halve grote volte links en rechts??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

halve grote volte links en rechts??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-05 20:53

oei.. was vandaag een proef aan het oefenen, en daar kwam het volgende aan bod:

C-X halve grote volte links
X-A halve grote volte rechts

daarna moest je bij E recht naar B.

ik denken en denken.. maar kom er gewoonweg niet op.... hoe rij je in godsnaam die halve grote voltes gewoon vanaf C op de volte en op X richting de A volte gaan lijkt mij niet goed.
weet iemand hoe het hoort? bij voorkeur met een tekening, want visualiseren is niet mijn sterkste kant helaas

meisje2000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 21:14

c.x halve grote volte links en dan x.a halve grote volte rechts is simpel weg een achtje rijden dan bij a de hoefslag weer volgen en bij e afwenden over x en bij b weer afwenden en dan de kant op die word gevraagd. dus bijv e afwenden en bij b rechterhand. dan wend je bij e af over x en ga je bij b op de rechterhand. das het eigenlijk. heel makkelijk niet te moeilijk over gaan denken want dan snap je er niks meer van. wat jij dus zegt met de voltes is juist

Goofy44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 21:24

Halve grote acht rijden dus start bij C halve grote volte 20m totdat je bij X uitkomt, daar ga je vanaf X halve grote volte 20m tot aan A, volgt hoefslag op rechterhand via K en E. Bij E wend je af en steek je over naar B. Hand volgen die dan in instructie gegeven wordt.

Bij X moet je dus even oppassen. Het paard komt links gebogen/gesteld voor X aan, X passeer je recht gericht, en daarna naar rechts buigen/gesteld naar A. Als je een papiertje neemt met pen, viltstift of potlood kun je het zo uittekenen en in gedachten op papier het proefje rijden. Suc6

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 21:35

Een grote S door de hele bak.

Renza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 21:48

Afbeelding

Zo dus

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-05 22:29

renza schreef:
Afbeelding

Zo dus

dit vermoeden had ik al.... maar vond het zo raar omdat er direct achte rkomt dat je bij e weer aar B moet en WEER rechts gaat.

Nibbit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 22:33

Ja die halve grote voltes zijn dus rond, dus niet door de hoeken rijden!!
Daarna E afwenden moet recht zijn.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 23:17

Het gedeelte van E naar b behoort niet helemaal recht te zijn, maar een mooie (halve) volte, voordat je omstelt wel even rechtstellen. En natuurlijk van been wisselen!

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 23:36

De tekening is idd zoals het hoort(beetje slordig maar goed )
Je moet eerst een volte heel rond rijden, en dan ongeveer hetzelfde lijntje maar dan recht

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 00:28

klopt, dat idee had ik ook nou, dat moet wel lukken denk ik.
Zat eerst werkelijk de meest creatieve dingen te bedenken en zat mijzelf alweer voor de kop te slaan waarom ik mij heb opgegeven voor concours omdat ik de B proef al niet snap

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 12:10

Sammie schreef:
Het gedeelte van E naar b behoort niet helemaal recht te zijn, maar een mooie (halve) volte, voordat je omstelt wel even rechtstellen. En natuurlijk van been wisselen!

ze heeft het ook over het punt daarna, dan moet je van B naar E afwenden, die lijn moet wel recht zijn

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 16:45

Nee, want je hebt niks met E en B te maken. Als jij na de halve volte op de E-X- B lijn komt en daarna de volgende halve volte gaat maken dán moet je hem even rechtstellen (bij X dus), maar niet van E naar B rijden.

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 18:51

klopt, die raak je eigenlijk niet aan tijdens die halve grote voltes. ging mij ook om die lijn daartussen en waar ik heenmoest.
maar NA deze oefening komt er gelijk E afwenden naar B en dan rechts. dus ik heb er wel mee te maken

monsera

Re: halve grote volte links en rechts??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 18:55

Ja maar er staat dat ze na de twee halve voltes van E recht naar B moet rijden.

Oeps te laat was al een reaktie voor mij

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 09:39

Sammie schreef:
Nee, want je hebt niks met E en B te maken. Als jij na de halve volte op de E-X- B lijn komt en daarna de volgende halve volte gaat maken dán moet je hem even rechtstellen (bij X dus), maar niet van E naar B rijden.

lezen is moeilijk of niet....