op het goede been

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Murkje

op het goede been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 21:54

heey

ik heb al een poosje een probleem:

als ik de linkerkant omga in draf dan lukt
het me niet om op het goede been te lichtrijden
wie weet een handig truukje daar voor zodat ik het wel goed doe
het wil echt voor geen meter.,...ik weet wel wanneer ik omhoog moet

groetjes sandra

Farouche

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 21:58

kijk een tijdje naar het been, ga staan wanneer je DENKT dat het moet, als je twijfeld ga je 1x doorzitten en opnieuw lichtrijden, dan kijk je of je dan wel goed zit, of iemand helpt je, jij zegt of je denkt dat je goed zit of niet, die persoon zegt of het goed is of niet

Murkje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 22:02

oke bedankt...

meisje2000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 22:20

wat je ook kunt doen is als je aan draaft eerst eens te blijven zitten(doorzitten en dan kijken naar de benen van het paard zodra je het buiten been naar voren ziet komen gaan staan. dan moet je in principe ook op het goede been gaan lichtrijden. maar concentreer je op de benen. buitenbeen naar voren die in de gaten houden en dan gewoon bij je zelf mee gaan praten. zoals buiten been naar voren zeg jij staan binnenbeen naar voren zeg jij zit en op een gegeven ogenblik als je dat een paar keer zegt ga je staan op het moment dat jij staan zegt.

Ilzjuh

Re: op het goede been

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 18:09

met dat trucje heb ik het ook geleerd vroeger alleen dan moest ik 'nu' zeggen een alleen als het buitenbeen naar voren ging

meisje2000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 18:19

dat kan ook bij mij hielp sta zit goed omdat je dan al zegt wanneer je moet gaan staan nu kan ook helpen maar in mijn oren klonk het andere toch makkelijker

Bandero

Re: op het goede been

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 00:18

Mij hebben ze geleerd dat je dus eerst moest kijken naar het buitenbeen en als het voorbeen van het paard naar binnen toekomt dan moet je "neer" zeggen, gaat het buitenbeen vb rechter naar voren dan moet je "op" zeggen?.
zit je niet juist dan blijf je twee tellen doorzitten en dan moet je wel juist zitten.
als je linkerbeen het buitenbeen is dan doe je net het zelfde.
als je op een recht pad rijdt dan moet je regelmatig eens afwisselen.
Want als je constant verkeerd zit dat wordt het op den duur ook lastig voor het paardje.