) rijd ik ongeveer 2 keer in de week in de bak. Dressuurmatig wil het niet goed lukken maar ik doe mn best, we blijven alleen op 1 niveau (= slechte niveau) hangen. Dat valt allemaal niet op te lossen via internet maar wat ik me wel afvroeg was wat ik tegen een vastgepakt bit kan doen.Brenda pakt tijdens het rijden best vaak de linkerkant (nooit de rechterkant) vast met haar kaak. Als we op de linkerhand rijden gooit ze dus haar hoofd naar de buitenkant. Wanneer ik dan stelling wil vragen trekt ze mijn handen gewoon weg. Ik probeer het echt te vragen en telkens klein beetje vragen. Niet trekken dus maar toch blijft ze het vastpakken.
Soms wil ze ook een richting op en dan trekt ze ook gewoon dr hoofd om. Ook op de rechterhand doet ze het nog, de stelling wil daar dus beter lukken maar natuurlijk is het niet goed wanneer het paardje wel zijn hoofdje buigt maar verder niets. Er hangt dan ook vaak een boog ind e binnenteugel.
Wat kan ik hier tegen doen?

Tinkers zijn geen dressuurpaarden en zijn ook echt wel meer geschikt om in het bos aan een lekker lang teugeltje te rijden, maar elk paard kan de basis