Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
WowAmigo schreef:Misschien is sgw-training wat? Leert ze in een vlot tempo wat "raardere" hindernissen te springen?
En van die raardere hindernissen springen gaat eigenlijk ook wel maar t is telkens als je er de eerste maal naartoe rijd dat ze of weigert of vanuit stilstand toch nog springt, wat op zich wel getuigt van goodwill. Ben gisteren nog een parcours gaan doen van 80cm, 10 sprongen waarvan 7 met een bakje of hekje deronder. Ze weigert op nr 3 en dan heb ik ze iedere keer als er een hekje ofzo onderstond toch een aanmoedigende (?) tik moeten geven. sammie_44 schreef:Misschien is hij wel bang voor dingen op de grond. Mijn paard is ook pas 4 en is bang voor alle vreemde dingen op de grond, hoort bij een jong paard. gewoon vertrouwen erin laten krijgen. En het paard heeft er dus blijkbaar geen plezier in. Waarom ga je dan niet gewoon verder met dressuur?
Wat vreemd trouwens dat er al 8 verschillende mensen op hebben gezeten..
mocht het parcours verderzetten ben tot op de 7 geraakt en daar heb ik het dan zelf voor bekeken houden. T viel mij op bij t inrijden dat t paard niet in z'n normale doen was, toen ik 4 weken geleden aan t inrijden was heb ik net hetzelfde voor gehad. Enige overeenkomst in situatie tussen toen en vandaag is dat er nog een ander paard, dat bij t paard dat ik berijdt, op stal/weide staat. Kan dit een reden zijn van het, ja ik noem het, ezelen?? Moet gezegd worden dat dat ander paard ook helemaal niet in zijn normale doen was, ook ezelen dus. Echt onbegrijpelijk, deze week heb ik wel weer een paar doelstelling te verwezelijken. Iemand die gelijkaardige ervaring heeft met inrijden van 2 paarden van dezelfde stal??