Links vast!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sophie2

Links vast!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 17:36

Hallo,

Ik heb een vraag. Ik heb vanavond les op een vlotte fokmerrie van de manege. Ze heeft links sinds 2 á 3 weken erg vast. Ik rij veel stelling enzovoort, maar ik het lukt me niet, om hem ook maar ietsjes soepeler te krijgen. Wie kan me nog voor vanavond helpen?

Groetjes, Sophie

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 18:11

het moet zijn ze heeft LINKS sinds 2 á 3 weken erg vast..

Kan iemand me heel alsjeblieft nog helpen!

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 18:49

ALSJEBLIEFT ..

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 22:42

weet dan niemand hier wat op :|

Solvej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 23:24

Rustig, rustig!!! Als je op je paard net zo veel geduld hebt

Er zijn al heel veel topics geweest over rechtrichten met veel goede tips om het op te lossen. De zoekfunctie brengt je al een stuk verder

Bets

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 13:25

Inderdaad. Probeer zelf in elk geval al niet terug te gaan pakken en te gaan hangen. Ga ontdekken welke natuurlijke buiging je paard heeft en ga dan rechtrichten. Veel handige dingen worden vermeld op www.paardenbegrijpen.nl en www.hoefkatrol.com bij klassieke rijkunst.
Als je dus weet welke natuurlijke buiging je paard heeft (waarschijnlijk is hij rechtsgebogen maar kan dat niet extact zeggen) omdat je paard links vast pakt, loopt hij ook op rechterhand richting bakrand, wil je paard op rechtervolte de volte vergroten en juist op linkervolte de volte verkleinen, laat je paard op rechterhand jou wat lager zitten (je beugel links hangt langer als rechts) als dat zo is dan is je paard rechtsgebogen. Mocht je meer info willen stuur me pb.
Succes ermee.