), en dit keer mijn favoriet: SO Eindhoven! Na 2 jaar in de organisatiecommissie te hebben gezeten heb ik dit jaar maar weer eens gestart. Ik rijd tegenwoordig in de Lb-dressuur en dit keer was mijn debuut in het M-springen. Als je bedenkt dat ik twee jaar geleden op dit SO mijn allereerste springwedstrijd (in de B) heb gereden vind ik dat ik toch vrij snel omhoog ben gegaan 
Maar goed, allereerst de dressuurfoto's. Ik lootte als derde ruiter op Iranda (die ik wee jaar geleden bij het springen erg leuk vond). Een grote merrie die lekker voorwaarts is (bij mij ietsje minder dan bij de andere twee ruiters aangezien ik mijn zweep maar weg had gedaan omdat hij me in de weg zat). Ik moet zeggen dat ik er echt een héérlijk proefje mee gereden heb! Er zaten een aantal fouten in (ze liep over de schouder weg bij het wijken voor het rechterbeen, artistieke voltes 15 meter in galop en wat algemene slordigheidsfouten) maar over het algemeen ben ik erg tevreden. Er zijn maar een paar foto's want het was eigenlijk te donker in de bak.
Mijn commentaar op mijn houding: beugels mogen nog iets langer (had weer de pech van een VZHzadel), handen rechtop en nog wat dichter bijelkaar en iets strakker rechtop zitten. Maar moet zeggen dat ik op deze foto's voor mijn doen erg netjes zit

Verder moet ik mijn paard nog wat meer sluiten, ik had het idee dat ze goed bij elkaar liep maar op de foto's zie je dat ze nog wat lang loopt.
Wijken voor het rechterbeen- althans, dat had het móeten zijn
Hier maakte ze zich even flink sterk:
Mijn uiteindelijke resultaat was 162 punten
Degene die door naar de finale mocht had 170 punten, moet zeggen dat ik dat verschil groter had verwacht want hij reed heel erg goed. Maar ik ben tevreden met mijn eigen resultaat, en inmiddels tot de conclusie gekomen dat ik aan de M-proef die je in de finale van de Lb moet rijden écht nog niet toe ben
Maar het gaat wel weer goed vooruit, en aan het commentaar bij deze proef heb ik echt iets om aan te werken de komende maanden 
En de volgende dag (na een feest met alcohol en weinig slaap
) was dan het springen! Het M-springen was iets anders dan normaal: er waren maar 3 inschrijvingen dus iedereen moest standaard 2 rondes rijden. De eerste ronde begon (relatief) laag voor het M, zo rond de 90 cm. De tweede ronde was dan 90-100-110 ongeveer. Een stuk lager dan ik gevreesd had dus, en dat was maar goed ook want ik voelde me het hele weekend al beroerd. Waarschijnlijk van de zenuwen ofzo 
De eerste ronde moest ik als derde op Salvator. De andere twee waren beide al foutloos maar eerlijk gezegd was ik vooral bezig met überhaupt rondkomen
Ik zag eerlijk gezegd groen van ellende 
Eerst gaan groeten
En zoefff daar gaan we!
De eerste hindernissen zijn geen foto's van, in elk geval had ik een balkje op hindernis twee omdat ik hem fout plaatste. Eigen schuld

Hindernis 3- foei kromme rug!!
En klaar! En best wel opgelucht, one down one to go

Mijn stijlpunten (deze ronde ging op stijl) waren een 6 en twee zevens (houding, wijze vh rijden en presentatie). Voor op M-niveau vind ik dat érg hoog! De anderen hadden 45 en 48, maar ja fouten gaan eerst dus door mijn balkje stond ik nu derde. Niet getreurd, was wel tevreden!
Toen de volgende ronde, op Mikita. Gevoelig scheurbeestje en erg lief

Ik bleek hierbij als eerste te moeten, aangezien het op tijd was was dat wel een nadeel.
Mikita vertrekt vast
En wéér een balkje op hindernis 2, balen! Hindernis 4 alweer: (de oxer links op deze foto was de tweede van een dubbelsprong, en in mijn ogen énorm hoog en breed- ben nog steeds trots dat ik daar goed overheen ben gekomen!)
Op deze foto ben ik erg trots, ziet er profi uit

Scheuren over hindernis 7!!

Uiteindelijk was ik tweede qua snelheid, maar door weer de enige te zijn met een balkje was ik weer derde. Resultaat: overall 3e van de 3. Stomme hindernis 2
Maar eerlijk gezegd vind ik dat ik het goed gedaan heb (
), was echt doodsbenauwd maar heb me daar waarempel overheen weten te zetten en allebei de parcoursen fatsoenlijk gereden. Zelfs de dubbel, die ik maar niks vond 
In februari volgende poging in Enschede denk ik
En in de tussentijd flink oefenen!*edit:
hier nog een linkje naar een stukje gefilmd springparcours (1e ronde). Met dank aan Risje!
http://www.zippyvideos.com/8515577862015396/p1010357/
hindernis 7 is wel oppassen voor de staanders
Ik vind je in elk geval een held 
. en het springen op hem was altijd super
)