Nóg een keer Nigel @ dressuurwork, al iets beter?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bombarie

Nóg een keer Nigel @ dressuurwork, al iets beter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 19:55

Zoals iedereen weet zijn foto's momentopnames, naar aanleiding van mijn laatste toppic heb ik wat stills gemaakt van een trainingssessie eergister. Ik vind dit er al beter uitzien dan de laatste keer en ik heb ook geleerd van het commentaar. Het is waar dat mijn paardje niet goed boog in de zijwaardse oefeningen, maar als ik hem met veel voltes losrij, en duidelijk en consequent ben met mijn hulpen gaat het al een stuk netter. Zo kunnen jullie ook eens zien hoe snel mijn paardje leert en dat hij het ook een stuk beter doet als ik beter zit en rijd.

Gewoon draffoto's
Afbeelding
Afbeelding
Galopfoto's links en rechts
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ff kracht patsen
Afbeelding
Wijken
Afbeelding
Verzamelen in draf, kijk hoe mooi hij al zakt van achter!!!:oops:
Afbeelding
travers, erruge profi foto.
Afbeelding
Schouderbinnenwaards
Afbeelding
Afbeelding
Contragalop, we oefenen wat van die dingetjes in galop om zijn evenwicht te trainen, ook oefeningetjes als schoudervoor en recht oversteken helpen hem goed. We doen het pas kort maar het gaat wel redelijk, de stelling laat ik nog even achterwege, ik vindt het het belangrijkst dat hij met tact en in evenwicht loopt, en daar na zien we wel weer
Afbeelding
Afbeelding
Travers, toen ik vandaag reed had hij de stelling helemaal tepakken, nu bíjna
Afbeelding
Afbeelding
Spaanse pas, nog lang niet perfect, maar altijd geinig ff tussendoor
Afbeelding
Ontspannen galopjes
Afbeelding
Hier probeer ik te corrigeren dat hij over zijn buitenschouder richting de cameraman zeilt vindt hij gezellig nouja vandaar dat been hihi
Afbeelding
wijken, braaf
Afbeelding

Ach, perfect kan het nooit zijn. Wel jammer dat die foto's vaal zijn sorry!
Laatst bijgewerkt door Bombarie op 01-11-05 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessicoo

Re: Nóg een keer Nigel @ dressuurwork, al iets beter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 20:00

Heej leuk paardje hoor..! maar het lijkt op sommige foto's dat je terug werkt met je hand???

_Noraly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 20:02

Mmh, ja dat viel mij ook op
Maja altijd nog erg knap met een tinker..

Wat ben jij lang trouwens haha!

Bombarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 20:04

ik heb de slechte gewoonte om mijn teugels te lang te laten worden (ik laat ze uit mijn handen glijden) daardoor lijkt het alsof ik hem inhou maar ik heb gewoon mijn ellebogen tever naar achter, mijn instructrice wijst me er steeds op dus ik neem aan dat dat binnenkort wel gaat veranderen ik kan hem rijden op mijn pinken dus trekken is niet echt nodig ofzo hoor en ja, ik ben heel lang 183!!. maar ik wil nu niet dat iedereen begint over dat ik loop te trekken want dat is echt niet zo, ben er zelf bij het komt omdat mijn teugels te lang zijn zo nu en dan ..

(ik wens zegmaar commentaar waar ik iets aan heb..) maar evengoed thnx voor 't commentaar

Miepp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 20:09

ziet er al beter uit alleen, zoals al gezegt is, werk je erg terug met je hand.

Probeer hem nog net wat ronder te houden vooral in de galop.

NWDynamite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 20:14

en hoe weet je dat antoontje?
Was je erbij?
Lekkere tinker, je hebt zelf al uitgelegd hoe dat zit met je handen Zet hem op heh!

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 20:19

Moet eerlijk zeggen dat het er al iets beter eruit ziet, zeker de travers. De buiging is nog niet voldoende, maar het komt er steeds meer in de buurt. Zoals al gezegd; pas op je handen en houd ze liever een stuk voor het zadel, staat ook een stuk mooier.

Bombarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 20:20

Hihi ja nouja.. terugwerkende hand, als het zo overkomt kan ik het wel zien als een tip, ik moet mijn teugels korter houden, maar mijn paard wil zich vaak erg oprichten en om hem dan wat lager te laten lopen laar ik mijn teugels meestal automatisch iets te veel vieren.. ik ga er op letten hoor

En tinkers moet je toch meestal meer vooruit werken dan terugwerken, ookal heb ik nog een relatief fel exemplaar

Bombarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 13:55

Niemand meer? het zijn wel heeeeeeeeel veel foto's hé.. was vet veel werk dus ik wil wel berichtjes hoor !

banjertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 20:33

Het wijken ziet er al beter uit op die foto, ik vind het er al netter uitzien als de vorige keer.
Ga zo door

dorette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 22:07

Mooie tinker, loopt volgens mij ook lekker, tja en teugels iets korter wen je vanzelf aan (gaat vast goed komen) Als jij 1.83m bent hoe groot is je tinker dan? Jullie lijken een mooie combie.

Fritsiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 22:10

Mooie Tinker Leuke aftekeningen,,
Alleen (lijkt) of je beugels erg kort hebt.

Bombarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 09:31

Met wijken had hij wel de neiging om teveel in te buigen, daarom rij ik stellings - en buigings wisselingen in het wijken (zemaar een soort appuyeren) om hem rechter te krijgen en te zorgen dat hij niet over zijn buitenschouder wegvalt, dat oefende we de vorige keer en dat vindt hij heel moeilijk, dit is gewoon wijken met de stelling die zo hoort, dit is minder moeilijk dus hij loopt er dan veel lekkerder bij, is ook wel logisch! Beetje aparte manier van trainen hihi, maja wat werkt dat werkt~!

Thnx voor jullie berichtjes, nigel is 1,55 iets in die richting, ik heb inderdaad nog nooit gehoord dat ik hem missta ofzo, ik heb alleen afentoe problemen met wat hulpjes omdat mijn benen niet aanliggen, maar daar hebben meer langbenige mensen last van