Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
met de overgangen en schijnovergangen kan ik wel een beetje aan de slag, maar niet echt super veel natuurlijk, aangezien ik gewoon in de les rijd en niet altijd maar kan doen wat ik zelf wil
Maar eigenlijk bedoelde ik ook niet alleen het paard waar ik op de manege op rij, maar gewoon in het algemeen. Ik heb dit namelijk bij meerdere paarden/pony's gehad. Dat ik dreef en weer me handen sloot, maar toch ging het niet echt heel vaak goed. Bedankt in ieder geval
succes en veel plezier
renes schreef:Voordat je je paard meer wil gaan activeren achter, en op de achterhand wilt gaan rijden, is een belangrijke voorwaarde dat hij op twee teugels (gelijk) los door het lijf loopt. Lekker over de rug, zo rond en/of hoog als je hem zelf in wilt stellen, en nageeflijk. Uit je verhaal maak ik op dat dit nog niet (altijd) zo is. Werk daar eerst aan, en ga dan verder! Wanneer je dit niet doet, ontwikkel en stimuleer je eigenlijk alleen maar meer de scheefheid van je paard!
vergeet dat niet!