Badira@springwork(belabberd, erg belabberd)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ChingYi_Dino

Badira@springwork(belabberd, erg belabberd)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 18:19

Nja we hadden ons beste dagje niet...
Ik was zoiezo al moe, we hebben de paarden buiten wat losgereden zeg maar...ff een klein buitenritje. Maar de paarden waren nogal fris, dus zijn we maar omgekeerd en hebben in de bak nog wat gesprongen
Er zijn geen foto's tijdens de buitenrit aangezien de paarden erg fris waren en ook geen van het losspringen aangezien de fotografe toen zelf ook nog aan het rijden was
Uhmm asjeblieft niet te veel commentaar...ik weet wat er anders moet, ik had mijn dagje echt niet
En als je commentaar geeft dan niet zo van: GVD en jij molt je paard of weet ik veel wat, maar breng het een beetje fatsoenlijk over en het belangrijkste, geef er een tip bij, zodat ik het kan veranderen..anders kun je nog zoveel commentaar geven en dan weet ik het wel, maar dan kan ik het nog niet veranderen. En ga a.u.b niet van andere topics van mij...ik krijg altijd hetzelfde commentaar en van dezelfde mensen...het gaat om NU en niet om TOEN!!!

AfbeeldingKmoest even nodig de grond inspecteren geloof ik
AfbeeldingDrafje, beetje scheef maarja, die neus van badira (ze was btw nog erg fris en onrustig, moest haar steeds tegenhouden)
Afbeeldingbelonen
Afbeelding
Afbeeldingondanks dat ie zo donker is vind ik hem toch echt wel wat hebben
Afbeelding
AfbeeldingTe vroege afzet
Afbeeldinghals strekken
AfbeeldingDeze vind ik wel leuk
AfbeeldingOk, let a.u.b niet op mijn gezicht *schaamt zich rot
AfbeeldingDeze vind ik wel grappig
AfbeeldingEn hier heb ik vaker last van, ik vlieg OVER het paard heen Maar verder vidn ik het wel een leuke foto

En pffff ja mijn houding, ik weet het, zoooo bagger, ik weet niet wat het was
*handen
*tenen naar voor
*benen een stuk naar achteren
*bij springen meer meegeven(vind ik nog erg moeilijk, maar het gaat wel al beter als in het begin)
*ja raar gezicht he, mij met cap, en ik weet dattie slecht zit, heb ik ook al vaker gezegd, maarja(komt nog wel een nieuwe, hoop ik altans)

Nja ik heb er ook al 2 weken niet meer op gereden, wegens ziek zijn
Dus dat is ook weer heel wat anders. Ze rijdt dan ook weer heeeeel anders dan mijn eigen paarden die ik laatst wel veel gereden heb.
Voordat je commentaar geeft lees eerst even alle stukjes
En nee, ik trek niet in haar mond

Groetjes Ching-Yi

Noortje_87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 18:23

ik ga geen commentaar geven want ik weet hoe irritant dat is als je je dag niet hebt. Ik heb een voorstel.. zet foto's van je paardje op internet als je er zelf heel tevreden over bent. tip: denk positief ennuh je hebt een supergave schimmel! kreeg ik mn zussie maar zo ver.....zucht.....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 18:24

tis indd wat je zelf zegt: benen wat meer naar achteren en je tenen (als je je benen wat meer naar achteren legt gaan je tenen automatisch wat meer naar binnen, heb ik sindskort zelf ondekt)

Cheytjuh

Re: Badira@springwork(belabberd, erg belabberd)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 18:28

Noortje_87 schreef:
ik ga geen commentaar geven want ik weet hoe irritant dat is als je je dag niet hebt. Ik heb een voorstel.. zet foto's van je paardje op internet als je er zelf heel tevreden over bent. tip: denk positief ennuh je hebt een supergave schimmel! kreeg ik mn zussie maar zo ver.....zucht.....

Heeeeeeeeeey joh zus....dit soort schimmel (vindt ut eerder wit) vind ik geweldig Duzzzzzzzzzzzzz

Naja....een keer je dag niet hebben kan ook...vindt het leuk dat je dan ook je foto's erop zet

Pattypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 18:29

uhu badira was idd best wel fris ja! vooral buiten
je eigen commentaar vind ik ook..maar vind ook dat je met het gewone rijden wel ietsjes meer naar achteren/recht mag zitten en bij het springen je handen niet vastzetten.
groetjes patty

MardoKnol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 18:29

Je hebt de martingaal volgensmij iets te strak zitten.
Op een foto ben je aan het draven en dan zit er een knikje in
de teugel. Terwijl de pony zn hoofd heel ontspannen heeft "hangen".
Het is de bedoeling als de pony zn hoofd beweegt dat
er dan spanning op komt te staan. Begrijp je?

Meer opmerkingen heb ik niet behalve ;; je hebt een nette zit

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 18:31

Ik zeg nix Je hebt het zelf al gezegt: Je had je dag niet

ChingYi_Dino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 18:34

zal ik doen Noortje_87 (het is btw een bijrijdtpaard)
Hahaha ik weet het, ze is helemaal te gek

ok bedankt Sunrise91 ik merk wel dat als ik mijn benen wat meer naar achteren leg, dat sommigen dingen dan wel beter gaan, maarja, zal er volgende keer meer op letten...als ik mijn dagje wel heb

MardoKnol: weet ik...ik wou hem ook losser doen..maar kreeg em niet losser(de eigenaar rijdt altijd zo strak, normaal rijdt ik zonder, maar kreeg de martingaal niet los...zat erg strak...ik wou me eerst alles af doen...dus ook de martingaal, maar het wou niet lukken...ik vind het bij haar normaal helemaal niet nodig...met dressuur dan ook noooit een martingaal om...buiten was ze erg fris dus toch maar omgedaan en in de bak kreeg ik um niet af of losser

Patypaard: idd...ja als ik veel met Badira bezig ben kukel ik voorover heb ik heel vaak...maar op een of andere manier alleen maar met Badira..bij OScar bijv. ga ik juist te ver naar achteren met mijn boven lichaam

Cheytjuh: hahaha en bedankt
Achja...dan kan ik tenminste tips krijgen

So0p_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 18:38

wat lijk jou verzorg of pony op die van mij!!!
wow..............
die vind springen ook altijd zoo leuk
nette zit hoor!
groetjes sophieke

ChingYi_Dino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 18:51

wow...die lijkt idd best wel...kgeloof alleen dat Badira stukkie groter is
haha bedankt....uhmm nja wat je net noemt

Unicorn1984

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 19:24

heej Chingyi,

Ik volg altijd je HAW topics en je kunt goed zien dat je vooruit bent gegaan met rijden hoor, ga zo door.

Het commentaar is al aangegeven door jezelf en anderen, maar het belangrijkste is dat je goed vooruit bent gegaan, dat mag ook wel eens gezegd worden.
Leuk schimmeltje hoor, succes ermee.

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 19:48

Ook ik volg je topics altijd en er zit deze keer veel verbetering in Je hebt éindelijk een cap op(nu moet je hem nog recht zetten haha), een grondbalk bij het springen, en geen gevaarlijke dingen in de wei, super !

Over je houding heb je het meeste zelf al gezegd. Bij het springen moet je niet op je paard gaan liggen, maar met je bovenlichaam wat meer overeind komen. Wat me ook stoort zijn je handen die niet genoeg meegeven, maar van dit probleem ben je al op de hoogte

Paardje loopt wel een beetje op de voorhand. Probeer dit op te lossen door veel overgangen, schijnovergangen, en tempowisselingen te rijden ! Succes

FMG8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 19:59

haaj,

ut kan best dat je een xtje je dagje niet hebt

misschien zie ik dit verkeerd hoor maar: ik vind dat je martingaal te klein is, hij wordt als ut ware gewoon naar benede getrokke:S

maja... nog veel suc6 verder

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 20:10

dankjulliewel
veraA: ja die cap...ik ben een keer dat bandje verloren waarmee je die kon verstellen...en nu issie dus echt veeeeeeel te groot...maar ik krijg hopelijk nog wel een nieuwe idd...met die problemen ben ik wel bekend, maar ik wil gewoon proberen en hoe meer ik oefen hoe beter het ook gaat

Ok zal ik doen dankjewel

_fjordjuhs_: het is idd erg strak, normaal rijdt ik helemaal zonder martingaal...maar ze was erg fris buiten...en ik kreeg em niet losser

FMG8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 20:21

haha, okey:P ikke heb ook zo''n beesie die buiten meestal erg fris is:P dan rij ik meestal ff met slof! mja...

Laulitz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 20:23

Ik vind het er nog geeneens zo slecht uit zien, buiten dat het paardje gigantisch op de voorhand loopt
Veel overgangen rijden is de sleutelwoord

vivanes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 20:25

Leuke pony! Voor de rest, meer meegeven met de sprong, maak je rug niet hol boven de hindernis, en zet je handen niet vast op de pony. En zoals als eerder gezegd is, de pony loopt erg op de voorhand, lekker die achterhand activeren. Veel (schijn)overgangen en tempowisselingen. Succes.

groetjes Marieke

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 20:42

ok bedankt allemaal

Anora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 21:34

Ik vind dat je goe dvooruit bent gegaan.
Deze pony (en het tuig) ziet er ook beter uit.

ChingYi_Dino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 21:38

dankjewel

Obsessed

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 21:42

ik weet hoe het is als je je dag niet hebt, dat heeft iedereen wel eens. en zó belabberd is het nou ook weer niet, gewoon blijven oefenen mooi paardje heb je, is alleen nog nie zo heel bespierd maar dat komt wel, je bent op de goeie weg

Jytte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 23:02

leuk om nog eens foto's van jou te zien! en wat een vooruitgang! en ik vind het helemaal geweldig dat je nu ook een cap draagt!

Oscar
Forumcoördinator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 23:19

Ik kan eigenlijk maar 1 ding zeggen:
Wow, wat ben je hard vooruit gegaan!
En dat meen ik echt hoor
Cap op, laarzen aan, mooi springmateriaal, geen geruk en gepluk....... dit ziet er fijn uit!
Er zijn zeker nog wat puntjes waar je aan kunt werken, maar die heb je zelf al genoemd.
In elk geval fijn om te zien dat je zoveel vorderingen maakt
Ga zo door!

BeLoVeD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 23:48

Ik vind je ook erg vooruit gegaan! Je onderbenen mogen nog iets meer naar achter en de pony mag wel wat meer voer, maar dat is niet jouw verantwoordelijkheid natuurlijk. Succes meid!

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 00:05

Je kunt goed zien dat je echt wat gedaan hebt met het commentaar wat je op vorige topics gekregen hebt. Grote klasse, super!
Ik vind dat je echt stukken vooruit gaat, zowel qua optoming als qua rijwijze (voor zover je dat van foto's kunt afleiden).

Ga zo door!