Astra @ buig en strekwerk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Astragirl

Astra @ buig en strekwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 22:41

In verband met haar kuur van homeopathie en stretchoefeningen voor haar stijfheid door merrieproblemen, doe ik 1 keer in de week een 20 min. rustig buigen en strekken. Daarna er nog een halfuurtje op gereden, en ze is weer soepel aan het worden! Volgende week fotos terug at dressuur met de nieuwe anky pad van paard en koets!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
begin van de buiging

Afbeelding
en van het compliment

Afbeelding

Afbeelding
en een mooie rijffoto

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 23:02

ziet er goed uit, ook de rijfoto is erg mooi en ontspannen!
ik vroeg me af (gewoon intresse) of het niet erg is om met koude spieren die rek oefeningen te doen in de benen? ik doe ze ook altijd alleen dan juist na het rijden.

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 23:05

Bedankt! Ik rij op een andere manier dan voor haar spierproblemen, veel meer lichtrijden en stelling vragen, vandaar mijn handhouding. Maar ze loopt er veel beter op. Ik doe de oefeningen iedere keer hoger of dieper zeg maar. Ik begin met een klein stukje tot ik weerstand merk, en op het einde kan ik ver geneog doordoen.

Mowoah

Re: Astra @ buig en strekwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 23:08

Goed dat je dat buig&strekwerk doet!
Beterschap ermee en ga vooral zo door

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 23:11

bedankt! het is ook goede oefening voor mij

BelleFleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 23:16

Ziet er een nuttige, andere manier van spieren losmaken uit. Wat versta je onder merrieproblemen, als ik zo nieuwsgierig mag zijn?

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 23:23

Ze had een gevoelige onderrug door problemen aan de eierstokken. Hierdoor was ze eigenlijk voortuderend hengstig, lastig, stijf en prikkelbaar. Een heel gevolg dus...Met rijden was ze enorm druk en totaal vast.

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 23:52

oke vandaar dus, het ziet er in ieder geval erg goed uit, krijg je ook les hierin of niet?

SarahJ

Re: Astra @ buig en strekwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 01:27

Mooie foto's!
En wat een fijne buitenpiste!

Astra ziet er goed uit .
Ben benieuwd naar de rijfoto's .

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 12:28

iedereen bedankt voor de leuke reacties!
de buitenpiste is gloednieuw, nog een beetje zwaar maar dat valt nu al veel beter mee.
Ik heb geen les met haar, mijn vriend wel. Maar ik volg wel live elke week een les van mijn stagementor van antoine debodt, en daar hou ik veel belangrijke tips uit. Ik rij nu veel lichter met mijn handen en meer op mijn been. Ik hoop dat de volgende rijffotos ook goed zullen zijn!

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 12:46

Wat lief dat ze zo rustig blijft staan met al die oefeningen.
Fijn dat ze hierdoor een stuk minder stijf is

Rijden ziet er inderdaad erg ontspannen uit.

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 13:02

Ja, ik heb hiervoor veel met grondwerk met haar gewerkt, en ze volgt je overal en blijft staan als ik dat vraag. Echt lief hoor

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 13:04

Astragirl schreef:
Ze had een gevoelige onderrug door problemen aan de eierstokken. Hierdoor was ze eigenlijk voortuderend hengstig, lastig, stijf en prikkelbaar. Een heel gevolg dus...Met rijden was ze enorm druk en totaal vast.

Dit komt me heel bekend voor. Wist je dat ze dit soort problemen met de osteopatie in een keer kunnen oplossen. Ik zeg niet dat je verkeerd bezig bent. Ik denk dat je de goede kant op gaat. Ik heb dat ook allemaal geprobeerd.
Mijn merrie voldeed ook aan jou omschrijving van je merrie. Mijn merrie was twee weken hengstig en dan een week niet en zo het hele jaar door. Na de eerste behandeling van de osteopaat was de hengstigheid volledig verdwenen echt helemaal weg. ze was meteen eens tuk soepeler in de nek en rug. echt een verademing.
Misschien is het voor jou merrie ook wel de moeite waard.
Als je meer wilt weten..... vraag maar raak!!

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 13:19

Intressant! Mag ik vragen wat hij dan precies deed bij je merrie, welke grepen ofzo? Omdat onze methode nu echt werkt denk ik niet te veranderen, maar het is leuk om andere ervaringen te lezen!

VeraM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 13:26

Ook mijn merrie is behandeld met osteopatie. Er waren meer problemen, maar ook zeer zeker de hengstigheid en ook het hele jaar door, en om de 1.5 week. Nu is het ook idd helemaal weg. Waar ze precies behandeld heeft voor dit probleem weet ik even niet meer.

Mooie ontspannen rijfoto!

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 13:30

Ik ben vooral entousiast omdat het na een behandeling meteen over was. De hengstigheid kwam voort uit een blokkade bij de eerste halswervel en een blokkade bij het heiligbeen. Ze had verder nog blokkades in de rug maar die hebben daar niets mee van doen.
Stel jou paard buigd ook moeilijk in naar een kant of is moeilijk nageeflijk en druk dan kan het dus best het probleem zijn. De kans is dat je het met jou oefeningen onderdrukt. echter kan het ook zo zijn dat als je daar dan mee stopt het probleem weer naar boven komt. Maar dat zal je gaanderweg wel ondervinden.
De site van mijn opsteopate is: www.osteopathiepaard.nl daar kan je misschien nog wat meer informatie zoeken.

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 13:31

VeraM schreef:
Ook mijn merrie is behandeld met osteopatie. Er waren meer problemen, maar ook zeer zeker de hengstigheid en ook het hele jaar door, en om de 1.5 week. Nu is het ook idd helemaal weg. Waar ze precies behandeld heeft voor dit probleem weet ik even niet meer.

Mooie ontspannen rijfoto!

Dat is leuk om te horen!! De veeartsen zouden hier ook van op de hoogte moeten zijn. Maar helaas is dat vaak niet zo....

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 13:50

De natuurlijke methodes halen toch de klassieke methodes in zie ik ook op mijn stage, en terecht! We hadden hiervoor al een behandeling met levermiddelen en vit E gedann maar dat hielp geen barst Oosterhof, ze was idd erg scheef op links, maar daar is nu bijna niets te merken. Ik denk dat het homeopatisch middel ook voor een geestelijke rust zorgt bij haar, raar he?
Jammer dat we geen zo'n grote praktijken in Belgie hebben die zo'n totaalbehandeling doen.

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 13:53

Zolang het zo goed gaat vooral zo door gaan en dit gewoon in je achterhoofd houden. Het kan natuurlijk zijn dat als je stopt met deze behandeling dat eht dan weer terug komt. Misschien dat je dan kan kijken of er een osteopaat kan komen. En als het financieel een duur geintje wordt is een behandeling van (bij mij) 60 euro toch wel zeer de moeite waard!!