Voorwaarts rijden, wat is dat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HengstAron

Voorwaarts rijden, wat is dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 12:49

Nou gister kwam ik dus 2 meisjes tegen die aan het rijden waren op 2 friezen, waar ik ook altijd heb gereden. En het ene meisje was aan het springen( het zag er niet uit maar oké ) Toen het paard weigerde kreeg het paard gelijk een klap aan de kop gericht

En toen zei ik dus gelijk waarom krijg ze nu wéér een knal ja omdat ze weigerd, Ze zat zelf er zelf krom totaal geen teugels in de hand en geen been.

Toen ging ze dus de hele tijd niet springen, Het paard was absoluut niet voorwaarts, been geen reactie en dit wel ik weet niet hoevaak achter me kaar toen kreeg het paard wéér een klap met de zweep.

Het andere meisje ging balkjes lopen en ze begon helemaal te glimlachen omdat haar paard aan de teugel liep, (achterhand van het paard liep nog ergens achter in de bak) Maar goed toen zei ik van je moet het paard eens voortwaarts neerwaarts gaan rijden en kreeg een commentaar van hier tot ginde.

Toen het andere meisje is gaan springen wou ik haar helpen maar werd niet in dank afgenomen dus zij zei van ja ga er zelf dan op. Ik erop en het paard was gewoon hartstikke dood voor het been. Ik had mijn sporen nog aan dus ik gaf een klein tikje met de spoor. Toen kreeg ik de volle lading over me heen dat ik haar aan het kapot schoppen was, Ik kon ze gewoon niet bij brengen dat been doorlopen is..

Ze waren met zijn 2en zo dom dat ik niet uit kon leggen wat naar de hand toe rijden is , Wat die beesten vonden sterren kijken echt geweldig

Misschien is het een beetje een stom topic
Maar ik ben nu toch wel benieuwd wat jullie hier nu van vinden...

Biepje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 13:21

tja, ik geef bij zo'n mensen al lang geen commentaar meer. het is algemeen bekend dat je je paard eerst voorwaarts moet hebben voor je neerwaarts kan beginnen, maar ja, als ze niet willen luisteren en hun paard per se in de krul willen hebben...

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 13:22

ik denk dat jij gelijk hebt, ik heb het niet gezien dus kan ik er ook niet veel over zeggen. k weet niet hoe goed die twee kunnen rijden, en hoe oud die friezen zijn. Maar als ze niet reageren op het been, kan je niet van die dieren verwachten dat ze netjes kunnen lopen en reageren wanneer iemand dat wil. Dat slaan op het hoofd ben ik absoluut op tegen. Zoals jij al zei: het lag niet aan het paard maar aan de ruiters. Zijn dat hun eigen paarden? anders zou ik toch wel even de eigenaar waarschuwen dat ze eerst een paar lessen moeten volgen.

zorro_loveee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 13:29

@ hollybolly

ik vindt dat als het hun eigen paarden zijn ze het zelf moeten weten..
al hun vinden dat ie zo mooi loopt moeten hun het zelf maar weten:P
ze lopen dan zelf voor banketstaaf

zorro_loveee

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 13:51

tuurlijk moeten ze het zelf weten... ik zeg alleen wat ik er van vind.
ik vind het wel sneu voor de paarden

Sily

Re: Voorwaarts rijden, wat is dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 14:04

Ik zou me er lekker niet mee bemoeien tot ze hier op Bokt een topic openen
Ik denk ook niet dat als twee meiden aan het rijden zijn het veel nut heeft commentaar te geven, tenzij ze er om vragen.
Meestal nemen ze met zijn 2en toch minder aan dan als je 1 iemand hebt.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 14:25

er werd hier gevraagd om een mening, en dat heb ik gegeven, maar je hebt er inderdaad niet veel aan, want ik denk dat die twee er toch niet naar zullen luisteren en wanneer ze niet op bokt zitten komen ze er ook niet achter nee.... nou ja ieder voor zich, ze zullen op die manier toch niet ver komen en dan hebben ze alleen zichzelf ermee

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 20:35

Leuk dat je je ermee bemoeien gaat, maar ieder z'n eigen paard zeg ik altijd maar. Mensen vinden het meestal niet leuk om commentaar te krijgen van iemand als ze er niet om vragen. Ik ben er helemaal mee eens met jou dat ze niet een paard voor t hoofd mogen slaan en dat het door hunzelf komt dat het paard niet springen wil. beetje raar vind ik alleen dat je op haar paard gaat.. maar oke, en ik zou het zelf ook niet leuk vinden om een vreemd iemand op mijn paard te zien prikken, wat natuurlijk wel een goede reactie van jou was, maar ik zou niet eens een vreemd iemand op mijn paard zetten .
Ben het er dus helemaal mee eens wat je zegt, maar bemoei je in de toekomst maar gewoon met je eigen, dan komt er geen ruzie, of iets dergelijks. Je mag er natuurlijk wel iets van zeggen, dat doe ik ook, maar gewoon laten gaan als ze het toch niet willen weten

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 23:14

zo die zit sammie_44... had het niet beter kunnen zeggen... ik bemoei me er nu verder ook niet mee, plaats een beetje teveel berichtjes hier geloof ik

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 23:16

erg hè
van die mensen die alleen maar an die voorkant denken en ook nog menen dat ze beter dan anky zijn
en het ergste, het paard overal de schuld van geven.

erg moeilijk om je in te houden, maar er wat van zeggen heeft totaal geen nut
ze weten het immers toch veel beter.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 11:13

Ik denk dat het misschien de toon was die het hem deed.
Als ik aan het rijden ben en iemand komt naar mij toe 'Waarom geef je hem nu weer een knal?' dan kunnen ze echt opflikkeren. Als iemand naar mij toe komt en zegt 'Hey, het viel me op dat je een probleempje had met die sprong. Misschien kun je eens proberen om het paard eerst meer aan het been te zetten en dan de sprong pas te nemen.' dan zeg ik 'Bedankt voor de tip! Heb je even tijd om mee te kijken en me ermee te helpen?'

Ik krijg sowieso een vreemd gevoel als ex-verzorgers een topic plaatsen over het slechte rijden van de huidige verzorgers maar dat zal mijn aangeboren wantrouwige aard wel zijn

Het grote gros van de paarden wordt slecht gereden, wil je dat aanpakken dan zul je je dagtaak wel hebben. Zolang er dus geen sprake is van mishandeling zou ik ze lekker laten rijden en me er niet mee bemoeien. Vind je dat ze te grof met de paarden omgaan dan kun je er eens met de eigenaar over spreken.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 11:59

Lekker laten rijden. Want kan het jou schelen dat het paardje wel nageeflijk is, maar dat de achterhand er nog niet bij is. Misschien zijn het wel onervaren ruiters die niet op jou advies zitten te wachten.
Wanneer ik aan het rijden ben en een vreemde begint tegenover mij wat ik allemaal wel moet doen en wat niet, dan krijg je van mij ook niet zo'n vriendelijke reactie.
En waarom zou je er zelf opstappen? Daar hebben ze niets aan en jij ook niet.
Het is helaas zo dat niet iedereen een Anky of een Jeroen Dubbeldam is, leg je daar maar bij neer. Heb ik lang geleden al gedaan...

eventinggirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 12:06

zulke mensen denken dat ze er verstand van hebben..beetje banketstaaf voor de paarden, maar zo zijn er dus wel meer op de wereld, gewoon niet mee bemoeien..
xxx

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 14:37

Urielle schreef:

Het grote gros van de paarden wordt slecht gereden, wil je dat aanpakken dan zul je je dagtaak wel hebben. Zolang er dus geen sprake is van mishandeling zou ik ze lekker laten rijden en me er niet mee bemoeien. Vind je dat ze te grof met de paarden omgaan dan kun je er eens met de eigenaar over spreken.

Ik wil hier graag even bij zeggen dat je 'slecht gereden' beter door 'anders dan jij zelf rijdt wordt gereden' kan vervangen. Iedereen heeft tenslotte zijn of haar eigen manier van rijden. Zelf is mijn pony ook van nature slecht aan het been, en ik heb daar inmiddels verschillende instructrices bij gehaald. Allemaal rijden ze top met hun eigen paarden, maar niet alle methodes werken op mijn beest... Ieder beestje zijn eigen methode dus.

Verder ga ik mee met wat de mensen hier verder zeggen, bemoei je er gewoon niet mee. Als het ook niet hun eigen paarden zijn en de eigenaar ziet dat ze er echt zo slecht mee omgaan wordt ze hopelijk toch wel verteld dat ze niet meer hoeven te komen.

Ga een nieuw bijrijdpaardje zoeken!