uhmz scheef in de nek..??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

uhmz scheef in de nek..??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 02:39

vanmiddag reed ik even op de pony van roosie banjer nou zag ik dat hij zeg maar heel erg op de lange teugel erg veel naar binnen keek was links..
het was ook de kant waar hij ontzettend vast zat..
nou had ik hem even flink aan die kant proberen los te werken en later kwam hij toch wat naar beneden ..
tijdens de draf kwam hij weer omhoog en ging sterretjes lopen kijken ik heb hem toen weer op de volte gezet en hem flink stelling laten buigen waarna hij weer netjes naar beneden kwam..maar zodra ik hem dus laag had begon hij heel erg te wankelen als een 3jarige net onder het zadel doe ik nou iets verkeerd of is het de pony die er problemen van maakt??
ik hou wel me handen super stil en dreef hem heel erg voorwaarts om hem zo me handen te laten opzoeken..

maar ligt het dan aan mij dat hij dan zo gaat zwankelen als een net een klein beetje ingereden pony die niet rechtuit ken rijden...

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 08:55

ik denk dat dit paard scheef is en daardoor balans mist. je moet dus gaan rechtrichten om de bespiering van het paard aan beide kanten even lang te maken...pb ander Bets hier op bokt..zij kan je verdere tips geven hierover en kijk anders even hier; www.hoefkatrol.com/

MSDH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 23:00

ik ben het idd met klomp eens. je moet het paard sterker proberen te maken, maar als je er zeker van bent dat het rijtechnisch niet op te lossen is zou je misschien een ostheopaat erbij kunnen halen, die zet (om het even makkelijk uit te leggen) wervels recht

NathalietjeB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 23:41

aha ok thanks ik denk dat ik het eens met recht richten ga proberen...dank jullie wel...