Lies v.Uniform M1 na blessure weer in training!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PolosportJ

Lies v.Uniform M1 na blessure weer in training!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 09:39

Nou hier mn meisje gelukkig weer aan het werk sinds een weekje. Ze loopt al zo’n 3 maanden niet lekker en de laatste tijd kon ze bijna helemaal niet dressuurmatig lopen. Ze bleek haken te hebben en toen belde de tandarts ook nog af en toen moest ik nog 2 weken wachten en niets doen. Ik zag der steeds minder bespierd en chagerijniger worden. Maar toen ze was geweest merkte al gelijk veel verschil! Ze wou het bit weer aannemen enz. Alleen nog erg scheef en nog weinig kracht voor sommige dingen (bergop, hogerop, middendraf, middengalop). Ze is erg snel scheef en stijf als je langere tijd niet rijdt duss voila.. Maar we hebben het er eerder al helemaal uitgereden duss probeer zo geduldig mogelijk weer recht te stellen enz. Ik heb zondag weer eerste wedstrijd. Weet niet of ze er dan alweer helemaal is maar hoop dat ze straks met de selectie (20e) weer op haar best is. Heb de vorige ook al moeten missen. De oefeningetjes zijn lichtjes gedaan meeste lichtgereden. Ben namelijk nog aan het opbouwen ben voornamelijk nog bezig met rechtstellen (we hebben Z bak duss lekkere lange stukken om goed recht te stellen ).Wanneer dit weer beter is ga ik weer verder met de verzameling, wegrijden, bergop enz. Kan ook niet wachten totdat ik weer meer dingetjes kan doen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

punkie
Afbeelding

hier wat middendraf foto's. Ze moet de kracht nog wat opbouwen om zichzelf helemaal bij elkaar te houden, bergop te gaan en ik zie dat ze haar achterbenen nog niet helemaal optilt maar de passen zijn er al weer
Afbeelding

Afbeelding

kijk hiet kukelt ze al een beetje naar voren maar dit is ook wel mega strekken(met der voorbeen )
Afbeelding

paar oefeningetjes (beetje licht gedaan of in stap of lichtrijden enz)
SB
Afbeelding

wending om achterhand, iets teveel stelling.
Afbeelding

appuyeren stap
Afbeelding

klein stukje appuyeren draf (lichtrijden)
Afbeelding

ff huggen
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door PolosportJ op 03-11-05 09:49, in het totaal 2 keer bewerkt

db1

Re: Lies v.Uniform M1 na blessure weer in training!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 09:42

ze ziet er weer errug goed uit hoor! Als je ze zo aan het lopen krijgt as zondag komt dat wel goed lijkt me

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 09:53

vossie schreef:
ze ziet er weer errug goed uit hoor! Als je ze zo aan het lopen krijgt as zondag komt dat wel goed lijkt me

noujah.. ze is er nog niet helemaal maar t gaat elke dag beter. Ik had gefilmd en daar zag ik op dat ze als ze rechtsom loopt langer wordt in de hals en niet goed buigt in de nek. Dus daar moeten we ook maar ff goed aan werken. Ik wil echt dat ze weer kaarsrecht wordt voordta ik verder ga. Is echt vervelend als het weer de hele tijd boven komt. Maar ik mag zeker niet klagen, vergeleken met 2 weken geleden.

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 10:04

Strebertje

Als je nagaat dat ze flinke haken heeft gehad vind ik dat ze het goed doet hoor. En trouwens vind ook dat ze er goed uit ziet. Snap wel dat je baalt van die spieren en stilstaan enzo maar vind haar zo op de foto's niet minder als vorige keer in ruimzicht! Soms is vakantie wel ff goed voor een paard.

Wel fijn dat je weer lekker aan het werk kunt met haar. En kun je mooi as zondag nog ff starten voordat je aan de selectie meedoet. Had je op startlijsten de punten van het M1 gezien van de eerste selectie, dat was niet zo bar..... Denk dat als er niets raars gebeurt het wel goed komt met jullie, ondanks het missen van de eerste wedstrijd!

Tot zondag!

Guuus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 10:06

wat een super mooi paard heb je zeg! Ik vind dat ze anders nog erg goed loopt na zo'n lange tijd!

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 10:09

vossie schreef:
Strebertje

Als je nagaat dat ze flinke haken heeft gehad vind ik dat ze het goed doet hoor. En trouwens vind ook dat ze er goed uit ziet. Snap wel dat je baalt van die spieren en stilstaan enzo maar vind haar zo op de foto's niet minder als vorige keer in ruimzicht! Soms is vakantie wel ff goed voor een paard.

Wel fijn dat je weer lekker aan het werk kunt met haar. En kun je mooi as zondag nog ff starten voordat je aan de selectie meedoet. Had je op startlijsten de punten van het M1 gezien van de eerste selectie, dat was niet zo bar..... Denk dat als er niets raars gebeurt het wel goed komt met jullie, ondanks het missen van de eerste wedstrijd!

Tot zondag!

Ja weet, vond het vreselijk om niks te doen. Maar ik heb toen maar om gedoopt tot pennypaard hehe lekker huggen en buitenritjes maken. En ze is nu wel een stuk vrolijker mede denk ik ook wel daarom . Maarja klopt zag de foto's van ruimzicht en die vielen reuze mee maar ze was het gewoon helemaal niet. En dat kan natuurlijk ook goed kloppen met die haken. Ik baal der van dat ik ook zo pist was op die wedstrijd maar het was helemaal het druppeltje bij mij. Iedereen die zij dat ik maar door moest rijden enz.. Gelukkig heb ik verder naar mijn eigen gevoel geluisterd
Maar had de punten gezien van de selectie die waren idd niet hoog nee. Ik ben benieuwd, probeer er lekker relaxt,niet te fanatiek , heen te gaan en dan zien we wel .

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 11:22

Wat een onwijs toffe kleur heeft jouw paardje Ik vind het rijden er verder ook heel lekker uit zien. Je bent zo te zien ook al met wat andere dingetjes bezig dan die M1, ff lekker zeker voor de afwisseling? Volgens mij gaat dat helemaal goed komen in de M!

PolosportJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 11:35

VValar schreef:
Wat een onwijs toffe kleur heeft jouw paardje Ik vind het rijden er verder ook heel lekker uit zien. Je bent zo te zien ook al met wat andere dingetjes bezig dan die M1, ff lekker zeker voor de afwisseling? Volgens mij gaat dat helemaal goed komen in de M!

yep idd voor de afwisseling ze is erg leergierig probeer dat ook zo veel mogelijk te prikkelen zodat het niet saai wordt. En wil eigenlijk als het het allemaal toe laat zo snel mogelijk door.

MissVanna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 11:40

Woow wat een mooi paard
En ziet er goed uit na de blessure

Wilke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 14:53

Ziet er weer goed uit! Komt helemaal goed ! Succes!

Soph12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 15:01

ZIet er erg goed uit, succes volgende wedstrijd!

Venetia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 15:33

Ik vind dat je haar echt mega goed aan het lopen hebt voor de M1.

Roos_M

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 15:49

ik sluit me voledig aan bij venetia

retseH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 16:09

Ziet er goed uit hoor !
Ga zo door !
Leuk dekje trouwens

ginniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 16:10

@ venetia Sluit ik me bij aan
Echt een knap paardje!
die laatste foto zo lief!

Ursy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 16:11

Hej jenn! Ziet er echt super uit hoor, dat gaat vast goed komen op de wedstrijd. Waar was het ook alweer? Dan kan ik misschien wel komen kijken.

goudvisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 16:16

zondag ben ik weer jou voorleester jeeej!! alleen jammer dat het lezen in de M te snel gaat om ook nog wat van de proef te zien!!

Gimli_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 16:23

Dat ziet er zeker goed uit!
Gaaf dekje trouwens

PolosportJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 18:04

Venetia schreef:
Ik vind dat je haar echt mega goed aan het lopen hebt voor de M1.

Wouw meen je dat dank je wel

PolosportJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 18:06

Ursy schreef:
Hej jenn! Ziet er echt super uit hoor, dat gaat vast goed komen op de wedstrijd. Waar was het ook alweer? Dan kan ik misschien wel komen kijken.

Hoihoi! Ik heb zondag wedstrijd bij Ruimzicht in Arnhem Zuid (naast huissen).

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 19:45

Zo jouw paard loopt echt lekker!! Ziet er heel mooi uit!!

BelleFleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 22:16

Je paard loopt erg goed vind ik, kan al niet wachten op foto's van als ze wèl in't werk staat.

Ander vraagje : is dat een hippotex bodem en ben je daar tevreden mee?

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 22:50

jou zou ik graag eens in mijn ring treffen(als ik mag jureren)! M1 zeg je?...wauw!.. ziet er supergoed uit hoor! mooie schimmel (mijn schimmel komt uit een Uniform moeder, lijkt wel wat op de jouwe) heel veel succes, maar zo te zien komt dat zeker goed!

panache

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 23:04

woow zit er erg goed uit.. en je paardje is lekker wit

Fredt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 23:06

Zoo die Lies kan echt strekken!
Heb is nog steeds een lekker ding. Je hebt dr echt mooi aan het lopen.
Ook mooi de moment op de foto vast gelegd