Ik was best een beetje zenuwachtig, want ik heb last van faalangst. Dat vind ik erg vervelend, want ga dan met buikpijn ergens heen, ben ook wel erg onzeker van mij zelf, maar als ik dan de foto's bekijk van het rijden. Zie ik het van een heel ander gezicht.
Zelf heb ik veel moeite met mijn benen stil te houden, daar ben ik dan ook hard voor aan het oefenen. verder heb ik tijdens de les nog wat aanmerkingen gekregen, hoe ik het de volgende keer beter kan doen. Ik moet dit paard erg voorwaarts houden anders valt al snel terug. Daarnaast moet ik de teugels kort houden om hem beter te laten lopen, zodra ik de teugels iets langer maak word die erg sterk. De bedoeling is dat ik de hengst straks goed aan de teugel kan rijden op een ontspannen hand. Figuren rijden vind de hengst nog erg moeilijk ik moet dan best overdreven mijn hand terug zetten en mijn binnenbeen goed gebruiken. normaal rijden ze deze hengst met een klein spoortje, maar omdat ik mijn benen nog niet goeg genoeg stil kan houden wil ik niet met een spoortje rijden.
De galop vinden ruiter en paard nog moeilijk. Het paard is nog niet goed in balans en heeft weinig conditie. Dat merk je al snel als je een half uurtje aan het rijden bent.
Volgende week rij ik weer op hem en gaan we kijken hoe het die keer is verlopen. Deze les ging al veel beter dan de eerste keer, ondanks dat die even de benen nam in de galop.
Hier zijn dan de foto's waar jullie op zitten te wachten. Ik ben heel benieuwd wat jullie commentaar is. nogmaals ik weet dat ik nog veel moet leren. Maar ik ben ook nog maar net begonnen, met echt paard te gaan rijden.
Hallo hier zijn we dan kijk maar verder naar de echte rijfoto's
De draf op de rechterhand
De draf op de linkerhand
De volte op de linkerhand, kom paardje naar links, links, links... oeje das nog moeilijk...
Dat was het dan mensen, hij blij dat die klaar was, kan die weer gaan duten op stal, na het douchen...
Kom maar op mensen met jullie berichten ik ben benieuwd... Op mij kunnen jullie toch niks gemeens zeggen ik ben veel te lief... kijk mij dan met mijn mooie koppie...

. Ziet er leuk uit!