19-jarige Hannoveraanse merrie aan het werk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Laure

19-jarige Hannoveraanse merrie aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 13:16

Hier wat foto's van een 3-tal weken geleden. Zazou heeft dan een tijdje niet goed gelopen. De dag dat ze iets beter liep, besloot mijn moeder foto's te komen maken.... Met flits Werd Zazou echt gespannen en heet. Ik kon er niet veel meer mee doen. Ze heeft 9 foto's gemaakt, maar vergeef ze: ze is niet echt goed in foto's maken .
De foto's zijn minder van kwaliteit want ze zijn binnen gemaakt. Daarom heb ik ze even lichter gemaakt met photoshop.
Toen ik de foto's zag, schrok ik echt. Ik wist dat mijn houding slecht was, maar zo slecht . Nu jah, hier alle foto's. Barst maar los met commentaar, ik leer er alleen van!
Gelukkig gaat het nu al iets beter.
Eigen commentaar:
-tenen naar binnen
-handen rechtop (mijn andere hobby is echt pianospelen )
-Hakken uitdrukken
-benen op de plaats houden
-Rug niet bol trekken
-Niet naar beneden kijken
-meer naar achter zitten

Commentaar dat ze te oud is ofzo, reageer ik niet op. Ze is zeker niet te oud en ze houdt van rijden.

Afbeelding
Galopje. Echt vreselijk

Afbeelding
Wijken van de AC-lijn naar de hoefslag, bijna op de hoefslag. Jah ben ooit eens geld verloren in de piste

Afbeelding
Terug wijken. Ik moet meer begrenzen zodat haar achterhand beter meewerkt. En (eindelijk) kijk ik is voor me.

Afbeelding
Ik denk inzet schouderbinnenwaarts, doorzitten in draf.

Afbeelding
Echt vreselijk. Hier was ze juist weggeschoten in galop en ik wou haar stilzetten, wat me dus niet goed lukt omdat ze zo sterk is.

Afbeelding
Andere kant wijken. Mijn slechte kant. Meer begrenzen en waar gaat mijn hand in godsnaam naartoe?

Afbeelding
Gewoon stap op de hoefslag. Mijn slechte kant, hier moet ik echt leren meer stelling te vragen.

Afbeelding
Schouderbuitenwaarts, stap

Afbeelding Stap, meer stelling. Ook mijn slechte kant

Ik heb ze er dan toch op durven zetten. De ontspanning zat er echt niet in. Nu gaat het gelukkig al een stuk beter. Maar toch.

Flevolander

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 13:27

Leuk paard
De meeste punten noem je zelf al.. Meschien moet je eerst meer aan de basis werken voordat je dingen zoals wijken en schouderbinnenwaarts gaat vragen...

Verder nog een kleine tip: volgende keer je haar even op een staart.. het komt nu aan allerlei kanten onder je cap vandaan

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 13:32

jezus je trekt wel beetje in de mond op 1 zon foto!

bergkraai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 13:33

leuk paard! Ziet er ook nog goed uit voor zn leeftijd!!!

Smokey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 14:09

je hebt gelijk je moet eerst wat op de basis werken

Daanie

Re: 19-jarige Hannoveraanse merrie aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 14:09

Ik ben het met ik+pambri eens...

Hele mooi beestje en wat betreft het rijden ;
Je noemt zelf de meeste punten al, maar als ik me zo op de foto's basseer, denk ik inderdaad dat de basis er nog lang niet in zit. Het is een goeie tip om eerst aan je houding en alle andere basisvaardigheden te werken en dan pas een stapje verder te maken naar schouder binnenwaarts/wijken e.d.
Zolang je de basis niet beheerst, zul je deze oefeningen ook niet onder de knie krijgen...

Je volgt waarschijnlijk wel les? aan je eigen commentaar te zien...begint jouw instructeur dan niet eerst met de basis?

onbekend2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 14:13

je zegt: rug niet bol trekken, waarschijnlijk bedoel je "rug niet HOL trekken"
je mag best wat meer op je kont gaan zitten... let er ook op dat je niet scheef gaat zitten. Op foto 2 zie je heel duidelijk dat je linker schouder lager hangt.... vooruit kijken en handen rechtop is dan niet eens zo belangrijk... probeer eerst eens lekker diep in het zadel te zitten, dan komt de rest vanzelf

ik vind het wel een erg mooi paard

Dorien

Re: 19-jarige Hannoveraanse merrie aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 14:18

Mooi paardje en ziet er inderdaad nog heel goed uit voor haar leeftijd.
En verder, zoals hiervoor reeds gezegd, best beginnen met de basis en dan komt de rest ook wel vanzelf.

Maar wat bedoel je precies met schouderbuitenwaarts?

Marinda_T

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 14:53

schouderbuitenwaarts noem je travers

Laure

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 14:55

Dankjewel voor de commentaar . Jah mijn instructeur werkt aan de basis. Ik rijd geen wedstrijd en hij leert me iets nieuws als hij denkt dat ik er klaar voor ben. Zoals iedereen weet, is het paardrijden met ups en downs. Dit was een erge down. Ik heb (volgens mezelf) nog nooit zo'n lange periode zo slecht gereden. Ik heb zelfs meerdere keren overwogen om te stoppen met rijden. Maar ik heb doorgedaan. En nu gaat het al een stuk beter.
Al zeg ik het zelf.
Mijn instructeur heeft zich in die periode meerdere keren echt kwaad gemaakt op mij, en terecht. Ik sleepte mezelf gewoon naar de manege. Nu gaat het veel beter en krijg ik er terug zin in. De ontspanning is nu ook veel beter. Jah ik neem elke week les.
Toen wou ik eigenlijk vooral overgangen en figuren maken. Niet wijken enzo. Maar mijn moeder vroeg of ik het wou doen voor de foto's. En dat doe ik nu dus nooit meer!

@Kelloriejj: Jah, wist ik zelf ook wel. maar toch wou ik alle foto's erop zetten. En niet zoals de meeste hier alleen foto's zetten als het goed gaat.

@Rhiannon: jah dat bedoelde ik. Ik weet dat ik vooral in de zijgang echt scheef ga hangen, maar daar wordt hard aan gewerkt.

@Dorien: jah mijn instructeur heeft het me zo geleerd. Ongeveer zoals schouderbinnenwaarts maar dan naar buiten gesteld.

@mArInDa: volgens mijn instructeur is dat nog iets anders. Travers is naar binnen gesteld en schouderbuitenwaarts naar buiten.

Ik leer ook wel veel uit deze foto's. (Ik schaam me er zelfs voor) En wat ik echt spijtig vind is dat (bijna) iedereen foto's van de ups van het rijden laat zien en niet van de downs.
Ik zal vragen of mijn moeder morgen foto's wilt nemen (dan heb ik ook les) maar ze mag de flits nu echt niet gebruiken.

Dorien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 15:21

mArInDa schreef:
schouderbuitenwaarts noem je travers

De schouderbuitenwaarts op de foto is geen travers, want het paard kijkt niet mee in de richting waarin het gaat.

Volgens mij is de oefening die jouw instucteur bedoeld meer renvers, dus binnen- en buitenhand buiten. Hoewel dat natuurlijk ook niet echt een oefening in de basis is.

In ieder geval nog veel succes met je paard!