oude taart aan de arbeid

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

oude taart aan de arbeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 23:41

En ik heb het niet over mezelf maar over mijn 19-jarige knollebol najaaa oud... ze is toch nog aardig kranig hoor

Het is een mooie oktoberdag, je cameraman(aka je vader) is thuis, en jij hebt een merrie die lichtjes ontregeld is door het warme weer en jawel, zowaar een beetje hengstig was, wat ze anders nooit is in oktober. Ideaal dus om een volledige fotoshoot...

..had je een vader gehad die met een camera overweg kon Van de 22 foto's welgeteld 5 die een beetje fatsoenlijk zijn. Lees: waar ik niet alleen met het neus van het paard of de staart opsta Maar het lag niet aan hem, het was de camera Die deed gewoon stom, hij ging me eens een nieuwe kopen. Ach, hij doet zijn best

Foto's niet op volgorde. Heb express de mindere momenten er ook op gezet, ben ook zeker geen topruiter en moet nog altijd veel leren.
Allereerst, ik hoef GEEN commentaar op
1) schoppen met te scherpe sporen
2) een te strakke slof
3) rijden met een menstang
4) geen cap ophebben
Want geen van bovenstaande 4 dingen is terug te vinden op de foto's
Maar nu je van de schok bekomen bent, zien deze foto's er waarschijnlijk al ietsje beter uit
Afbeelding
Het is al tamelijk op het einde, dus mevrouw is al aardig bezweet.
Afbeelding
Inzet stukje wijken. Hier kantelt ze een beetje, was mijn fout, had mijn linkerteugel te weinig contact. Heb het onderweg wel even gecorrigeerd (aan mijn dodelijke blik kan je zien dat ik daar heel druk mee bezig was )( EN NIET ZO ACHTERHOVER ZITTEN HAAS )
Afbeelding
drafje...tsjaa wat moet ja anders zeggen O:-)
Afbeelding
Hier overgang naar stap..Weer een minder moment. NIET ZO AAN JE TEUGELS ZITTEN ALS JE WILT AFREMMEN
Afbeelding
En hier een klein galopje(oooh waar gaat die hand naartoe als je wilt afdraaien, neem toch eens je teugels op maat ) Gezicht is verborgen(je meent het). Heeelemaal niet omdat mijn kop er zo vreselijk dom opstond hoor. Ik wil gewoon meedoen aan extreme makeover en ik vroeg ma af wat jullie van deze nieuwe look zouden vinden
Afbeelding
En hier onze merrie totaal afgemat na het werk Wie belt de dierenbescherming?

laverite

Re: oude taart aan de arbeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 23:44

Waaw dit beestje loopt nog goed , je rijdt haar goed , jullie zijn een leuke combinatie. Ze is nog heel mooi voor een 19-jarige en het is niet omdat ze 19 is dat ze niet meer mag werken hé

toffe foto's en tof paardje ..

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 23:44

Mooie foto's hoor! Ziet er nog goed uit voor een 19 jarig paardje!
Je geeft zelf wel de punten aan. Het lijkt soms ook wel alsof je je heel stijf maakt. Soms even aan de kleine dingetjes denken, en dan zie je een wereld van verschil. Veel plezier verder!

Laulitz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 00:03

Vind het nog steeds een leuke merrie hoor

tessyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 02:36

mooi diertje en de commentaar heb je allemaal al zelf gegeven
ze kan nog best werken op haar 19 hoor
ik ken een merrie van 23 die elke dag gereden wordt en nog wedstrijden meespringt

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 08:05

Die merrie ziet er gezond uit voor haar 19 jaartjes hoor !
Over je houding, je zit nogal verkrampt. Probeer te ontspannen, rechtop te zitten. Verder doe je een beetje vreemd met je handen (zie je rechterhand op de laatste rij-foto). Je kunt beter je teugels korter nemen en dan je handen hoger en íets verder naar voren plaatsen. En alsof ik nog niet genoeg gezeurd heb ; overgangen op je zit rijden

Vind het wel een hele leuke combi

Gringo_o6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 08:40

Leuke merrie zeg! Loopt netjes op haar 19e jaar.
Ziet er goed uit, de punten geef je zelf al, alleen probeer soms niet te ver naar voren te zitten maar voor de rest super hoor!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 11:50

Ziet er goed uit! Commentaar hierboven al gegeven. Mss is het makkelijker je beugels ook iets korter te maken, dan kan je makkerlijker zitten waardoor je niet zo hoeft te hangen met de overgangen.

Jasmijn76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 13:13

...leuk om eens ook een wat ouder paardje aan het werk te zien, ik rij zelf ook op een 21 jarige ros en hij doet het nog zo goed en is nog zo bij de pinken...leuke foto's!!!....

none

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 17:46

Leuke foto's

Wat is ze eigenlijk toch een leuk paard, en zeker niet te zien zo dat ze 19 is!
Loopt ook heel netjes.
Bij jou commentaar toen ej begon met schoppen met te scherpe sporen
Ik dacht wááát? Katleen die dat zegt, naja komt vast iets achter van moment opname ofzo. En toen over de slof Toen begon het toch aardig duidelijk te worden dat het een grap was

Axel_Clauw

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 18:12

wat een leukertje zeg!! julie passen echt goed bij mekaar

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 18:15

ook ik was aan het zoeken naar je slof

leuke merrie hoor, ziet er goed uit voor haar leeftijd
Rij je wedstrijd bij het lrv? Bij welke zit je? Ik ga binnenkort ook aansluiten bij lrv (ik heb vervoer voor wedstrijden gevonden en lrv is makkelijkst)
xxx

Kwanyin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 17:55

Bedankt voor de tips en commentaren iedereen!

En Evita is zeker niet afgeschreven hoor, ze is nog medisch 100% in orde, tip top in conditie en gedraagd zich als een 9-jarige ipv een 19-jarige. Ik rij nog verschillende keren per week en heb zelfs 1 keer een vol uur intensieve dressuurles, allemaal geen probleem. Ik ben echt blij dat het nog zo goed met haar gaat. Ze heeft wel een lichte stofallergie en af en toe moet ik wat opletten dat ze niet teveel snot heeft, maar voor de rest loopt ze nog echt perfect mee

Stijf maken doe ik inderdaad ook wel eens Zelf doe ik het gewoon automatisch, vooral bij afremmen. Mijn instructrice moet me er ook altijd op wijzen en als zij langs me staat doe ik het veel minder Ze heeft me iig te tip gegeven eens een training op videocamera vast te leggen, zodat ik na het rijden zelf eens kan zien hoe ik erop zit en wat ik nu eigenlijk aan het doen ben, ga ik zeker en vast eens doen. Deze foto's zijn daar ook voor bedoelt trouwens, dat ik zelf eens een beter beeld krijg van hoe ik op mijn paard zit. En inderdaad, er zitten wat foutjes in de houding, laten we proberen die de volgende keer uit de foto's te laten
O ja ik rij wel eens LRV in Limburg, maar eigenlijk ben ik de laatste tijd niet zo vaak op wedstrijd geweest

EsmeeF

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 18:39

Leuk beestje!, en nog zeker wel in staat om bereden te worden. Er zijn toch genoeg pony's en paarden die op oudere leeftijd nog in de topsport rijden? Mijn pony Charlie Boy is nu 21 (wordt in januari 22) en ik heb nu de punten voor het Z en rijd de ene prijs en punten naar de andere, dus ik wil maar zeggen, niets is onmogelijk!! Je zit er ook erg leuk op!, let alleen wel op dat je niet achterover gaat zitten, want dat zie ik je regelmatig wat doen op de foto's, maar wees gerust, ik bedoel het als ''opbouwende kritiek''. Misschien kun je er wat mee, misschien ook niet. Maar dat viel me even op. Nouja, verder heb ik er niet zoveel van te zeggen...In ieder geval nog steeds een topcombinatie na al die jaren!! Ga zo door, hij vind het vast fijn om lekker te bewegen... Nog veel plezier!! Liefs Esmée

Nerwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 18:47

Ziet er goed uit, Katleen

Ik had trouwens meer van je verwacht... Je bent de gogue, thiedeman, martingaal en het prikkeldraadbit vergeten Valt me nou zo van je tegen!!

Nee, maar het ziet er goed uit, de punten waar je aan moet werken heb je zelf al aangegeven Evita ziet er goed uit trouwens

Jooske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 18:52

Zo die ziet er nog goed uit voor 19 jaar! Super hoor Je rijdt haar netjes, commentaar is hierboven al gegeven En ik vind je nieuwe look voor extreme make-over helemaal goed hahaha

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 20:16

Het ziet er goed uit hoor Katleen

De dingen waar je aan moet werken, die zie je zelf ook...