Mijn vader en mijn broer kwamen ook kijken, en dus had ik meteen 2 fotografen. Mijn broer heeft de foto's van het inrijden gemaakt, papa die van de proef. Helaas zijn ze niet allemaal even scherp en redelijk donker door de binnenpiste, maar goed... een kleine impressie :
1. Tijdens het inrijden genomen. Toen ik hem pas had, was het vaak net of je 500 kg in je handen hangen had, maar gelukkig is dat al veel verbeterd...
2. Persoonlijk vind ik dit een mooie foto. We zijn er erg hard aan aan't werken dat hij mijn hand zou volgen (vroeger werd hij meer "in een krulletje" gereden en als ze 5 jaar zo gereden zijn duurt de aanpassing soms even), en op het moment dat deze foto genomen werd kreeg ik weer het gevoel dat hij het toch wel kan en dat ons vele harde werken loont.
3. Aangezien het allemaal erg uitliep en mijn paard niet zoveel inrijden nodig heeft, hebben we een lange tijd gestapt met lange teugel.
4. In opperste concentratie, we zaten al in de voorrijring en dus was het daarna aan ons...
5. Even bekijken waar de kabouters zich verstopt hebben voordat we aan onze proef begonnen.
6. E afwenden, B rechterhand
7. Ons grootste struikelblok, hals strekken. Thuis lukt het steeds beter, als er niet teveel afleiding is en ik er de tijd voor heb. In de proef is dat natuurlijk wat moeilijker, maar gaandeweg wordt het beter.
8. M-F gebroken lijn 5 meter. Op de voorgrond (en wel scherp) mijn vriend-lezer-groom-mental coach enz enz...
9. Galopje, zoals blijkt uit de foto's hebben we wel last met het "geslotener" rijden maar ik ben al blij dat hij hier een mooie sprong maakt.
10. En in een laatste zo recht mogelijke lijn naar de finish...
Resultaat : 1e plaats met 184 punten, ik was echt enorm tevreden.
En, wat vinden jullie ervan? Commentaar moet volgens mij kunnen, maar ik weet ook dat ik lang geen Anky ben. Rex is ook niet meteen "het ideale dressuurpaard" qua bouw (al heeft hij wel een super voorbeen in het verruimen van draf) en dat maakt het er niet simpeler op. En toch, het is mijn dikke vriend en een heel erg goed leerpaard voor mij want erg rustig en een plezier om thuis te hebben.
Met dank aan eilandje
), net als alles bij paardrijden.

.