bok geven voordat ik in galop ga

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bobbie1

bok geven voordat ik in galop ga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 13:19

Mijn draver is nu een half jaar onder het zadel,en galopperen ging ook altijd goed. Sinds 2 weken vraag ik hem wat meer nagevelijk,hij gaf het zelf ook al steeds aan,met hoofd omlaag lopen. Sinds die tijd heeft ie ook dat ie voordat ik in galop ben een bok geeft,en zijn rug voelt dan stijf. Zou dit komen door spierpijn door nagevelijk rijden?Zadel is goed iig. groetjes eline

M3isSi3j

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 13:36

Ik denk dat die niet in balans is en daardoor een bok geeft voordat die aanspringt. Misschien is het een goeie om hem er eerst met zn neus uit te rijden en vanuit een rustige draf aan te springen (des noods met een balkje in de hoek als hulpmiddel)

Als zn rug stijf voelt is dateen teken dat die zn achterhand er achter plaatst en dus op zn voorhand valt. Rij heel veel overgangen van en naar en de galop toe en galopeer niet te lange stukken. Probeer op elke hand maar 10x aan te springen en dan na een half rondje weer terug te nemen. Je zal merken dat die al snel sterker in zn achterbeen word en beter in balans zal komen.

Succes ermee