Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
elmiran schreef:Toen mijn paard zadelmak gemaakt moest worden ging ze af en toe ook wel eens staken en uitproberen. Als ik haar dan naar me toe liet komen en haar om wilde keren draaide ze haar achterhand van me weg zodat ze recht voor me stond en steeds als ik naar haar achterhand liep om haar voorwaarts te laten gaan ging ze zijwaarts en van alles doen om niet te hoeven lopen.
Ik heb toen niet opgegeven. Ben er erg lang mee bezig geweest om het goed te krijgen. Longeerzweep erbij houden en proberen om een beetje achter de achterhand te komen, zweep omhoog en als de mijne echt erg vervelend was gaf ik haar 1 goeie tik en daarna heeft ze het alleen nog de volgende dag een keer geprobeerd. Weer t zelfde gedaan en ze doet het nu nooit meer.
Sfiejj schreef:Ik herken het heel erg. Mijn haflinger deed rechtsom niks en liep lekker ontspannen aan de longe. Moest tie op links ging hij stoppen en wou je hem verder drijven ging hij niet. Ook als je naar hem toeliep ging hij gewoon achteruit. Nu heb ik het zo opgelost. Stopt hij en draait hij met z'n hoofd naar je toe, zovan ja ik ben klaar, ga dan met de longeer zweep langs z'n hoofd zwaaien. Voor mij was het geen optie om goede tik te geven, want dan trok hij zich los en werd hij helemaal dol. Ik hoop dat mijn optie bij jou ook helpt. Bij mij heeft het wonderen gedaan in ieder geval!!
Succes!!