen langer te maken totdat hij vanzelf in de goede hoofd hals houding blijft lopen.

Obsessed

Re: Neus naar beneden met middendraf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-05 20:29

Dus, als ik het goed begrijp, gewoon een paar pasjes wegrijden en daarna direct weer opvangen, voordat hij de kans zeg maar krijgt zijn neus eruit te doen?

This_is_me

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 07:36

ja dat werkt bij ons ook het beste.. Al zijn het maar drie of vier passen. Daarna weer terug. Op diverse plaatsen. begin niet aan de oefening als hij al niet goed loopt. Zet hem terug en begin opnieuw... Op een gegeven moment heeft ie het door, en blijft ie mooi met zn koppie waar het hoord. . (bij ons wel en dat had ik niet verwacht hahah)

renes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 10:42

Goed uitgelegd Sansje! Niets aan toe te voegen!

Marita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 17:41

middendraf vereist wel een behoorlijke mate van gedragenheid. wellicht is je paard nog niet sterk genoeg (hij is nog erg jong). Dus beginnen met kleine stukjes en in balans blijven. Blijf zowel in het wegrijden als het terugrijden van achter naar voren rijden en geef hem steun. Rustig opbouwen en de kans geven om zijn lijf te blijven dragen en niet naar voren te vallen. succes.

San

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 12:48

en is het gelukt? Ik ben niet nieuwsgierig hoor...

Bounce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 21:09

dat hij zn neus iets omhoog doet is niet meer dan normaal, dat doen de meeste jonge paarden. Ik zou daar eerst niet zoveel mee doen en pas met een half jaartje er weer mee beginnen. Beter iets minder strekken met neusje op goede hoogte, dan wat meer met zijn neus omhoog, want dan drukt hij zijn rug ook weg. dat betekent dus niet dat je helemaal niet mag strekken hoor succes

This_is_me

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 00:14

Lukt het inmiddels een beetje?