Sunny @ work op straat

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Flutterby

Sunny @ work op straat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-05 17:36

Gezien de wei weer erg nat is door al die regen, en ze in het bos opeens KLEIpaden hebben (volgens mij snappen ze niet dat je er zelfs in stap gigantisch onderuit gaat dan.. ) zjn we genoodzaakt om op straat te rijden.

Ik rijd hier op mijn verzorgpony Sunflower samira: een welshcobmerrie van ongeveer 8 jaar. Ze loopt wekelijks voor de kar, en ik heb 1 keer per week dressuurles met haar. Haar moeilijkste punt is buigen en rechterstelling, maar de galop wil ook nog voor geen meter lukken (alleen rechtuit zonder stelling en buiging) Ze heeft de kracht nog niet om de ahcterhand er goed onder te houden en breekt dan uit of valt gewoon uit de galop.. Maar even genoeg achtergrond informatie: vinden jullie toch alleen maar saai (ik hoop alleen stiekem dat iemand tussen neus en lippen door nog wat tips kan geven )

Afbeelding
drafje op straat, ze was erg fris maar ik vind het er best netjes uitzien als geheel. Wel valt het me op dat ze niet goed over de rug loopt, maar het is wel slechter geweest...

Afbeelding
Hier moest ze wat strekken in draf, zijn we nog niet zo lang mee bezig en het moet dus nog heel wat verbeterd worden. In mijn ogen valt ze gigantisch op de voorhand, maar ze doet in ieder geval haar best. (En ik ben behoorlijk trots op haar! )

Afbeelding
Nog een gewoon drafje..

even een foto ter vergelijking: zo ben ik dus begonnen
Afbeelding
Met hulp van mijn huidige instructrice ingereden, inmiddels is dat al 2 jaar terug

Mijn commentaar: met het strekken op mijn benen letten: ze gaan beetje wapperen Door mijn jas lijkt het alsof ik krom zit: ik zit echter wel gewoon recht (en ik buk voor een laaghangende tak )
Ik denk dat ik met dit weer een beetje te alert ben, want naar mijn idee loop ik ook een beetje met de teugels te rommelen..
en houd er rekening mee dat we tot nu toe eigenlijk nog niet serieus bezig zijn geweest (gewoon boscross etc.. ) en pas sinds een paar maanden echt dressuurmatig oefenen.

Wees zacht met het commentaar: ik ben geen Anky en zal het ook nooit worden Maar ik wil wel graag weten welke punten ik kan verbeteren, en op welke manier ik dat het beste kan doen.
alvast bedankt

Rosa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 17:45

Ziet er iig een stuk beter uit! Succes met haar!

Vayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 17:55

Leuke verzorgpony heb je!!! Ik vind jullie een leuke combinatie!!!

Bij het strekken moet je er meer op letten dat je niet echt versnelt, maar dat de pony zijn passen verlengt en dus meer terrein wint. Verder vind ik het heel moeilijk om iets over je handen te zeggen. Of je rotzooit met de teugels of niet, want de filmpjes zijn niet zo goed van kwaliteit. Wel zie ik op de laatste foto dat je pianohandjes hebt. Maar ja dat was toen......dus ik weet niet of je ze nu recht op houd. Je mag je handen best iets hoger houden en let op dat je je handen niet vastzet! Wel zie ik dat je op moet letten dat je je tenen naar binnen draait en je hakken uit drukt.

Maar ik vind het er leuk uitzien! Jammer dat je niet in de bak en in het bos kan rijden. Maar ik vind het goed om te horen dat je les krijgt! Veel succes en plezier met je verzorgpony.

ikkiN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 18:03

Zo, jullie zijn idd een heel stuk vooruitgegaan!

Commentaar is al gegeven

Flutterby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-05 21:01

Delphi schreef:
Leuke verzorgpony heb je!!! Ik vind jullie een leuke combinatie!!!

Bij het strekken moet je er meer op letten dat je niet echt versnelt, maar dat de pony zijn passen verlengt en dus meer terrein wint. Verder vind ik het heel moeilijk om iets over je handen te zeggen. Of je rotzooit met de teugels of niet, want de filmpjes zijn niet zo goed van kwaliteit. Wel zie ik op de laatste foto dat je pianohandjes hebt. Maar ja dat was toen......dus ik weet niet of je ze nu recht op houd. Je mag je handen best iets hoger houden en let op dat je je handen niet vastzet! Wel zie ik dat je op moet letten dat je je tenen naar binnen draait en je hakken uit drukt.

Maar ik vind het er leuk uitzien! Jammer dat je niet in de bak en in het bos kan rijden. Maar ik vind het goed om te horen dat je les krijgt! Veel succes en plezier met je verzorgpony.

Ik heb inderdaad last van zwabberteentjes, ik probeer er echt op te letten en het is al verbeterd. (maar ja... t wil niet altijd goed lukken) Hoe kun je dat verbeteren? i klas in een ander topic iets over touwtjes aan je beugels vastmaken enz. maar ik ben benieuwd of er nog een andere manier is ?

Vayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 14:27

Hmmm ik zou niet gaan beginnen met touwtjes aan je beugels vastmaken!!! Heb het er eens met je instructrische over. Wat zij denkt dat je het beste kan doen om te leren je benen stil te houden. Misschien dat zonder zadel rijden helpt? Veel succes in ieder geval!!!