Handen!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hanin

Handen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 20:38

Ik heb een klein probleempje...
Ik houd mijn handen niet goed naast elkaar en niet boven het paard. Vooral als ik stelling moet vragen gaat mijn binnenhand helemaal van de hals af en bijna naar mijn schoot toe. Nu moet ik mijn handen dicht bij elkaar houden en boven het paard( dus niet boven het zadel of mijn schoot) van mijn instructrice.
Hebben jullie misschien tips of ervaringen hoe jullie dat aanpakken??

elmiran

Re: Handen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 20:48

De teugels iets korter houden zodat je ze niet helemaal naar je zadel toe kunt trekken. Toen mijn paard net afgericht was reed ik met een touwtje om d'r nek, omdat ze zo hoog opgooide had ik moeite om m'n handen stil te houden dus moest ik van iemand dat touwtje bij m'n teugels vast pakken of een pluk manen zodat je handen niet alle kanten opgaan. Gewoon goed op je handen letten en oefenen. Ik ben nu een half jaar verder en kan eindelijk me handen stil houden

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 20:59

Wat ik ooit gehoord heb: stiekjes aan de ringetjes van het zadel maken en daar je handen doorheen steken. Zo kunnen je handen geen kant uit. Als je b.v. valt, dan breekt het stiekje gewoon. Dus geen gevaren.
Ik heb het zelf 1 keer geprobeert, maar ik kon er niet mee rijden. Maar misschien dat het jou wel kan helpen..

Wat je ook zou kunnen proberen, maar ik weet niet zeker of dat gaat helpen, is 2 sponzen pakken en deze tussen je ellebogen en je lijf klemmen zeg maar. Dus dat je je ellebogen aan je lijf houd. Dan kan je nl. ook niet meer je handen naar je schoot brengen, want dan valt die spons. En iedere keer dat die spons valt, kan je weer afstappen om hem weer te pakken. Dus dat straft zichzelf en is super consequent

Als je teugels steeds te lang worden, kun je wat tape om je teugels doen, ter hoogte van het punt waar je ze vast moet houden. Dan zie je sneller dat je je teugels weer laat vieren.

En de tip van elmiran vind ik ook erg goed

sliertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 23:58

he die tips ga ik ook gebruiken! thanks!

Hanin

Re: Handen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 11:57

hooi,. bedankt voor de tips!! vandaag ff uitproberen