Bo-ghy @ work [ incl. Springen ]

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy

Bo-ghy @ work [ incl. Springen ]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 20:29

Ik plaats deze foto's voor boghy op bokt.
De ruiter zit zelf niet op bokt.

Afbeelding
Even kijken of ze lekker zit.

Beetje inrijden en aan elkaar wennen;
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Al wat ontspannen.

Afbeelding

Afbeelding
Drafje

Afbeelding
Andere hand

Afbeelding

Afbeelding
Weer stappen..

En springen;

Afbeelding
Gehuppel over balkje

Afbeelding

Afbeelding
Landing

Afbeelding
Weigering

Afbeelding
Maar hij kan het

Afbeelding

Afbeelding
Grappig

LovingTweety

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 20:32

Ik vind persoonlijk niet echt prettig om naar te kijken, de ruiter zit te ver naar achter en de benen steken teveel naar voor.

Verder vind ik het wel een leuk paardje

Suuskipje

Re: Bo-ghy @ work [ incl. Springen ]

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 20:33

Heee dat is in Breukelen, bij mij ex-verzorgpaardje, heb nog geholpen om die balken te schilderen grappig zeg, dat jouw paardje er nu ook staat, eerst stonden er 3 pony's in de wei en 2 paarden (Remy dat is mijn exverzorgknollie, Pretty en die ouwe weet eventjes neit zo gauw hoe die heet, de paaden waren Max en Benz)

wat leuk zeg dacht al dat komt me bekend voor!

Wat een leuk beestje trouwens zeg! kwijlt eventjes weg

Maaik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 20:34

Die "grappige foto" is echt leuk haha die kop whiwhwi

De pony lijkt die soms wat op de voorhand te vallen en te diep te lopen.
De ruiter heeft ook de benen wel wat te ver naar voren en der voet mag wel iets verder in de beugel

sucses!

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 20:35

Ligt het zadel eigenlijk wel goed? Ligt zover naar voren lijkt wel (misschien ook beetje vertekend beeld doordat de ruiter zo ver achter in het zadel met haar benen naar voren gestoken).

fjord_brucht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 20:38

Het zadel ligt niet helemaal jofel dat klopt.Ik ben ook bezig met een ander zadel maar het is moeilijk om een passend zadel voor hem te vinden.Dit is mijn vierde zadel al wat na enige tijd niet meer goed ligt.

Daarbij is Bo nog erg jong en loopt daarom af en toe op de voorhand.

Hij is nu 4 en nu een half jaar onder het zadel
Laatst bijgewerkt door fjord_brucht op 20-11-05 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 20:38

haffie_lover schreef:
Heee dat is in Breukelen, bij mij ex-verzorgpaardje, heb nog geholpen om die balken te schilderen grappig zeg, dat jouw paardje er nu ook staat, eerst stonden er 3 pony's in de wei en 2 paarden (Remy dat is mijn exverzorgknollie, Pretty en die ouwe weet eventjes neit zo gauw hoe die heet, de paaden waren Max en Benz)

Grappig zeg!
Al die paardjes staan er nog voorzover ik weet

Mandarijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 20:40

leuke foto's, leuke pony
alleen die weigerfoto vind ik er niet zo vriendelijk uitzien...

marije86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 20:43

Charlie_pony schreef:
leuke foto's, leuke pony

ik vind het echt een gaaf beestje,weiger foto niks mis mee voor zover mijn oog het ziet,als die van mij probeert er bij langs te komen gebruik ik eerst beenheulp wertk dat niet dan ruk ik der ook terug,ze moet wel luisteren

Babs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 20:51

marije86 schreef:
Charlie_pony schreef:
leuke foto's, leuke pony

ik vind het echt een gaaf beestje,weiger foto niks mis mee voor zover mijn oog het ziet,als die van mij probeert er bij langs te komen gebruik ik eerst beenheulp wertk dat niet dan ruk ik der ook terug,ze moet wel luisteren

"dan ruk ik d´r ook terug".....da´s toch niet serieus hoop ik. Handen laag en niet zoals hier de handen omhoog en terugtrekken. Jeetje, dat dier is 4 en net een half jaar onder zadel. Beetje vaag bezig zo!

_streepjes_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 21:13

ik vind t wel een leuk diertje zeg! maar de ruiter is wel een beetje te groot vind ik.
maar ik vind dat babs wel een btje gelijk heeft, je kan wel op een andere manier zorgen dat je pony niet weigert

fjord_brucht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 21:14

Hoezo vaag bezig.
Het was een schrik reactie van de ruiter.
We springen eigenlijk nooit en hij vind het leuk

Mandarijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 21:30

ja maar dan ga je toch niet in z'n mond rukken als hij weigert en erlangs wil gaan?
Dat kan je toch ook op een andere manier oplossen?

Maarja dat is mijn mening...

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 21:59

heey,
als dit mooie ponytje net onder het zadel is lijkt me niet dat je met een te grote ruiter gaat rijden en al helemaal niet gaat springen en dan al helemaal niet zo gaat reargeren als hij een keer weigert, en dan ook nog met een niet passend zadel,,, Ik zou zeggen lees het boek van monty roberts is een keer, dan denk je wel anders...

groetjes

Wel een hele mooie pony!

Gerbriichh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 22:03

Doe een cap op man.... ook van kleine pony's kun je raar afvallen hoor.. Niet zo hoog maar wel op een vreemde manier bijvoorbeeld er onder NOuwja dat is mijn mening. Verder leuk paardje hoor!

fjord_brucht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 22:08

De ruiter die erop zit rijd hem normaal niet en dat ze groot is dat valt ook wel mee ze is zeker niet te zwaar.

Wat die op merking van monty robberts slaat dus werkelijk nergens op.En zo als ik al; eerder zei die reactie met die weigering was een schrik reactie van haar.

En dat ze zonder cap rijdt moet ze zelf weten is haar eigen verantwoording Ze is oud en wijs genoeg om dat zelf te bepalen.

http://www.mijnalbum.nl/Foto=BTCUSOK7

Hier rij ik er zelf op

CarmN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 22:13

Ik vind het een leuk paardje hoor, maar inderdaad als hij net een half jaar onder het zadel is en niet eens een goed passend zadel heeft is het niet zo verstandig om te gaan springen. Die cap is dan wel eigen keuze, maar als je je pony in zn mond zit te rukken heb je best eens kans dat je er een keer naast ligt. Daarbij vind ik het erg jammer dat hij heel erg op de voorhand loopt en achter de loodlijn. "Aan de teugel" lopen lijkt mij niet het belangrijkste op dit moment! Bij jou vind ik het er dus een stuk beter uitzien, is natuurlijk ook een andere manier van rijden. Maar het ziet er in ieder geval een stuk vriendelijker uit!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 23:39

Dit is toch die pony die omgeschoold moest worden naar western? Waar user Boghy een tijdje geleden een vraag over op western plaatste over de slidingstop?
En nu moet 't dier weer dressuurmatig (niet te best) gereden worden?
Jij hebt werkelijk geen idee wat je met je dier wilt he? Hoe moet zo'n jong beest het dan in hemelsnaam nog volgen?

Vergis je niet, ik plaats dit niet om je af te zeiken, maar meer in de hoop dat je eens gaat bedenken wat je nou eigenlijk wil met 't beestje. Als ik als mens je al niet kan volgen, hoe moet een vierjarige pony 't dan volgen?

fjord_brucht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 08:15

Ik heb nooit wat geplaatst over een slidingstop.Het ging er om dat ik hem niet tot gewoon stilstaan kreeg.

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 08:20

Hmm.. ik ga je niet te veel aanvallen ben het met alle reacties voor mij eens.
Ik stoor me echt heel erg aan de houding van de ruiter het ziet er allemaal niet zo prettig uit met die 2...

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 12:14

Ik vind de pony echt onwijs mooi,
Maar idd een paardje dat net onder het zadel is moet je niet zo laten rijden. Hij weigerd niet voor niets en ik zou ook niet gaan springen met een slecht passend zadel.
Als jij er zelf op zit, ziet het er veel beter uit.......
Gewwon lekker zelf op blijven rijden en rustig oppaken!

Fuego

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 12:15

ja snap ik dat je paard weigerd al laat je hem tegen een paal aanlope!!!!

honey007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 12:26

-
Laatst bijgewerkt door honey007 op 13-11-24 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 14:05

Als jij de eigenaar bent van die pony en zij erop rijdt. Mocht ze vallen (zonder cap) ben jij geloof ik voor de verzekering verantwoordelijk en aansprakelijk. Beetje jammer dat jij ondanks haar ´eigen´ verantwoording, toch nog aansprakelijk zou zijn..

En foto´s van weigeringen zien er nooit prettig uit, maar schrikreactie of niet van de ruiter. Helemaal bij een jong paard een ruk in de mond geven is niet in orde.. Jonge paarden zijn meestal zelf nog zo onzeker en willen het graag goed doen..Als ze ze al weigeren gaat het met ruk en trek werk in de mond alleen maar van kwaad tot erger.

Trouwens, een paard western en engels rijden is niets fout aan. Maar beste is dan wel eerst een van de twee goed aanleren en dan pas het volgende erbij leren. Twee verschillende methodes wordt nogal snel verwarrend voor een jong paard..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 14:35

Ehm tjah, ik ben het opzich wel eens met de vorige reactie's,
alleen kan het wel iets vriendelijker gebracht worden...
En ik rijd zelf een westernpaard dressuurmatig bij, en dat paard
snapt heel goed wat de bedoeling is, terwijl ik er pas 2 weken mee bezig ben! Denk zelfs dat als ik ga starten, we nog een aardig eindje kunnen komen!