Hij heeft nog wat moeite met het bitje. Dit resulteert in een hoop geschud. Tijdens onze privéles van vanavond was dat niet anders, maar de momenten van ontspanning worden steeds langer; was het eerst maar een paar seconden, nu houd Volum het al wel een volte vol
Met een hoop geduld komen we er wel!!Nu maar de foto's. Ze zijn wat donker, hoop dat ze een beetje duidelijk zijn. Ze zijn ook allemaal vanuit dezelfde hoek genomen, omdat de flits het anders niet redde, ik reed dus ook wel rechte lijnen!!
Eerst rustig wat stappen:
Volumia toont even zijn schud-techniek:
Hij is ontzettend aan het zoeken [let op het doorhangende teugeltje!]:
een drafje:
ff weer wat stappen:
Nog een galopje:
en weer wat draf:
tot slot nog een foto van zijn leuke koppie:
Opbouwende kritiek is altijd welkom, maar hou rekening met de leeftijd van mijn paardje! En ik weet het, ik moet op mijn houding letten... maar ik heb het nog zo druk met het belonen van Volum bij de goede ontspannen momenten; en hij deed het nu ook zo goed!

Hij is namelijk nog wat onzeker, dus dat schudden probeer ik te negeren, en als hij wat zakt met zijn koppie en ontspant, geef ik hem een aai en probeer ik of hij mijn hand wilt volgen naar voren zodat hij niet te opgekropt gaat lopen.
en errug trots op hem: hij doet zo z'n best voor me! Gister had een stalgenoot wel een leuke reactie: "volum is een lot uit de loterij" (wijzend op het feit dat hij zo lekker makkelijk los door z'n lijf loopt, en van zichzelf al een mooie hals houding heeft).