Nu gaan ze rechtsom boven verwachting goed en kan ik ze zelfs al redelijk klein inzetten, maar linksom is lastiger. Ze is linksom gebogen en wil het liefst lekker in de rechterschouder gaan hangen.
Waar ik dan tegenaan loop is dat ik die schouder moeilijk naar binnen kan plaatsen. Op het moment dat ik hem vanuit schoudervoor inzet (het 'plaatsen' gaat dan gemakelijker, omdat ik die 'hang' in de rechterschouder er al uit heb gehaald) zijn de eerste 2 passen goed en dan zwaait de achterhand achter de voorhand ipv dat ze de voorhand voor de achterhand plaatst. Oplossing: begrenzen met buitenbeen
Haar reactie: in een travers 'schieten', en dan kan ik die schouder wel mee naar binnen nemen, maar dan wordt het geheel meer een 'appuyement met a.h. voor met alleen zijwaarste beweging'
, de 'draai' gaat dan niet meer, omdat ze te extreem reageert op de begrenzing van m'n buitenbeen.Het lijkt ook wel of ze in stap veel meer tijd heeft om zo extreem te reageren, de SB in draf bv is geen probleem, dan gaat het naar binnen plaatsen van de schouder veel makkelijker. En als ik in draf begrens met mijn buitenbeen zitten we niet meteen in de travers, ze reageert dan veel subtieler, beter eigenlijk.
Stukken gaat het wel goed hoor, daar niet van, probeer er ook altijd weer uit te rijden vóórdat het de fout in gaat, liever 3 pasjes goed dan 6 fout. Ik heb les, en weet dat het probleem voor een groot gedeelte opgelost is als ze rechter wordt (daar zijn we dus ook hard mee bezig
), maar tips zijn altijd handig natuurlijk!
), dit wil ik dus begrenzen met mijn rechterbeen en daar reageert ze dan te fel op. Dan komt ze dus in die verkeerde 'appuyement' achtige beweging terecht (ach, lenig is ze wel
). De gulden middenweg is nog niet echt te vinden zeg maar.
, alleen heeft ze dan tijdens het rechtstellen weer snel de neiging om er weer wat in te gaan hangen (want ja, dat blijft toch echt lekkerder lopen!). Maar dit gaat gelukkig ook steeds beter!
. Beetje vicieus cirkeltje op het moment! Inderdaad geduld hebben, het komt vanzelf wel goed en ben nu ook wel bevestigd dat we op de goeie weg zitten qua aanpak. We oefenen lekker verder
, voordat we op wedstrijd dus een keertwending moeten laten zien zijn we wel even verder! Tijd genoeg hoor...