Miriano @ Work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Joonsel

Miriano @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 10:37

Hey

Ik was dinsdag weer gaan rijden... Had een fotograaf meegenomen Yvonne, op bokt: Love_Siempre...
Ik wilde wat foto's om te kijken wat ik nog aan mijn houding moest doen, omdat ik zondag een onderlinge wedstrijd heb... kweet dat ik geen anky ben... maar ik werk al aan mn houding (benen niet afsteken, achterover zitten)
't was weer heel gezellig geworden

ik weet dat ie wat aan de dikke kant is.. hij krijgt teveel voer (mais vooral, waar ik zelf niet echt blij om ben... maar die boer heeft nixx anders... gelukkig komt ie vanaf vandaag bij mij aan huis te staan:))

instappen
Afbeelding

Let niet op mijn kop
Hij liep lekker door, maar ook weer niet te gehaast... lkkr aan het spelen met zn bit
Afbeelding

Hier ben ik geloof ik aan het kletsen met de fotograaf... ik let dus totaal niet om mn houding :S en Miriano loopt ook niet echt op te letten
Afbeelding

Even poseren
Afbeelding

okeeej.... hier zat ik heel raar met mn handen, teugels ook te lang... hij staat wel vierkant
't was trouwens gaan regene, dus wij naar binnen hij is wel een beetje nat geworre... (niet dat jullie denken dat ik hem heel hard heb laten werken :P)
Afbeelding

Zonnetje ging weer schijnen, wij naar buiten..
Afbeelding

ik was weer eens niet op aan het letten... en dan gaat ie raar doen (let hier echt neij op mn houding :S kwam omdat ie opeens wegsprong en ging galopere.. en ik was dus niet echt voorbereid.. kvin mn houding best bagger... heel erg bagger... maar da beentje is wel lief )
en dan krijg je zo'n soort foto:
Afbeelding

hij was weer rustig... overgang naar draf
Afbeelding

en hier lkkr doordraven... wel een stom sta-moment... wel goed achterhand gebruik
Afbeelding

lkkr ff stappen. wel een beetje aan het hangen..
Afbeelding

lkkr doorstappen
Afbeelding

jammer van mn been.. maar hij liep wel mooi, buiging enzo
Afbeelding

opzich vette foto lkkr galopje.. maar ik trek hem hier best wel in zn mond
Afbeelding

dit waren ze
k wil graag jullie mening.. maar hou er wel rekening mee dat we pas een week of 10 bezig zijn... waarvan de laatste week pas echt intensief..

xxxxx

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 11:18

Wat heb je allemaal eraan hangen zeg?

Ik vind het wel een leuk paardje.
En je sokken zijn geweldig! (die heb ik ook )

Love_Siempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 11:21

heyhey

ik ben dus de fotograaf, haha
die foto van alleen zijn hoofd vind ik echt mooi geworden!
En die laatste is wel stoer alleen trek je inderdaad een beetje in zijn mond
vandaag maak ik ook wel wat foto's! als je naar de nieuwe stal gaat

xxx Love_Siempre

rowo

Re: Miriano @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 11:21

waarom een bijzet onder het rijden?

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 11:22

thnxx
haha, vet he

ik heb bijzetjes, omdat ie anders heel hoog gaat lopen met zn hoofd, en dan zn kaak open zet... en dan kan ik echt helemaal niks meer... ik dnek dat ie me aan het uitproberen was.. ik probeer 'm nu eerst zo te laten wennen aan mij, en hem duidelijk te maken dat ik de baas ben, en dan gaan ze er weer af... (langzaam afbouwen..)

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 11:24

hij gaat dan trouwens ook heel hard racen en bokken enzoo...

karijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 11:27

Vind je die gympen niet gevaarlijk? Er zit geen hak op.

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 11:31

het was maar eenmalig... ik vind het zelf best gevaarlijk, maar ik moest hem die dag rijden... hij had die dagen ervoor bijna nixx gedaan, en ik kwam ook nog eens van school (mn spullen meegenomen enzoo in een tas) en ik gaa niet op school met mn rijlaarzen rondlopen..
en ik verlies die beugels best vaak:P ik schuif er eerder uit dat dat die dingen over mn voet heen komen...

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 11:31

maar ik snap wat je bedoeld

MirandaMalik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 11:34

Haha, zo te horen heb je je handen vol aan hem!
We zullen maar zeggen:" oefening baart kunst'....
Waar je dan heel hard op moet gaan oefenen is je benen lang te maken en an het paard te leggen!
Bijzet vind ik niet zo erg, dat maakt hem wat makkelijker, zodat jij aan je houding kunt gaan werken!
En dat trekken valt volgens mij ook wel mee, dat is maar een moment-opname, probeer er maar op te letten, de hele tijd voelen of je de verbinding met de mond soepel houdt!
Succes, en lekker dat je hem thuis krijgt!

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 11:43

dat heb ik zeker!
ja, m'n benen weer... dat vind ik echt lastig

van dat trekken: ik kan echt mijn hand helemaal vastzetten... maar dan merk ik zelf wel aan m'n paard dat ik dat doe...
dus dan stop ik gauw...
ik geloof dat ik dat hier ook deed.. eerst toen ik steeds wilde galoppere, ging hij er vandoor, ik denk dat ik nu automatoisch mijn hand vastzet, zodat hij dat niet kan doen.. maar hij kan nu niks meer dus daar moet ik nog even aan wennen, geloof ik

zker lekker dat ie thuis komt we gaan hem vanmiddag hierheen halen... (ik erop, fotograaf erlangs:P)

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 16:27

anders ga je m lekker eerst even longeren met de bijzet en ga je dan pas rijden...bijzetteugels zijn niet bedoeld om mee te rijden, gebruik dan een martingaal als ie zn hoofd omhoog doet....
uiteindelijk zijn het niet de bijzetteugels die het moeten verbeteren maar jij, dus rijden !!!

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 19:05

dat heeft dus geen zin... en wie zegt dat die niet bedoeld zijn om te rijden :S
bij ons op de manege doen ze dat ook.. en die mense zijn nederlands kampioen geweest enzoo... dus die zullen dat best weten...
en die mensen in de winkel zeiden ook dat ik die best met rijden kon gebruiken

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 19:08

Nee hoor, is best goed....... de bijzet is zo afgesteld dat het paard nog alle ruimte heeft. Zie het niet als schadelijk zo

Wellicht kan les je helpen het probleem op te lossen???

Best leuk hoor, en met een beetje oefenen komt het best goed

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 19:15

hij heeft idd veel ruimte... hij kan alleen niet hoog gaan lopen
ja, ik zit daar wel aan te denken... maar hij wil niet echt over straat, dan raak hij in paniek... van auto's is ie niet bang, maar wel van vrachtverkeer en dat soort dingen... en ze zijn nu bij ons in de buurt heipalen in de grond aan het slaan... (zijn een school aan het bouwen...) en da's dus niet echt handig... ik zou op de manege kunnen gaan rijden, da's dnek ik 10 min lopen... maar dan moet ik 's avonds... en dat vind ik ook niet echt zoo handig... vooral niet omdat ik langs hte bos moet
mjaa... ik kijk wel hoe ik het verder op gaa lossen
iig bedankt voor de tip

ArGieVai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 19:21

je kunt ook een lesgever naar jou toe halen heb ik ook heel lang gehad erg handig maare.. mijn tip.. handen rechtop, hoger en meer bij elkaar nou voor de rest erg leuk paardje hoor!! veel plezier nog met rijden etc..!!

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 09:06

hm... ja zou kunnen... maar ik weet niet of er zo iemand is hier in de buurt...

tnxx voor de tip

amyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 02:01

als ene martingal niet helpt probeer dan eens een stootteugel of een gogue een gogue helpt heel goed als je dat goed aandoet als het paard zijn hoofd dan omhoog goet wordt het vanzelf gestraft en dan kun je niemand meer wijsmaken dat dat niet helpt want als u gogue goed afgesteld staat de juiste maat dan helpt dat altijd en je krijgt ze ook min of meer rustigere!!!
veel plezier
*zie dit niet negatief maar als tip

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 02:15

hij kijkt overal tevreden ik weet niet of er al een tandarts ooit eens bij is geweest maar als ze pijn hebben gaan ze een andere houding aannemen BV met het hoofd hoog lopen en probeer je benen iets meer bij je te houden,
en neem les enne oefening baart kunst
succes verder maar dat zal wel lukken

Sabientjeuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 12:22

amyke schreef:
als ene martingal niet helpt probeer dan eens een stootteugel of een gogue een gogue helpt heel goed als je dat goed aandoet als het paard zijn hoofd dan omhoog goet wordt het vanzelf gestraft en dan kun je niemand meer wijsmaken dat dat niet helpt want als u gogue goed afgesteld staat de juiste maat dan helpt dat altijd en je krijgt ze ook min of meer rustigere!!!
veel plezier
*zie dit niet negatief maar als tip

Misschien een domme vraag. Maar wat is een stootteugel?

mariz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 12:39

een stootteugel is een bijzetteugel, maar inplaats van het langs het zadel te bevestigen doe je er nu 1 tussen de benen met een longeerstukje zeg maar, hoop dat je het begrijpt?

maar ik zou voor de gogue gaan! met de bijzet of stoot zet je je paard vast!

Mexx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 13:34

hey,

je houding is inderdaad wat minder
en als jij niet oplet, dan let je pony ook niet op
Ik denk dat het verstandigste is om lessen te nemen, denk je zelf ook niet? je paardje is inderdaad wat dik, maar mijne is lekker veel dikker haha

succes ermee!

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-05 15:57

@Mariz: met een stootteugel/ bijzet KAN je je paard vastzette... ik heb die bijzet egt niet strak, en hij buigt zelf ook verder in... mjaa... ik zal er eens over nadenken...

@Onley: ik had hem gister gereden... en hij begon weer met z'n hoofd te schudden.... en volgens mij komt da bit ook tegen zn tanden op een of andere manier... ik zal er binnenkort us een tandarts naar laten kijken...

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 16:02

Je zult op die (onderlinge) wedstrijd toch ook echt je hulpteugel eraf moeten halen hoor,
met een martingaal mag je nog niet eens dressuur starten!

xx

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-05 17:54

haha! mis ik heb het bij de manege gevraagd... en ik mag gewoon met bijzetjes rijden
maar door zo'n stom kind die het niet eerlijk vond krijg ik nu puntenaftrek... mja... haal ik toch wel weer op...

xxxxx