Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
elmiran schreef:Wij hebben mijn paard gedeeltelijk zelf ingereden. We hebben de longe er aan gehouden. Een iemand bleef dichtbij t paard (die had de longe vast) en dan kon de ander er op gaan hangen. Eerst hebben we haar gewoon stil laten staan, hebben we wat er aan gehangen en iets bewogen om haar te laten wennen aan t gewicht. Daarna zijn we er voorzichtig opgegaan en daarna er weer af. Volgende keer gingen we een stapje verder, met longe eraan(niet longeren maar gewoon er vlak naast mee lopen) iemand erop(hangen) en wat gestapt. Daarna erop en weer eraf. Weer opgestegen en een klein stukje gestapt. Volgende keer voorzichtig (met longe) erop ge gaan en gestapt. We hebben uit eindelijk ook nog een stukje draf gedaan en daarna ging ze naar de africhtingsstal(ik had maar 1x in de week hulp)
Op stage (ik loop nu stage bij die africhtingsstal) beginnen ze ook eerst even aan de longe. Valt me wel op dat de longe er vrij snel af gaat...alleen het hangen, op en af stijgen gebeurd met longe de rest zonder.