bang voor brug..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

loetjuh

bang voor brug..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 14:48

hallo,
als ik naar het bos wil, moet ik over een sluis en brug die je op kan takelen sluis heet dat dacht ik.. als je daar over heen loopt/rijd of wat dan ook hoor je je zelf erg goed.
aangezien mijn paard bang is voor gewoone bruggen (waar is haar wel overheen krijg hor) denk ik dat ze voor de sluis helemaal als de dood is omdat ze zichzelf hoort lopen..
en en rijden voor auto;s over de sluis dus ik kan ook nie er naast gaan lopen want als ze opzij springt lig ik of zei onder een auto ben ik bang.
ik ben al een paar keer rustig omhoog gereden wat ze wel doet maar ik ben nog niet over de sluis geweest ik weet ook zeker dat ze opzij zal springen en ben bang voor de gevolgen met auto's..
er zijn vast meer mensen met dit probleem!! hoe hebben jullie dit getraint/opgelost.

dan nog een kleiner probleempje, mijn paard is niet bang voor motoren en auto's, busjes etc. maar tractoren en vrachtwagen vind ze wel super eng.. dit is ook nie makkelijk op te lossen volgens mij omdat ze super strek is en ik dus niet er naast ga staan of wat dan ook dus wie heeft er tips hiervoor??

iets over paard:
10 jaar
verder braaf onder zadel
verzorg haar 2 jaar

over mij:
rij 6 jaar
krijg les
ben 15

mvg groet anouk

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 16:07

Is er geen paard bij jullie op stal waar je samen buitenritten mee kan maken en het niet eng vind? Vaak als het paard voor hun er met gemak overheen loopt volgt de rest vaak ook.

meisje2000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 17:54

kun je haar niet goed proberen op te sluiten tussen je benen en zodra dat ze het echt eng vind even stoppen en laten kijken tot ze haar wat begint te ontspannen en dan weer een stukje verder rijden en dat herhalen tot ze er over is en anders wat er boven mij al werd gezegd met een rustig paard mee die er niet bang voor is. andere optie een brede plank in de bak liggen en daar proberen over heen te lopen zodat ze kan wennen aan het geluid dat ze dan hoort.

loetjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 18:03

dr zijn niet egt paarden die wel over die brug heen gaan.. kan nog weleens rond vragen...

fourth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 18:05

Over die bruggen: zelf ontspannen blijven, misschien eerst een keertje aan de hand proberen???

Tractor/vrachtwagenprobleem ken ik helaas ook, zo lastig is dat. Zodra ik er eentje aan zie komen spring ik er af, noem het zwak, maar dat doe ik voor m'n eigen veiligheid. Ik wil niet naast een drukke weg aan de kletter gaan. Probeer het wel minder te maken, door daar veel te gaan wandelen en haar de hemel in te prijzen als ze niet/weinig reageert. Angstuitingen negeer ik dan.
Zorg iig dat je paard die tractors/vrachtwagens altijd aan ziet komen. Keer hem er met z'n neus naar toe dus. Ik heb geen idee wat je er verder aan kan doen, dus ik ga dit wel volgen.

@Loetjuh: ik heb er nooit echt problemen mee gehad.

loetjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 18:12

ik rij nu vaak gwn ergens de oprit op als en groot verkeer aankomt.. beetje asso marja

meisje2000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 18:17

niks aso aan veiligheid voor alles toch. liever een hoop stront op die uitrit dan een plas bloed met ingewanden onder de trekker of vrachtwagen. daar heb je meer werk van en ben je je paard kwijt.

fourth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 18:48

loetjuh schreef:
ik rij nu vaak gwn ergens de oprit op als en groot verkeer aankomt.. beetje asso marja

Mja, het is het beste om het opgelost zien te krijgen natuurlijk. Al vraag ik het me af of het er altijd helemaal uit is te krijgen. MAar doe gewoon als ik, gaan wandelen [als je 'm tenminste wel zelf kunt houden a.d. hand], en gewoon de hemel in prijzen.

loetjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 19:04

ja dat is het probleem ze is groot en ook nog sterk maar misschien met een hengstenkettingje maar dat heb ik nog nooit geprobeert, en misschien hou haar wel maar ze heeft ookal een keer haar hoofdstel doormidden getroken omdat ze schrok van een hooiwagen toen ben ik ook afgetapt en dat was toch echt een heel goed hoofstel van goed leer.
en ze is verder wel heel nuchter, ze loopt wel zonder problemen onder de snelweg door waar ze auto's boven haar hoofd hoort:S