aida @ work(A)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

car0linee

aida @ work(A)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-05 23:28

vandaag weer les op mijn versorgpony gehad,,
se loopt nog niet so super bij mij maar ik rijdt er nu pas sinds 2weken weer echt op (k had hele grote problemen mt haar ) maar ze loopt steeds beter.. ze heeft nog heel veel moeite met bochten enzo.. mja komt vanzelf,, ow jah,, en k rijdt zelf ook niet bepaalt bjoetiefull maar k leer steeds meer..

Afbeelding
in stap

Afbeelding
ik zit beetje ver naar voren

Afbeelding
hier hangt aida heel erg naar beneden,, en k heb mijn armen strakjess naar voor,, we moeten nog veel leren

Afbeelding
een beetje geprobeert wijkjee,, maar se kan dat nog niet dus dat moeten we haar nog leren,,

Afbeelding
ze wou hier niet de bocht maken omdat ze nog moeite heeft met draaien ze wil alles het liefst recht maken,, en als se van mij wel bocht moet maken,, dan komen er zulke foto's uit,, ik vind dat beentje wel grappig

Afbeelding
en dn nog een lieve fotow vn aida en ik,, se is soo lief

commentaar mag,, maar wees wel beetje lief want ik moet nog veel leren en aida kan nog bijna niks.. we sijn hard aan t werk

Fritsiej

Re: aida @ work(A)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 23:35

Der kan nog wel wat aan verbeterd worden.
Ik vind dat hij erg op de voorhand valt.
En het heel erg lijkt of hij heel erg hangt.
Het kunnen moment opnames zijn

Veel succes!

marjoke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 23:37

Allereerst, praat Nederlands, verplicht op bokt en leest gewoon veel makkelijker.
Het is een erg mooi beestje ja. Hoe oud is ze? Ziet er namelijk nog erg jong uit.

car0linee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-05 23:39

ze is net vier,, half arabiertje,, ik rijdt haar nu 2weken ong echt ze kan bijna niks,, ze kon in het begin niet eens stil staan met opsteigen dan zakte ze door haar benen heen enzo,, mjaa,, t gaat beetje bij beetje steeds wat beter glukkig!

Miss_Maya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 23:44

Ja praat maar effe fantsoenlijk hoor ..
Uhm tjah , als een paardje daar zn benen zakt denk ik dat er iet serius mis is ..
Rij jij dat paardje in ?
Ik denk dat ze dan wel eerst iemand lichters mogen zoeken in het begin . En tjah je manier van werk te gaan lijk me ook niet zo een goede manier , maarjaa ..
Toch mooi paardje hoor

Kikka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 23:48

Waarom leer je een paard wijken als 'ie niet eens normaal een bocht doorkomt ?

car0linee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-05 23:51

ze is van het zomer gereden door een meisje,, maar die is er later mee opgehouden omdat ze zelf ook een pony heeft en het te druk kreeg,, toen heeft ze 3maanden stil gestaan ofsoo,, en ze had nooit leren stil staan,, de eerste keer dat ik erop zou zat ik er net op begon ze te bokken en te steigeren en kwam ik er niet meer op,, toen heeft een man mij er mee geholpen,, hij wilde haar stil laten staan,, nja ze kon niet vooruit dus ging se maar achteruit,, en daarbij sakte se een beetje door haar achterbenen,, ze trouwes heel gevoelig bij haar benen,, we proberen er steeds meer mee bezig te zijn mja,, ze wil niet dat iemand aan haar benen komt,, ik kan er nu gewoon op stappen,, en ontspannen loopt ze nu ook nog niet,, mja,, ik krijg nu 2x per week les sinds 2weken en dat sijn de enige keren dat ik haar rijdt,, omdat we niet willen dat er ongelukken gebeuren,, nja ze doet t nu steeds beter,, alleen ze kan niet middendraf doen want dan springt ze in galop,, en heeft nog geen goeie evenwicht als j bv bochten rijdt,, maar t gaat al veel beter dan dat het in het begin ging,,

car0linee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-05 23:53

ze kan nog niet wijken,, die man waar ik les van krijg,, en ik weten ook niet wat dat paard allemaal kan,, dus we wouden het proberen,, mja,, dat kan ze dus nog niet,,

Miss_Maya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 23:57

car0linee schreef:
ze is van het zomer gereden door een meisje,, maar die is er later mee opgehouden omdat ze zelf ook een pony heeft en het te druk kreeg,, toen heeft ze 3maanden stil gestaan ofsoo,, en ze had nooit leren stil staan,, de eerste keer dat ik erop zou zat ik er net op begon ze te bokken en te steigeren en kwam ik er niet meer op,, toen heeft een man mij er mee geholpen,, hij wilde haar stil laten staan,, nja ze kon niet vooruit dus ging se maar achteruit,, en daarbij sakte se een beetje door haar achterbenen,, ze trouwes heel gevoelig bij haar benen,, we proberen er steeds meer mee bezig te zijn mja,, ze wil niet dat iemand aan haar benen komt,, ik kan er nu gewoon op stappen,, en ontspannen loopt ze nu ook nog niet,, mja,, ik krijg nu 2x per week les sinds 2weken en dat sijn de enige keren dat ik haar rijdt,, omdat we niet willen dat er ongelukken gebeuren,, nja ze doet t nu steeds beter,, alleen ze kan niet middendraf doen want dan springt ze in galop,, en heeft nog geen goeie evenwicht als j bv bochten rijdt,, maar t gaat al veel beter dan dat het in het begin ging,,

Laten we het geloofbaar laten
Als je pony niet een hoek loopt in stap ga je niet gelijk gaan draven he !!

San

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 23:57

Denk nogmaals aan je Nederlands en aan alle comma's. Dit is erg vervelend lezen.

Misschien is het handig om met dit paardje eerst wat longeertraining te gaan doen zodat ze wat sterker wordt. Als ze namelijk zo zwak is als jij zegt, dan is het niet verstandig dat er al een ruiter op zit, die toch vrij groot is.

Middendraf is iets wat je helemaal niet moet willen met een jong paard. Leer zo'n beest eerst de basisdingen te doen op een fatsoenlijk arbeidstempo. Middendraf kan pas als de achterhand sterk genoeg is en dat is hij duidelijk nog niet.

Het evenwicht van het paard kan je overigens ook trainen door middel van longeertraining. Ik denk dat je dit ponytje beter kan behandelen als een pony die helemaal van voor opnieuw moet starten, want op deze manier gaat het vrees ik mis.

car0linee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-05 00:05

we hebben maandag gezien wat ze kon en wat ze niet kon,, nja wijken kan ze dus niet,, middendraf hebben we ook geprobeerd,, toen sprong ze in galop aan dus we proberen haar nu wat verzamelder te laten lopen en drafen. ze heeft echt een moeilijke kant en een makkelijke,, op de 1 kan ze de bochten makkelijk halen maar heeft ze nog wat evenwichts probleem dus gaat ze harder rennen op evenwicht proberen te houden (licht ook aan mij maar dat ging vandaag al beter met haar evenwicht) en op de andere hand kan ze bijna niet bochten maken.. nou ze kan het wel maar ze wil het niet. ze wil alles het liefst recht maken..
en we proberen het heel voorzichtig steeds,, maar aan de longe lukt het met bochten hardstikke goed,, maar als ik er op zit dan wil ze het tegen overgestelde doen, het is niet dat ze het niet kan, maar ze wil het vooral gewoon niet, zwak is ze niet want het is niet zo dat als ik rijdt ze bv door haar benen heen zakt ofzo, ze heeft nou trouwens helemaal geen problemen meer dat ik erop stap, ze is gewoon heel gevoelig..

car0linee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-05 00:12

in stap loopt ze de hoeken makkelijk door,,!

Kikka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 00:22

Meid: hoofdletters, het normale lettertype is ook te lezen, dus schuin hoeft echt niet, 1 komma is genoeg en praat alsjeblieft normaal Nederlands !

car0linee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-05 00:33

euhm, ik wist niet dat ik om dat had gevraagd ofzo, ik wou ff mn verzorgpaardje laten zien foto's omdat ik trots ben op haar omdat we met best wel moeite toch na 2weekjes zo een beetje zijn.. en dan kunne jullie alleen maar negatief comentaar geven, njaa k vind t wat stom want mischien dat jullie een keurig netjes ingereden paard meteen kregen.. net of dat in t bgin zo goed ging.. nou k ben nu blij dat het steeds beter gaat met mij een aida.. jullie weten niet eens hoe ze loopt.. en jullie denken vanalles.. het valt reuze mee hoor.. ik mishandel dat paard niet ofzo..dan had ik het niet eens mogen verzorgen..!! sjee.. mensen

Imitador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 00:42

Tja, commentaar krijg je altijd... Dit is allemaal goed bedoeld, en vat het niet zwaar op. We willen gewoon allemaal dat het de pony goed vergaat en geven tips, niet als aanval beschouwen hoor!! Misschien moet je nog een beetje wennen aan bokt, ik zie dat je nog niet zoveel posts hebt. Ik vind het trouwens een erg leuk merrietje met een lief koppetje! Succes nog verder!

car0linee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-05 00:53

ik zit nog niet zolang op bokt jah, mja ik weet zelf ook wel wanneer er wat mis is met aida.. tis niet zo dat ik rijd terwijl ik er te zwaar voor ben of dat ze niet ingereden is.. en ik mishandel r ook niet ofzo.. heel veel denken heel wat anders omdat ze meteen denken dat k alles verkeerd doe.. ik krijg 2x per week priveles van een man die hardstikke goed rijden kan en les geeft.. overal in friesland wel.. en die eigenaar zou mij er anders ook niet op laten rijden.. hij is heel voorzichtig met zijn paardjes..!

RolingRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 11:04

Ik vind dat het al harstikke leuk gaat hoor als je nog maar net 2 weken aan het lessen bent enzo en mijn pony is ook best gevoelig en dat is af en toe best moeilijk.
Ik vind het echt een leuke pony hoor!!

Dustinlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 11:31

Ik wil eigenlijk een paar dingen kwijt als jij zo naar voren zit geen wonder dat dat paardje dan zen evenwicht niet kan vinden.
Probeer eerst eens met wat longeerwerk haar sterker te maken dan gaat het rijden veel beter en je moet zelf ook echt aan je houding gaan werken anders word dat paardje er niet beter van.
En dan nog iets waarom begin je aan wijken terwijl jij het volgens mij nog niet helemaal kan :S
Je trekt ontzettend met je binnenhand haar hoofd naar binnen als gevolg dat zij over haar schouder heen valt en je hebt je binnenbeen niet eens achter de singel liggen bij het wijken dus dan snap ik niet waar je aan begint :S .
Mijn advies ga haar eerst longeren en ga zelf eerst aan je evenwicht werken voordat je op die pony kruipt want als jij geen evenwicht hebt hoe moet je pony die dan vinden, daar gaat ze alleen maar meer van slingeren en dat verklaart ook waarom ze in draf niet goed de bocht door komt.
Veel succes en dit is niet afkrakend bedoeld maar weet waar je aan begint...

Anoniem

Re: aida @ work(A)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 11:39

Ik vind het een leuke pony, fijn dat je priveles hebt. Maar ik vind het wel een verantwoording om zo een groene pony door te moeten rijden als je zelf nog niet de basis beheerst.

De adviezen die je gegeven worden, worden je niet voor niets gegeven. Als je op bokt wilt blijven, moet je er maar aan wennen dat er altijd commentaar komt op fotoos. Sommigen zijn misschien iets te direct, maar de mening die meegeven wordt is wel met de bedoeling je beter te laten worden. Er zitten hier bokkers die behoorlijk kunnen sturen met een paard, al heel wat ervaring hebben op gebouwd, en wellicht nog veel beter kunnen rijden dan je instrukteur. Vergis je daar niet in.

Leerzaam is het topic rijtechnische problemen voor je, dan zul je zien dat er vele tips worden gegeven waar jij ook wat aan zult hebben. Zo leer je van elkaar. Maar van eigenwijs gedrag kom je niet verder.

Dustinlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 12:09

Ik sluit me ook nog bij russel aan en het commentaar wat gegeven word is meestal alleen maar om jou veder te helpen.
Ik heb ook al een paar pony's ingereden maar dat heb ik ook pas gedaan toen ik fatsoenlijk kon zitten en goed evenwicht had wat jij nog niet hebt.
Zoek een pony waar je op kan rijden met wat ervaring die al is ingereden en goed is doorgereden waarmee je je balans kan vinden want dat is echt een van de belangrijkste dingen die je nodig hebt.

Suus___

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 19:17

heel mooi dier zeg..
maar probeer eerst je paard op vier benen te rijden voordat je aan oefeningen begint zoals wijken.. ze moet eerst leren goed haar achterhand te gebruiken voordat ze haar voorhand zelf kan dragen

Hanin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 22:26

Ik vind het ook een mooie pony. En ik vind het goed van je dat je les hebt genomen. Maar les nemen betekent niet klakkeloos uitvoeren wat diegene in het midden roept. Probeer zelf ook na te denken, wijken met een paard die een bocht niet netjes door kan komen is dus niet verstandig. Ik zou zeggen veel succes met deze pony en ik hoop dat je op rijtechnisch gebied verder komt.

Maaik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 12:38

car0linee schreef:
we hebben maandag gezien wat ze kon en wat ze niet kon,, nja wijken kan ze dus niet,, middendraf hebben we ook geprobeerd,, toen sprong ze in galop aan dus we proberen haar nu wat verzamelder te laten lopen en drafen. ze heeft echt een moeilijke kant en een makkelijke,, op de 1 kan ze de bochten makkelijk halen maar heeft ze nog wat evenwichts probleem dus gaat ze harder rennen op evenwicht proberen te houden (licht ook aan mij maar dat ging vandaag al beter met haar evenwicht) en op de andere hand kan ze bijna niet bochten maken.. nou ze kan het wel maar ze wil het niet. ze wil alles het liefst recht maken..
en we proberen het heel voorzichtig steeds,, maar aan de longe lukt het met bochten hardstikke goed,, maar als ik er op zit dan wil ze het tegen overgestelde doen, het is niet dat ze het niet kan, maar ze wil het vooral gewoon niet, zwak is ze niet want het is niet zo dat als ik rijdt ze bv door haar benen heen zakt ofzo, ze heeft nou trouwens helemaal geen problemen meer dat ik erop stap, ze is gewoon heel gevoelig..

Eerst even praat normaal en gebruik comma's en punten. Dit leest zeer irritant!

Een pony kan ook echt niet gelijk wijken, mijn shetlander die kon het ook niet gelijk de eerste keer toen ik het probeerde. Hij moest eerst losgereden worden en dan iedere keer weer proberen.

Voor de rest ben ik het met de rest eens.

Roosje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 12:43

Leuke pony om te zien.
De rest hebben het commentaar al gegeven.
Ze valt trouwens ontzettend over de buiten teugel.
Gewoon rustig aan doen, en niks over haasten!

merel90

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 12:50

erg mooi paard hoor! maar misschien kun je beter bij de basis beginnen, je zit verbeteren, haar evenwicht verbeteren, de balans vinden. aan wijken is ze zo te zien nog lang niet toe, het heeft dan ook geen zin om te kijken of ze het al kan. als de basis niet goed is, zal ze ook nooit op de goede manier kunnen wijken. in ieder geval heel veel succes met haar!