Jazzmin (fries) @ work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mariet

Jazzmin (fries) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 16:57

Gisteren even hard aan het werk gezet (Haar conditie moet een beetje terugkomen) en een paar foto's laten maken!

Afbeelding
Even Instappen
Afbeelding
drafje
Afbeelding
Afbeelding
Halthouden en proberen achteruit te lopen.. maar dat vind ze dus echt niet leuk en zeker niet op de linkerhand (rechts doet ze het nu na 2 keer rijden wel)
Afbeelding
Tjah.. dan wil ze wegrennen omdat ze niet achteruit wil maar dat lukt haar dan niet, dus probeert ze het zo
Afbeelding
galopje (volte verkleinen)
Afbeelding

Afbeelding
en nog even draven met lange teugel..

Tjah.. of het er echt netjes uit ziet? nee dat denk ik niet, maar ze doet erg haar best en haar conditie gaat goed vooruit dus ik ben trots op haar!

Sash

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 17:01

ik vind het er helemaal niet slecht uitzien hoor. misschien moet je het achteruitlopen eens proberen met iemand ernaast die dan druk op de borst geeft, misschien snapt ze gewoon niet zo wat ze moet doen. en je onderbenen ver naar achteren leggen. ook maar een paar stappen achteruit goed belonen en weer vooruit!

en denk aan je pianohandjes

Mariet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 17:03

Bedankt voor de tip! Alleen iemand erbij zal niet lukken want de enige die er bij is is een klein meisje van 11 en tjah.. dan is ze net een bulldozer

dingetje

Re: Jazzmin (fries) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 17:09

Ik vind het een mooi paard, loop idd niet slecht maar misschien een iets zachter inwerkend bit gebruiken. Ik weet niet hoe ze in de mond is maar deze is nl wel scherp.
Met het achterwaarts gaan gewoon goed oefenen... komt vanzelf goed.
Ik weet niet of je daarbij een stemhulp gebruikt maar je zou evt ook "terug" kunnen zeggen zodat ze daar ook leert op te reageren.
Veel succes verder

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 17:15

oeh wat is ze bruin...die van mij wordt alweer wat zwarter..gelukkig! ze lijkt een beetje aan de slanke kant? verder vraag ik me af waarom de teugel aan het onderste ringetje zit van het bit (is gewoon een vraag niet om je af te vallen hoor!) verder zou ik het achterwaarts eerst aanleren vanaf de grond of met iemand erbij anders wordt het zo'n gevecht. succes verder met haar

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 17:31

Naja over het bit.. Ze is een enorm sterk paard wat gewoon weet wat ze wil en als het haar niet bevalt doet ze gewoon lekker haar eigen zin Het gaat wel steeds beter, gewoon een kwestie van blijven trainen en niet opgeven!

Sylf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 19:56

Mooi!

Probeer als ze steigert niet in haar mond te trekken, zofdat ze niet achterovervalt ...
Ik weetdat het moeilijk is als je net achteruitgaat ,maarja

Nog veel suc6 !

shariyerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 21:50

mooie fries!
wat aandachtspuntjes..

*het bit werkt op het onderste gaatje vrij scherp in, ik zou als ik jou was proberen het grote gat (zodat het net een gewoon bit zonder hefboomwerking is) gaan gebruiken.

*als het paard stijgert probeer je handen dan naar voren te doen
(en been geven zodat je niet achterover klapt)

*probeer ook op het goede been licht te rijden (foto 2)

*let op pianohanden

*tijdens de volte sluiten meer stelling, binnenhand eventueel iets hoger en buitenteugel erbij houden.

ik vind jullie een leuke combinatie

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 22:07

Leuke fries! Je rijdt hem ook redelijk netjes Alleen vind ik dat bit wel een beetje te scherp.. zo'n bit werkt heel erg in, als je dat nog niet wist, zo maak je ze juist hard in de mond

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 10:31

Ik rij ook op een Fries en die ging voorheen ook gewoon haar eigen zin! Nu rij ik met een "normaal"bit. Een dubbelgebroken watertrens om precies te zijn. Zulke dingen kan je niet met een bit oplossen, ze moet meer respect voor je hebben!

Achterwaarts rijden kan altijd nog, probeer em eerst helemaal aan je been te hebben. Dat is o zo belangrijk! Ik zag het met mijn Fries ook niet meer in op een gegeven moment, maar nu loopt ze top en snap ik waarvoor ik het allemaal gedaan heb!

Succes!

Debb_nOeff

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 17:28

Ziet der leuk uit hoor...
Ik heb ook een Fries .. Hij is 4 jaar jong.... En had in het begin ook moeite met achterwaarts dat wou die echt niet!
Ik heb het geleerd om eerst met iemand te doen jij der op en dan iemand duwt hem terug... en je moet niet hard gaan trekken en je benen heel ver naar achter leggen....
Toen ik dat had gedaan en toen die het deed heeeeeel goed beloond dat die weet dat het goed is om naar achtere te gaan....
Na een tijdje heb ik het weer geprobeerd lukte het weer niet iemand weer geholpen... En belonen weer! En toen reed ik weg kwam ik na een rondje terug op de lijn en toen probeerde ik het weer en toen deed die het een paar pasjes alleen en toen heb ik hem super erg beloont... En der mee gestopt als die het heeft gedaan moet je het niet de hele tijd doen.... En na een paar dagen weer probeerd en hij deed het en nu doet die het gewoon als ik het vraag ...
Hoop dat ik je hier bij geholpen heb!

Groetjes Debbie en Dries

Mariet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 20:38

Bedankt voor de tips allemaal, ga kijken wat ik eraan kan doen!

En nog even over dat bitje.. Het is verder niet mijn paard en ik heb niet voor dit bit gekozen, ik zal de volgende keer een ander ringetje proberen!

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 12:03

Doe maar

_lucy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 19:35

leuke foto's hoor!!
leuk friesje!