Vriendje leert paardrijden *grijns*

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Imre

Vriendje leert paardrijden *grijns*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 13:13

Mijn nieuwe vriend is echt geweldig! Hij is namelijk niet alleen erg leuk en lief, maar hij vindt het leuk om af en toe op mijn paard te rijden! Niet dat hij dat kan, maar daar wordt aan gewerkt.

Lammert is nu drie keer mee geweest. De eerste keer durfde hij Donja nog net te aaien, verder vond hij haar een beetje eng. Toch was hij wel in voor een uitdaging en als ik beloofde dat ik haar aan de longe zou doen wilde hij wel een stukje rijden. Zolang ze niet heel hard hoeft te werken vindt Donja alles prima. Ze gedroeg zich dan ook als ideaal beginnerspaard: beetje sjokken aan een los teugeltje en vooral niet te snel. Ze was zo braaf dat Lammert zelfs wel een drafje wilde proberen. Natuurlijk hobbelde hij alle kanten op, maar ik vond hem erg dapper.

Daarna heb ik hem de basics van het sturen uitgelegd en kon ik mooi even wat foto's nemen. Hij heeft trouwens geen cap op omdat die van mij niet past.

Afbeelding

Afbeelding

Hij had knikkende knieen toen hij afstapte, maar op de terugweg had hij het alweer grote praat: hij wilde wel galopperen door het bos.

Van de tweede keer heb ik geen foto's, het was al donker. Toen had hij ineens het lichtrijden te pakken en heeft hij per ongeluk een galopje gemaakt. Hij legde zijn benen iets te fanatiek aan en Donja ging over in een heel langzaam huppeltutjesgalopje. Hij bleef zitten!

Vorige week was de derde keer. Het lichtrijden had hij na een half rondje weer onder de knie! Wel weer aan de longe, los draven durft hij nog niet. In stap hebben we nog wat stuur-oefeningen gedaan.

De kwaliteit is niet zo goed, het regende nogal en het was erg grijs.
Afbeelding

Afbeelding

Ik weet niet op wie ik trotser ben: mijn vriendje die het leuker vindt dan hij zelf ooit gedacht had, of mijn paard dat zich voorbeeldig gedraagd met beginners...
Laatst bijgewerkt door Imre op 10-11-05 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Nado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 13:19

Gaaf Imre ! Ik vind hem vooral op de laatste foto erg netjes zitten. En wat is Donja toch een schat dat ze zo meewerkend is !

Ik weet lekker al waar jullie van de lente/zomer op vakantie gaan

MarijkeBun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 13:19

geweldig.

hij zit er niet eens zo verkeerd op ha ha.
nog ff en hij gaat starten hi hi.

of je bent je paard dadelijk kwijt. kan allemaal

art

Re: Vriendje leert paardrijden *grijns*

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 13:25

Hahahaha gaaaaf, ik krijg mijn vriend echt niet zover!!! Hij zegt dat hij het niet leuk vindt, maar volgens mij is ie gewoon bang

Whisperke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 13:26

Wat is er niet idealer dan je vriend mee naar de paarden!!
En hij wil tenminste het proberen erg dapper!!
De laatste die mee ging. Ging na 10 min. met rooie ogen weg hij was alergies!!

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 13:29

Leuk zeg, erg dapper !!!

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 13:32

gaaf he zo'n vriend! Die van mij heef afgelopen weekend doodsangsten uitgestaan (hij is trouwens ook allergisch). We waren lekker aan het buitenrijden, en ja we hebben arabiertjes maar die zijn doorgaans heel braaf..
En plotseling denkt Arabel, goh ik heb zin om te rennen. Dus die zet een rengalop in recht richting huis! Ik nog schreeuwen: trekken trekken trekken! Maar hij kon zich alleen maar vastouden.
En omdat Arabel niet helemaal paardachtig denkt, gaat ze hinernissen niet uit de weg maar zoekt ze ze juist op. Kennen jullie die rood met witte hekjes die altijd op een T splitsing staan enzo?? Nou daar racede ze recht op af en met een grote sprong eroverheen. Ik had mijn ogen dicht dus ik heb het niet gezien maar het schijnt een mooi gezicht te zijn geweest. Mijn vriendje gillen natuurlijk! En die is blijven zitten! Natuurtalent hoor

En voor de rit zat hij zo op te scheppen dat ie wel eens wou springen, nou gelijk een meter wat wil je nog meer

Hij heeft wel spierpijn...

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 13:43

Hihi, wat gaaf...
Wat lief en voorbeeldig beestje..

Mijn vriend heeft 7 jaar eigen paarden gehad!.. En heeft zelfs wedstrijden gereden.. Maar op mijn paard durft hij niet..

Altijd grote mond, maar als het erop aankomt durft hij ertoch niet op..
(Bang dattie het verleerd is?! )

Haha..

Imre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 13:46

Oei evitatinkle, dat is inderdaad wel eng zeg! Wat goed dat hij is blijven zitten!

Lammert heeft ook elke keer aardig wat spierpijn en dat van maar 20 minuten! Hij zegt inmiddels ook niet meer dat paardrijden geen sport is, nu hij weet hoe hard je er voor moet werken.

@ Anneke: eigenlijk vindt hij Donja een beetje te groot (1.59m), hij zag in een van mijn paardenboeken een plaatje van iets kleins met veel haar waar een volwassene op zat, dat wilde hij ook wel. Was volgens hem de ideale maat. Dat was dus een IJslander. Perfecter kan niet!

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 13:50

hmm met welk dwangmiddel heb je je vriend meegekregen...kan ik dat ook eens proberen, want die van mij gaat dus nooit mee!!
hij is overigens wel mijn sponsor, haha!

leuk dat je vriend erop ging...misschien dat hij ook aangestoken word met het paarden-virus

Nado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 14:30

Wind schreef:

@ Anneke: eigenlijk vindt hij Donja een beetje te groot (1.59m), hij zag in een van mijn paardenboeken een plaatje van iets kleins met veel haar waar een volwassene op zat, dat wilde hij ook wel. Was volgens hem de ideale maat. Dat was dus een IJslander. Perfecter kan niet!

Laat ik nu zo'n heel leuk harig ding kennen dat heeeeel braaf is op ritten, goed voorwaarts is en zich ook weinig aantrekt van gestuntel van beginnelingen. En die ook nog voor de juiste persoon te koop is

Zusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 14:36

Gaaf

heb ooit een vriendje gehad die het wilde proberen en toen was mijn vorige paardje ook zo lief en braaf heel relax draven en vooral gaan stappen of stoppen als ze naar 1 kant beginnen te zakken (maar goed ook want na de draf lag ik in de bak te rollen van het lachen )

@ Wind; hij is nog fanatiek ook!! Ken menig ruiters die zich laten afschrikken door een regenbui

Imre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 14:39

Nado schreef:
Laat ik nu zo'n heel leuk harig ding kennen dat heeeeel braaf is op ritten, goed voorwaarts is en zich ook weinig aantrekt van gestuntel van beginnelingen. En die ook nog voor de juiste persoon te koop is

Bedoel je soms die ene zwarte? Als mijn vriendje nou rijk was had ik hem absoluut verteld van dit superpaard. Of als ik rijk was had ik hem zelf voor hem gekocht. Maar dat is helaas niet zo.

@ Zusje: ik had tegen hem gezegd dat het smiddags beter weer zou worden en we zijn met de bus gegaag in plaats van die 12 km te fietsen, dus toen wou hij wel mee. Dat het nog regende toen we daar aankwamen kon ik natuurlijk niets aan doen.

Sharonaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 14:46

haha,, wat ziet dat er grappig uit. en ging het nog een beetje goed?:P

femke_black

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 16:35

zo enorm gaaf is dat zeg! mijn ex wou t wel leren maar heft er uiteindelijk toen niet gedaan en nu mijn huidige vriendje maak ik er niet vrolijker van,ben ook wel wat minder gaan rijde..( nu nog 2x per week)
black heeft ook behoorlijk gehoest,maar veearts is er ook bijgeweest maar gewoon paar weekjes rust en weer beter!
echt leuk! binnenkort kun je met je vriend een romantische bosrit maken;):P

konyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 16:40

aaaah gé-wél-díg dat je vriend dit doet

hij zit er nog best netjes op superveel plezier en succes! ja een meewerkend paard is inderdaad wel stoer. en mannen, die hebben altijd stoere praat maar als ze er eenmaal opzitten piepen ze meestal anders haha echt dapper van hem!

Clauwtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 16:59

Hahaha wat leuk zeg! Mijn vriend die wil wel een "cowboy-paard",en 1 keer is hij op het paard geweest van een vriendin,hij heeft er 2 seconden opgezeten en wou er toen weer af,hij vond het toch wel erg hoog! Maar hij is gek op paarden,zolang ze maar niet op zijn tenen gaan staan en niet bijten,maar echt ik ga hem leren paardrijden!

tante_trien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 19:19

mijn vriend is ook al allergisch maar ik heb hem der ook op gekregen

joke20

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 19:51

Haha geweldig dit Dapper van hem, wanneer komt de 1e hindernis
Eens kijken of mijn vriend of erop wil klimmen Hij wil in ieder geval een keer mee met me Om mij bezig te zien

Samantha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 19:53

Wat leuk dat je vriend wil leren rijden zeg.
Mijn vriend heeft er een paar keer op gezeten, maar verder dan een rondje stappen niet hoor.
Hij zit er trouwens netjes op.

EnelyaT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 20:35

Wow, echt supergaaf!
Mijn vriend was het na 3 stappen al beu, hij vond het zielig voor het paard (hij is niet de dunste )
Maarja.. Hij zit er best netjes op hoor!
Wanneer is jullie eerste bosrit samen? (mijn ouders deden dat ook mij lijkt het echt super )

Liza_vL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 21:24

Whaha echt leuk! Blijf hem lekker stimuleren misschien wil ie over een tijdje ook wel een eigen paardje (Maare niet zorgen dat ie jou paard afpakt he )

Imre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-05 11:58

Mijn vriendje was niet zo blij met mij toen ik hem gister vertelde dat ik deze foto's online had gezet. Tot dat hij jullie reacties had gelezen.

Mireille

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 12:05

Gaaf joh! Leuke combinatie zijn ze samen!

Hihi, Knappe kerel is het ook. Mooi haar!

Libertylove

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 12:08

Knap paardje hoor!
Zijn erg leuke foto's geworden