laten lopen in de wei
het is toch een mooitje eh
even laten lopen in de wei voor het rijden en natuurlijk hoort daar een bokje bij!
en toen mocht hij mee gaan
drafje, hij werkte een beetje tegen omdat hij weet dat het daar open is en dat hij daar weg kan, daarom moet ik in die hoek altijd zien dat ik hem op dat stuk hou
nog eens, hier wist hij al dat hij moest draaien!
hier hebben we dus altijd wat last van, als hij aan het draven is durft hij nogal eens heel hard gaan hangen aan zijn teugels! tips zijn dus welkom!
galopje, dit ging redelijk goed (buiten mijn houding) hieronder nog een foto ter vergelijking van de eerste keer:

dit was dus de allereerste keer in een galopje
(met andere camera) let vooral op WAAR mijn handen zitten

en nog eentje van helemaal in het begin!
tips ivm hangen op de teugels zijn welkom
ik heb ook nog een vraagje, hoe kan je je paard leren om aan de teugel te lopen?
xxx-jes Kim
Verder ik vind het een heel leuk tinkertje! lekker veel charakter. Maar áls je hem aan de teugel zou willen lopen, zou ik het eigenlijk minimaal doen als hij +/- 3,5 tot 4 jaar oud is, en dan beginnen met de teugels steeds iets strakker, boven de schoft te houden, en dan benen geven, als het niet meteen lukt, moet je er ook niet gelijk bijzet aan hangen, sommige paarden hebben er nou eenmaal meer moeite me edan andere ! Veel plezier