Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
DjunDjun schreef:Ik heb nu een aantal maanden een nieuw bijrijdpaard. Een aardig nerveuze, nu zo'n vier maanden drachtige merrie. Het rijden ging in het begin goed toen de eigenaresse er bij was. Toen stond ze ook nog in de wei. Nu staat ze op stal.
Met het rijden is ze nu elke keer zo ongelooflijk hyper. Wanneer ze eenmaal los is, gaat ze ook helemaal los. Wanneer ik haar dan echt lang doorrijd is ze echt helemaal dwijl, en nog steeds geen energie kwijt op een of andere manier. Dan wil ik haar ook niet nog natter rijden.
In stap met losrijden gaat altijd echt erg lekker, wanneer we dan gaan draven smijt ze haar hoofd in de lucht en drukt haar rug weg. Even aanpakken en dan loopt ze weer lekker over haar rug. Maar dan gaat ze harder en harder.
Wanneer ik een galopje probeer kan ik echt alleen maar op een kleine volte anders gaat ze er vandoor.
Heb ook al eens geprobeerd haar helemaal te laten gaan, en dan was het idee haar door te laten galopperen tot ik wilde stoppen. Met het idee van: Ok, maar nu zul je ook galopperen.
Maar dat was toch echt te gevaarlijk, veelste kort door de bocht en plat op de grond.
In het begin gaat het dus wel lekker maar hoe langer we rijden hoe hyperder ze word. En om nou een kwartiertje te gaan rijden, nee dat lijkt me niet zo'n goed idee.
Straks is het plan om wedstrijden te gaan starten. Dan krijg ik ook les. Op het moment dus nog niet. Kan het nu niet financieren.
ZoekStalling schreef:Een paard moet gewoon in de wei en niet de hele dag op stal!