) zjn we genoodzaakt om op straat te rijden.Ik rijd hier op mijn verzorgpony Sunflower samira: een welshcobmerrie van ongeveer 8 jaar. Ze loopt wekelijks voor de kar, en ik heb 1 keer per week dressuurles met haar. Haar moeilijkste punt is buigen en rechterstelling, maar de galop wil ook nog voor geen meter lukken (alleen rechtuit zonder stelling en buiging) Ze heeft de kracht nog niet om de ahcterhand er goed onder te houden en breekt dan uit of valt gewoon uit de galop.. Maar even genoeg achtergrond informatie: vinden jullie toch alleen maar saai
(ik hoop alleen stiekem dat iemand tussen neus en lippen door nog wat tips kan geven )
drafje op straat, ze was erg fris maar ik vind het er best netjes uitzien als geheel. Wel valt het me op dat ze niet goed over de rug loopt, maar het is wel slechter geweest...

Hier moest ze wat strekken in draf, zijn we nog niet zo lang mee bezig en het moet dus nog heel wat verbeterd worden. In mijn ogen valt ze gigantisch op de voorhand, maar ze doet in ieder geval haar best. (En ik ben behoorlijk trots op haar! )

Nog een gewoon drafje..
even een foto ter vergelijking: zo ben ik dus begonnen

Met hulp van mijn huidige instructrice ingereden, inmiddels is dat al 2 jaar terug

Mijn commentaar: met het strekken op mijn benen letten: ze gaan beetje wapperen
Door mijn jas lijkt het alsof ik krom zit: ik zit echter wel gewoon recht (en ik buk voor een laaghangende tak
)Ik denk dat ik met dit weer een beetje te alert ben, want naar mijn idee loop ik ook een beetje met de teugels te rommelen..
en houd er rekening mee dat we tot nu toe eigenlijk nog niet serieus bezig zijn geweest (gewoon boscross etc.. ) en pas sinds een paar maanden echt dressuurmatig oefenen.
Wees zacht met het commentaar: ik ben geen Anky en zal het ook nooit worden
Maar ik wil wel graag weten welke punten ik kan verbeteren, en op welke manier ik dat het beste kan doen.alvast bedankt