ik hoop dat de titel duidelijk genoeg is?
Alleszins mijn paard staat sinds dinsdagmorgen op een nieuwe stal. het is een hele grote boerderij met verschillende gebouwen. Op stal staat hij naast een merrie, de andere paarden staan in een ander gebouw.
Wanneer ik hem rij, of poets, dan ziet hij meestal de andere paarden niet meer (staan op de weide) maar hij is dan verschrikkelijk onrustig. Bij op en afzadelen kalmeer ik hem wel wat, en dat lukt vrij goed. maar tijdens het rijden ziet hij de paarden niet, maar die ene merrie blijft wel terug roepen
Hij let dan totaal niet meer op, en blijft maar hinniken. Wel blijft hij braaf draven of galopperen, maar op het moment dat hij hinnikt, verlies ik dus de aanleuning en wordt hij sterk. Vlak daarna kan ik gewoon blijven doorrijden.Hoe kan ik hier best op reageren?
Vandaag heb ik hem nog even laten draven en galopperen tot hij wat ontspande en heb dan uitgestapt. Maar moet ik er harder in zijn en hem blijven rijden tot hij ermee stopt (wat ik niet denk dat hij doet) of iets anders?
het is wel heel moeilijk om deftig te trainen nu, en heb zondag weer wedstrijd na een half jaar... (geleden van 1 mei
)alvast bedankt!
xxx