Dressuurwedstrijd M1 proef (foto's & filmpjes)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PolitieTed

Dressuurwedstrijd M1 proef (foto's & filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-05 22:04

Vandaag had ik weer een onderlinge dressuurwedstrijd. Ik startte dan ook gewoon op een manegepaard. Ik was zelf redelijk tevreden. Het ging niet super slecht (het oefenen de dag ervoor ging een stuk beroerder), maar om nou te zeggen dat ik een dijk van een proef had neergezet... We kunnen in ieder geval wel beter, maar goed je hebt altijd betere en mindere dagen. Al met al mag ik niet klagen, want ik had 156 punten en dus precies een winstje .

Uiteraard hebben we nog een hoop punten om aan te werken en alle tips zijn dan ook welkom.

De foto's van het losrijden (haha m'n moeder begint de digi eindelijk een beetje door te krijgen, al heeft ze er af en toe nog steeds wel ruzie mee):
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jammer van de staart...
Afbeelding
Afbeelding

Onthoofd .
Afbeelding
Afbeelding

En dan het proefje. Dit is alleen gefilmd. Ook met de digi, dus de kwaliteit is niet super, maar jullie krijgen in ieder geval een beeld:

Deel 1
Deel 2

Met dank aan mijn moeder voor het maken van de foto's en de filmpjes!

Imaginary

Re: Dressuurwedstrijd M1 proef (foto's & filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 22:14

Hee Joyce,

Mooie foto's, de filmpjes zie ik nog wel een keer als mijn computer wel
zin heeft ! Voor het eerst weer zonder pollenkap toch? Gefeliciteerd met je winst

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 22:15

Goh, voor een manege paard is hij leuk hoor! gefeliciteerd met je punten! er zijn inderdaad veel punten om aan te werken.. paard kan het wel alleen jij moet het nog een beetje leren..

PolitieTed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-05 22:19

PollylovE schreef:
Hee Joyce,

Mooie foto's, de filmpjes zie ik nog wel een keer als mijn computer wel
zin heeft ! Voor het eerst weer zonder pollenkap toch? Gefeliciteerd met je winst

Ja inderdaad weer zonder pollenkap vandaag. Het pollenseizoen is tenslotte weer over. Maar bij mij bleef ze wel rustig, maar bij Sandy en nog een meisje ging ze weer best erg schudden. Ze was ook helemaal een beetje nerveus (waarschijnlijk kwam het daardoor). Haha het is zo'n muts, waarschijnlijk dacht ze: ahhh ik voel niets meer op mijn neus...ENG!!!

Meryl_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 22:23

leuk paardje,
de punten zijn ook niet superslecht.,
je rijd hem netjes, zeker voor een manegeponytje

Yentl_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 22:23

zozo, en dat voor een manegepaard, je rijdt hem ook erg netjes, ik vind je proef er heel netjes uitzien hoor....gefeliciteerd!

Fritsiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 22:29

Wow Dat ziet der niet slecht uit!
Veel succes nog!

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 22:44

Zo dat ziet er echt goed uit zeg, vooral voor een manege pony
Gefeliciteerd met je punten

PolitieTed

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-05 22:50

Hihi, het is toch echt een paard hoor. Ze is gewoon 1.68m .

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 22:52

Oh hihi, paard dan.
Heb de filmpjes ook nog even bekeken, ziet er echt super uit. Zo wil ik ook ooit nog eens een M proefje rijden

San

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 22:53

wow, mooie manegepaarden hebben jullie. Ziet er erg netjes uit hoor de combinatie.

Dionnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 22:54

gefliciteerd! en ik vind het er netjes uit zien hoor! leuk paard ook.

Blueberry

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 22:54

Wat leuk zeg dat ze die onderlinge wedstrijden zo officieel doen bij jullie! Mooi paard, ziet er netjes uit. Gefeliciteerd met je winst!

Roosje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 09:16

die kan lekker lopen zeg
ziet ergoed uit
De schouderbinnewaarts vind ik nog niet zo goed
Succes*D

Liza_vL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 09:59

Schouderbinnenwaarts, moet meer op drie sporen iets meer begrenzen met de buitenteugel.
Keertwendingen vond ik verschrikkelijk. Hij loopt gewoon door, je moet een halve ophouding geven en ook meer begrenzen aan de achterkant. Dit was eigenlijk een wending om de niks zoals mijn instructrice altijd zegt. En stil staan mag natuurlijk ook niet, maarja dat snap je zelf ook wel.
In de middengalop zou ik hem iets meer lucht geven aan de voorkant, neusje was er dan iets meer uit.
Beter verschil leggen tussen middengalop en arbeidsgalop, daarna beter opvangen.
Een overgangen galop-draf beter voorbereiden, niet door laten denderen.

Vind dat je paard wel een super mooie draf heeft, mooie kadans. Hoop dat je er wat aan hebt. Ik weet nu wel weet dat ik blij ben dat ik uit de M1 ben, vond die proeven zo saai worden.

jaggie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 10:55

Ziet er netjes uit, vind het knap dat je een manegepaard op deze manier kunt rijden

PolitieTed

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 14:23

Bedankt voor alle reacties! Haha, word er bijna verlegen van ...

liza van loon schreef:
Schouderbinnenwaarts, moet meer op drie sporen iets meer begrenzen met de buitenteugel.
Keertwendingen vond ik verschrikkelijk. Hij loopt gewoon door, je moet een halve ophouding geven en ook meer begrenzen aan de achterkant. Dit was eigenlijk een wending om de niks zoals mijn instructrice altijd zegt. En stil staan mag natuurlijk ook niet, maarja dat snap je zelf ook wel.
In de middengalop zou ik hem iets meer lucht geven aan de voorkant, neusje was er dan iets meer uit.
Beter verschil leggen tussen middengalop en arbeidsgalop, daarna beter opvangen.
Een overgangen galop-draf beter voorbereiden, niet door laten denderen.

Vind dat je paard wel een super mooie draf heeft, mooie kadans. Hoop dat je er wat aan hebt. Ik weet nu wel weet dat ik blij ben dat ik uit de M1 ben, vond die proeven zo saai worden.

Bedankt voor je tips! Haha een wending om de niks is wel een goede omschrijving ja! De meeste dingen die je noemt was ik me zelf ook wel van bewust ja. Het paard heeft gewoon met die moeilijkere oefeningen nog wel moeite, maar dat blijven we gewoon door oefenen. En die middengalop heb je helemaal gelijk in, maar dat deed ik expres . Ook dat vindt ze nog heel moeilijk en als ik haar iets te veel laat verruimen (en dus meer lengte geeft), valt ze uit elkaar en gaat die achterhand er onderuit. Dan krijg ik haar dus niet meer op tijd bij elkaar (zoals de dag ervoor bij het oefenen). Heb er dus bewust voor gekozen om iets minder te verruimen, zodat m'n andere punten wel beter zouden gaan.

Maar nogmaals bedankt voor je tips! We gaan ermee aan de slag...

MirandaMalik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 14:47

Het ziet er goed uit, er zijn wel wat dingetjes die mij opvielen:
Eehmhm, je benen, vooral je voeten!!Haha, die moeten écht stiller hoor! Ik denk dat je moet proberen om wat meer met je lichaam omhoog te bewegen ipv heen en weer. Omdat dit paard best opveert (wat trouwens goed is!) kun je dan wat stiller zitten.
Verder merk ik dat het paard niet lenig genoeg is, kantelt zijn hoofd, vooral op links. Hij moet dus soepeler door zijn lijf, als je bijv. op de linkerhand rijdt, probeer hem dan maar eens goed naar rechts in te buigen...lekker gymnastieken!
Er zijn altijd wel dingen op te merken, hoor, maar ik vond het er goed uitzien, ik denk dat ik het niet voor elkaar krijg op een manegepaard, dus: GOED GEDAAN!

Mexx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 14:49

hey,

mooi manege paard

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 14:56

he joyce, kom ik je toch weer tegen op bokt. Leuke filmpjes. Heb je nog op de site van de fotografe gekeken of nog niet?? Zaten wel mooie foto's tussen he?? Nou het was in ieder geval weer een geslaagde dag enne gefeliciteerd weer met je winstpuntje.

gr san

www.nikki-fotografie.nl

Sandy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 15:32

Zijn leuke foto's zeg, Joyce. De foto's op Nikki haar site zijn erg leuk, maar wie staat er weer met haar ogen dicht (A) ikke natuurlijk. Maar ja kijken wat de rest van de foto's zijn. Hihi ben zo blij met Nienke Ze probeert echt goed haar best te doen voor je. Zoals je zelf al zegt vind ze het gewoon nog moeilijk!! Tot vrijdag!!

PolitieTed

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 12:47

Nog even wat foto's die de fotografe gemaakt heeft die dag (Nikki bedankt!):
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En na afloop nog even poseren met hoedje (ermee starten mag immers niet meer...):
Afbeelding
Afbeelding

Sorry voor de hoeveelheid, maar ik kon niet kiezen.

jaggie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 14:08

Ook die prof. foto's zien er mooi uit!

Zorg alleen dat je rechtop blijft zitten en dat je je handen hoger en rechtop houdt.

Yell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 14:39

Mooie foto's..

Heeft dat paard een staartbandage om?

Roos_M

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 14:51

mooie foto's! knap hoor m1 met een manege paard maar het ziet er goed uit!