met paard gevallen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

misspapaya

met paard gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 15:30

hallo iedereen!

ik rijd een paard(fries) nu was ik laatst aan het galloperen en struikelde ze, toen ben ik met haar en al gevalen ze lag boven op mijn been!
erg pijnlijk en ik schrok me rot!
nu zit ik met het probleem dat ik de gallop niet meer prettig vind en ik merk soms dat ze weer weg glipt!
mijn vraag is nu hoe kan ik dat weg glippen voorkomen of hoe kan ik daar aan werken?

ik hoop dat iemand me kan helpen:)

alvast bedankt groetjes reina

Sylf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 15:58

Eh ... Even gewoon 2 vraagjes zodat ik geen verkeerde antwoorden geef :

*Is ze gevallen omdat ze was weggeglipt
*Vind jede galop niet meer fijn ,omdat je bang bent ?

XxX Anouk

meisje2000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 18:23

ik denk dat je bang bent geworden om weer te vallen en dat je daarom ook denkt dat ze steeds weer wegglipt. probeer haar achterhand stgerker te maken want de meeste paarden die wegglippen zijn niet echt sterk in de achterhand. mijn paard glipte in het begin ook regelmatig weg en nu haar achterhand sterker is geworden glipt ze bijna ook niet meer weg. maar ga wel door met galoperen want anders ben je straks zo bang dat je helemaal niet meer durft. en anders ga je galoperen met haar terwijl iemnad haar aan de longeerlijn houd dus gewoon op de volte. dan hoef jij je alleen te concentreren op je zit h=en houden en kan iemand anders het paard voor je voorwaarts brengen. dan kun je eerst over je angst heen komen zonder dat je het paard ook moet sturen enzo.

liesje1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 18:28

Op wat voor ondergrond rijd je dan?

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 19:19

Je kan het verbeteren door vooral in de bochten niet te veel te willen sturen, je bent bang dat hij wegglipt en daardoor ga je nog meer proberen hem rechtop te houden door hem te helpen (denk jij dan) daardoor valt hij juist nog sneller. Ga eerst aan de longe de galop oefenen. Mijn pony viel ook aan de longe, toen hij in galop zat. Nu gaat het al veel beter. Je moet niet veel sturen en goed oefenen aan de longe, dan komt het echt wel goed! Je kan als je op gras moet rijden ook stiften indraaien. Deze blijven in de grond zitten en dan glijd ie niet weg. Stiften kun je alleen gebruiken als je paardje hoefijzers heeft

misspapaya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 21:50

om jullie vragen te beantworden:

ik rijd op zand
ze struikelde met de gallop waardoor ze viel!
en ik weet neit of ik echt bang ben !
ik zet haar de dag erna gewoon weer zonder angst in gallop en zo !

en die achterhand sterker maken! is het dna een id om met een ervaren iemand een paar keer aan de dubbele longe te rijden?
maar ik rijd haar nu 3 kwartjaar en 3 weken terug gebeurde het ineens!
bedankt voorjullie reacties

Jadee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 22:58

ik denk inderdaad dat je goed moet trainen en de spieren moet kweken...

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 12:00