Volumia @ work (oo seven x sultan)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Javayo

Volumia @ work (oo seven x sultan)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 00:20

Hierbij voor 't eerst eens mijn 3,5 jarige ruin (ooseven x sultan) in een fotosessie op bokt! Hij is nu 3 maanden onder zadel; de eerste anderhalve maand was het speelenderwijs op de wei en tijdens korte buitenritjes, en nu rijden we al een paar weekjes 'serieus'. We rijden nu 3x per week, waarvan 1x halfuurtje privéles en minstens 1x buitenritje.

Hij heeft nog wat moeite met het bitje. Dit resulteert in een hoop geschud. Tijdens onze privéles van vanavond was dat niet anders, maar de momenten van ontspanning worden steeds langer; was het eerst maar een paar seconden, nu houd Volum het al wel een volte vol Met een hoop geduld komen we er wel!!

Nu maar de foto's. Ze zijn wat donker, hoop dat ze een beetje duidelijk zijn. Ze zijn ook allemaal vanuit dezelfde hoek genomen, omdat de flits het anders niet redde, ik reed dus ook wel rechte lijnen!!

Eerst rustig wat stappen:
Afbeelding

Volumia toont even zijn schud-techniek:
Afbeelding

Hij is ontzettend aan het zoeken [let op het doorhangende teugeltje!]:
Afbeelding

een drafje:
Afbeelding

ff weer wat stappen:
Afbeelding

Nog een galopje:
Afbeelding

en weer wat draf:
Afbeelding

tot slot nog een foto van zijn leuke koppie:
Afbeelding

Opbouwende kritiek is altijd welkom, maar hou rekening met de leeftijd van mijn paardje! En ik weet het, ik moet op mijn houding letten... maar ik heb het nog zo druk met het belonen van Volum bij de goede ontspannen momenten; en hij deed het nu ook zo goed!

Hij is namelijk nog wat onzeker, dus dat schudden probeer ik te negeren, en als hij wat zakt met zijn koppie en ontspant, geef ik hem een aai en probeer ik of hij mijn hand wilt volgen naar voren zodat hij niet te opgekropt gaat lopen.

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 00:22

Mooi paard

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 00:24

Thanx! heb nog ff een foto van zijn koppie toegevoegd... deze is wel een paar weken eerder genomen, de eerste dag op de nieuwe stal, dus alles is nog nieuw

Ursy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 00:43

Erg mooi dier, zelf rustig blijven dan komt die ontspanning ook wel. En blijf voorwaarts denken!

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 08:40

Die foto van zijn koppie is echt heel erg mooi!
(En dat lichtblauwe dekje ook)
Maar volgens mij weet je wel waar je mee bezig bent en komt die ontspanning er vanzelf wel

nicoleV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 10:35

Heyy gaaf beestje ga zo door alleen naar de ontspanning toe werken en dan komt alles goed.
Ik heb zelf ook een Sultan+Grand cru een 4 jarige die super vooruit gaat.
Succes verder.

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 12:38

Bedankt voor de leuke reacties! Ik ben ook helemaal verliefd op die kleine en errug trots op hem: hij doet zo z'n best voor me! Gister had een stalgenoot wel een leuke reactie: "volum is een lot uit de loterij" (wijzend op het feit dat hij zo lekker makkelijk los door z'n lijf loopt, en van zichzelf al een mooie hals houding heeft).

Volum is inderdaad mijn lot uit de loterij Binnenkort probeer ik wel overdag eens rijfoto's te maken; dan kunnen jullie het wat beter zien.

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 13:00

Ik vind het een leuk paard Ik denk dat longeren met een touwtje uitkomst biedt, dan heeft hij telkens contact met het touwtje. En probeer als hij met zijn hoofd zo zit te schudden je handen te ontspannen, want hij wint het toch altijd
Komt wel goed ! veel succes verder nog.

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 13:04

ik zie niks in het donker

Lenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 13:25

superwoman schreef:
ik zie niks in het donker

zeg dan niks of doe het licht aan

Even ontopic, erg leuk paard! Mooi kleurtje Zo te zien rijd je hem netjes dus die problemen worden vanzelf wel minder! Leuk dat je het zo rustig opbouwt

roosbananas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 13:58

mooi paard
ziet er goed ui , komt zeker in orde .

probeer alleen je borst vooruit te drukken , maar dat komt wel goed , ziet er echt leuk uit

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 14:49

roosbananas schreef:
mooi paard
probeer alleen je borst vooruit te drukken , maar dat komt wel goed , ziet er echt leuk uit

Trots zijn op wat je hebt zijn een oude instructeur van me altijd Je hebt gelijk hoor, ik ga dr op letten.

@superwoman: ze zijn errug donker inderdaad, maar ik was zo blij met de verrichtingen van Volum gister; moest ik ff met jullie delen!

Bedankt voor de tips verder. Ik heb geprobeerd hem met de pessoa-teugel te longeren, maar hij was alleen maar aan het vechten. Maar wellicht maakt het bontje achter z'n kont langs het wat heftiger allemaal.

Er zit al duidelijk verbetering in, in redelijk korte tijd, dus ik denk dat we wel op de goede weg zijn. Ik moet alleen vooral niet boos worden, want als je ook maar iets te veel met het bit doet reageert hij wat 'neurotisch' zegmaar. Ik moet dus inderdaad mijn handen blijven ontspannen, en heel geduldig blijven...

amsolusa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 15:06

gaaf paardje zeg!!,, erreg mooi, let alleen goed op dat je je handen niet tegen het zadel vastzet ( je lijkt me wel ervaren dus dat zal wel meevallen maar dat leek even zo ) maar het ziet er verder kei mooi uit:D.

Succes ermee

Dimple

Re: Volumia @ work (oo seven x sultan)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 15:08

Ik kan helaas niks zien.
Jammer want ik had graag wat foto's gezien van jouw 00seven.

Altijd leuk.

Vergis je alleen niet met de makkelijk hoofd-halshouding. Mijn 00seven merrie heeft dat ook.
Het lijkt heel snel heel makkelijk te gaan, maar daar kan je je lelijk in vergissen. De achterkant blijft er dan wat bijhangen en is goed van achter naar voor (naar je hand) rijden erg belangrijk.

Maar, dat komt vanzelf, die van jou is nog 1 jaartje jonger dan die van mij. Tijd zat dus!

Ik hoop snel duidelijkere foto's te zien!

Melanie15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 15:22

Het paard dat ik rij heet ook Volumia(is ook 1.76 vandaar).

Het ziet er goed uit hoor, als je m pas 3 maanden onder zadel hebt!

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 15:37

@melanie15: Mijn Volumia is maar 1,58... maar groeit hopelijk nog wat!

@amsolusa: nee hoor, je hebt gelijk, ik heb de laatste tijd ontzettend de neiging m'n hand naar m'n zadel te doen. Ik moet met volum proberen een heel licht contact te houden, maar omdat hij zoveel schud is dat contact er niet altijd zegmaar... ik doe dan mijn hand naar achter, terwijl ik natuurlijk eigenlijk m'n teugel wat korter moet nemen... wordt aangewerkt!

@dimple: doordat ze te donker zijn? binnenkort komen er wel foto's bij daglicht. Maar ik zal je ff de link naar mijnalbum.nl sturen, daar kun je ze vergroten, misschien zijn ze dan duidelijker!

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 15:42

wel jammer van de donkere foto's maar het lijkt me een prachtig paard

wat het hoofdschudden betreft weet je zeker dat hij moeite heeft met het bit
of heeft hij last van zijn tanden ze wisselen namelijk met 3,5 jaar mijn paard is ook zo irri op dit moment de tandarst moet weer komen

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 15:53

@onley: vorige maand heeft de dierenarts zijn gebit nog nagekeken. daarbij zijn ook z'n wolfskiesjes getrokken. Hij kan natuurlijk altijd nog wel last hebben van het wisselen, maar ik denk dat hij toch gewoon erg gevoelig is op z'n mond.

Dyyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 17:45

Leuk paardje ziet er leuk uit..
Succes ermee?

Volumia genoemd naar de band Volumia!?

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 22:17

Als je met pessoa wil gaan longeren, dan kan je beter eerst met dubbele longe proberen, omdat ze altijd in het begin heftig reageren op de druk op hun broekspier. Met de dubbele longe kan je de druk verminderen op de broekspier waardoor ze wat minder heftig reageren en eraan kunnen wennen

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 23:00

@Dyyy: Volum heette al zo op papier, en ik vond het wel een schattige naam. Maar hij is uit 2002... bestond de band toen nog? Waarschijnlijk is hij door de fokker inderdaad naar de band Volumia genoemd...

@sammie_44: bedankt voor de tip, zal ik eens proberen. jij bedoelt dat ik de buitenste longe dan juist achter langs laat gaan, of kan ik dan beter de buitenste longe over zijn rug halen ter hoogte van de longeersingel?

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 00:02

leuk paardje
jammer dat de fotos zo donker zijn
maar zover ziet het er wel goed uit
jouw paardje een ruin
ben een volumia zadel mak aan het maken een merrie
rivermen x atleetz
succes met je paardje

femke_black

Re: