amondi schreef:Heerlijk zo'n haf! Misschien zal je hem wat meer van het bit af moeten rijden. Zo te zien moet je behoorlijk "schoppen" maar tegelijkertijd heb je veel te veel gewicht in je handen.
Onvoorwaardelijk aan je been leren reageren en niet het bit aangeven( trekken) maar op laten zoeken. Hij moet reageren, niet jij. Nu kruipt hij achter de teugel. Probeer eens in je training zonder teugels rijden op te nemen. Gewoon op zit een overgang maken terug naar stap of halthouden, zonder teugels. Dat is een mooi ijkpunt om te kijken of hij op jou of op het bit reageert.
Als je het niet snapt dan even aan je instructeur vragen. Het is toch zonde om zo laag te scoren( ook al is 146 echt niet slecht.)
Succes verder.
Oke ik zal het even uitleggen, steffen is anderhalve week geleden geschoren en daardoor behoorlijk wat pittiger geworden. Dit was de eerste wedstrijd dat hij geschoren en heb behoorlijk lang ingereden voor onze doen, hij was juist heel erg aan het been en erg voorwaarts, Met het inrijden rij ik hem ook altijd wat ronder en dieper. Daardoor lijkt het misschien dat hij achter de teugel loopt. En ik rij hem altijd op mijn zit terug maarja soms dan moet je welles een kleine ophouding maken om hem weer terug tekrijgen.
Dus nu weten jullie waarom steffen ook zo hard ging in het proefje, kreeg hem niet verzameld omdat hij zo fris was, volgende wedstrijd nog maar wat langer inrijden!