Dustin @ Vrijspringen over 1.15

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dustinlover

Dustin @ Vrijspringen over 1.15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 15:30

Hallo allemaal,
Zoals jullie wel weten heb ik een super springpony.
Alleen door mijn 2 jaar geleden gebroken rug en nog een ander ongeluk ben ik steeds mijn vertrouwen verloren.
Maja ik spring nu 80cm oefenparcourtjes en dit gaat redelijk goed alleen nu train ik hem maar door vrij te springen op hogere hoogtes.

1.Afbeelding
Even laag kruisje inspringen.
2.Afbeelding
Nouw baas kunnen we echt niet hoger...??
3.Afbeelding
Oke het word al wat tralala.. 80cm
4.Afbeelding
90cm aha dit word al wat interesanter..
5. Afbeelding
1 meter jeej dit is het echte werk
6.Afbeelding
1.10 Dit is pas echt leuk.
7.Afbeelding
En over 1.15
8.Afbeelding
Jeej nog een keer..

Ik weet dat Dusty niet goed basucleert daar kan hij ook niks aan doen naja hij springt zo goed dus we laten hem maar bezemsteel noemen(volgens mijn instructeur heeft hij een bezemsteel ingeslikt )
Voor foto's van Dust op het padje(mooi padje met veel groen erom heen) kijk maar bij ITP...

bakstertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 15:40

heb niet veel verstand van springen maar ziet er volgens mijn wel goed uit.. *en hoog *

Dustinlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 15:44

Thnx baskertje de hoogte valt voor hem eigenlijk redelijk mee hier begint hij pas te springen zeg maar
Ik ben weer aan het opbouwen met inspringen dus de 1.40 die ik hem normaal liet springen dat moet nog even wachten

Quidou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 17:02

ik zou als ik jou was die balk er schuin onder doen... ipv op de grond leggen
je pony springt leuk hoor k hoop voor je dat je vertrouwen weer terug gaat komen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 17:04

-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-10-25 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Spoec

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 17:19

Net als Quidou al zegt zou ik idd ook de balk schuin in de hindernis zetten ..
Hierdoor kan je pony de hoogte beter inschatten ..
Doe het rustig aan zelf, dan komt dat vertrouwen vanzelf weer

marjoke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 17:26

Ja het ziet er goed uit! Bij lagere spronen houd hij zijn beentjes wel niet mooi gelijk, maargoed, als hij erover graakt is dat natuurlijk oké.
Mooie pony!

snoeske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 17:33

het is juist goed om de schuine balk is weg te laten, je paard leert springen op de schuinebalk, is die balk er is niet zul je zien dat een hoop paarden de balk eraf gooien!

ik spring zelf ook veel en ook vrij veel zonder schuine balk, zo let je paard ook beter op, omdat ie zich dan beter concentreert (met d of t weet ik niet haha) toen ik het voor het eerst deed bolde mijn paard zijn rug helemaal, hij vond het best eng denk ik, maar hij doet het goed!

probeer het maar is, andere bokkers!

groetjesszzz

Dustinlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 17:47

Idd met een grondbalk kan een paard de afstand goed inschatten en nog iets je ziet bijna in een springwedstrijd geen schuine balken...
Veel mensen denken dat dat goed is maar zo kan hij juist NIET goed de hoogte inschatten ik dacht eerst ook dat dat handiger was maar dat is niet zo...

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 17:50

Ziet er erg goed uit! Nu jij je vertrouwen weer terug en dan springen jullie dat straks samen weer! Gaat het springen al beter?

Dustinlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 17:51

@ marjoke: tjah dat weet ik omdat hij denkt dat hij het allemaal wel kan..
Net zoals in mijn wedstrijden in de B had ik vaak de eerste balk uit lamlendigheid dat hij echt zo iets had van ja is dit alles en tjah dan ligt die eraf...
Kheb zelfs een keer in een les moeten springen vorig jaar en moest ik ook even mee voor de 10cm en toen gooide die een balk er af en daarna moesten we nog parcours 1.10(alleen ik)en toen wask foutloos

@kris25: Ik had op me hand geschreven handen naar voren en dat deed ik ook wel een paar keer en toen ging het een stuk beter en vooral de tweede keer van het oefenparcours ging goed volgens mijn instructeur omdat hij eindelijk vooruit kon en kon springen

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 18:07

Leuk paardje zeg! Die vindt springen volgens mij heel leuk En zoals je zegt is zijn techniek niet echt optimaal, en blijft ie erg recht in de rug, maar hij kan het wel Fijn paard

Oamaru

Re: Dustin @ Vrijspringen over 1.15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 18:16

Heey,

Zier er goed uit! Alleen zou ik als ik jou was nog een balkje ertussen doen, (tussen de laagste en de hoogste) dan kan hij hem beter inschatten.

Verder nog veel suc6! (mooi paard trouwens!)

Groetjes

Dustinlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 19:46

@ ijslanderfan nee hoor dan schatten ze het juist minder in dan zou hij helemaal met balken vol gebouwd moeten worden anders zien ze zwart gat..
Je ziet internationale springruiters ook altijd maar met 1 hoogtebalk en een grondbalk inspringen enzo...
Dan word je paardje lekker alert

Arielle_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 20:42

ziet er super uit!! ik ben dat meisje van oefenspringen weet je wel;) ben afgelopen vrijdag 1e en 5e geworden.. het ging echt heel erg goed!! ben jij ook nog geweest, zo ja, ging het goed?

Rooos_

Re: Dustin @ Vrijspringen over 1.15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 21:41

kan goed springen ga zo door