pinto pacha@dressuur ( combi )

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

laverite

pinto pacha@dressuur ( combi )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 22:14

Hoi

Het is al weer een tijdje geleden dat ik foto's had getrokken van pacha

We blijven voor het moment een beetje hangen op hetzelfde niveau ... Dat komt omdat ik nu vooral bezig ben hem wat meer oprichting te vragen ... hij heeft de neiging om vanaf als hij teugel krijgt heel diep te lopen ..

viewtopic.php?f=10&t=470396&hilit=

Hij liep wel niet zo lekker vandaag maar ik heb toch enkele foto's .. volgende keer komen er mooiere foto's die buitengetrokken zullen zijn

beetje lief zijn met commentaar , ik zei het al : het was zowel mijn als zijn dagje niet En die tractor stond in de weg ..

Afbeelding

hij heeft er niet veel zin in zo te zien nu ja .. het regende massas en tjah

oh ja , hier de foto's van alison , toen had hij er blijkbaar nog meer zin in : viewtopic.php?f=10&t=488351&hilit=

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tja mijn houding is weeral erger geworden ..

Afbeelding

hier geef ik mijn handen mee en hij zakt meteen mee ..

Afbeelding

Afbeelding

galopje

Afbeelding

halthouden ( hij staat vierkant )

Afbeelding

* ieeh * wat kijkt ie lelijk , en tja hij zweette nogal

Afbeelding

zweetpaardje

Afbeelding

hij kan ook lief kijken

Afbeelding

heeel lief

Afbeelding

en hij heeft best mooie aftekeningen hier kan je ze tenminste zien

Afbeelding

en hier waren zijn manen nog lang ..

Het is wel een heel ambetant zadel , maar zijn ander zadel kan ik voor het moment niet gebruiken omdat ik nog w8 op een mousse voor eronder. Vroeger reed ik met mexicaanse maar sinds kort gebruik ik een gecombineerde.

NewGirl_BQ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 22:26

Heej mieke
idd ik denk dat pacha er niet zo'n zin in had...
Verder was het wel 'n leuke "avond"

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 23:30

Alison schreef:
Heej mieke
idd ik denk dat pacha er niet zo'n zin in had...
Verder was het wel 'n leuke "avond"

jaa en lekkere koekjes
thx daje meeging voor de 100ste keer

laverite

Re: pinto pacha@dressuur ( combi )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 10:38

wil er niemand iets kwijt ?

NewGirl_BQ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 12:07

Geen dank

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-05 20:14

Alison schreef:
Geen dank

hoh tot de volgende

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 22:40

Vind het niets aan sorriej dat ik het zeg.. Maar het ziet er niet echt spectaculair uit.. en het si er aan te zien dat jullie geen zin hadden
Veel succes verder met hem

Whisperke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 22:46

Blijf goed voor je kijken. daardoor denk ik ook dat je dan je schouders wat meer naar achteren brengt zodat je wat rechter zit!! En hakken uitdrukken. Verder een rijdip heb ik ook wel eens last van maar ja niet rijden lost niets op!!

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 00:06

@sammie_44 : nu ja dat geeft niet tuurlijk ziet het er niet spectaculait uit , wat dacht je dan Ik rijd dit paardje nu ongeveer 8 maanden en het begint steeds beter te gaan.. Hij loopt nu toch al netjes aan de teugel , er mag wel wat meer oprichting komen en de zijgangen beginnen te vorderen.. Maar ik rijd supergraag met hem hoor alleen toen waren we allebei niet in een goeie bui door de regen

@whisperke = inderdaad ik moet nog veel werken aan mijn houding

dressagelady

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 13:04

Wat is jullie bak laag? (aan 1 kant) of lijkt dat nou zo,
Probeer rechtop te blijven zitten, je handen te dragen

Gringo_o6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 13:19

Je gaat het hem steeds netter rijden, ziet er goed uit en wat Whisperke zei daar sluit ik me bij aan, maar het gaat echt de goede richting in zeg!

retseH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 13:21

sammie_44 schreef:
Vind het niets aan sorriej dat ik het zeg.. Maar het ziet er niet echt spectaculair uit.. en het si er aan te zien dat jullie geen zin hadden
Veel succes verder met hem

Moet het spectaculair zijn dan ? !

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 22:08

@easterlover : ik ben blij dat je dat zegt , dat dacht ik ook eigenlijk moeten foto' spectaculair zijn om op bokt te zetten ? Ik heb die foto's geplaatst voor de mensen op bokt die volgen hoe het gaat met pacha en mij Niet omdat ze zo spectaculair zijn hé dankje

@gringo_06 : dankjewel ! Maar deze foto's zijn wel wat minder , we hadden allebei onze dag niet. Ik maak nog eens foto's wanneer we er allebei 100 procent voor gaan of wanneer ik les heb..

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 13:39

dressagelady schreef:
Wat is jullie bak laag? (aan 1 kant) of lijkt dat nou zo,
Probeer rechtop te blijven zitten, je handen te dragen

pacha is vooral erg groot neen hij komt niet laag , volgens mij is dat wat gezichtsbedrog want het viel mij ook op , op de foto's

ik moet inderdaad meer mijn handen dragen dat naar voor zitten was al veel verbeterd maar dat was nu weer erger doordat zadel , het is een ander zadel en hij smijt gelijk naar voor in draf .. ik ga er eens naar kijken hoe het komt.

MirandaMalik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 13:46

Volgende x even het licht aandoen!
Maar ziet er wel leuk uit, veel schakelen dan wordt hij wat actiever en wil hij wel wat meer gaan klimmen.....

Jettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 14:15

Het ziet er best okee uit, maar ik zou nog zeker niet met de oprichting bezig gaan. Rijd je wedstrijden? Zo ja, ik denk niet dat je veel hoger dan de L1 bent, en in de B, L1 en L2 hoeft je paard nog helemaal niet in de oprichting te komen. Aan de foto's te zien loopt je paard wat op de voorhand, dus ik raad je aan om hem heel lekker lang en laag te laten lopen. Zoals je als commentaar bij 1 van de foto's al aangaf is dat hij je hand meteen volgde toen je hem meer vrijheid gaf. Prima! Nu proberen zijn hals echt laag te krijgen, zodat je zegmaar een lat horizontaal over zijn rug zou kunnen leggen en dat de hals daar precies onder zat. Op die manier gaat hij lekker de achterhand gebruiken.

Ik hoop dat je er iets mee doet, het is niet aanvallend bedoeld, maar ik vind persoonlijk niet dat je al met de oprichting bezig moet zijn. Dat komt later wel

_Nann_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 14:17

vind het jammer dat ik (bijna) niets zie op sommige foto's, dus ik vind niet dat ik erover kan oordelen zo, maar ik vind het een leuk paard, van wat ik wel kon zien, hij kan duf kijken, maar ook heeel lief hoor..

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 15:07

Jettie schreef:
Het ziet er best okee uit, maar ik zou nog zeker niet met de oprichting bezig gaan. Rijd je wedstrijden? Zo ja, ik denk niet dat je veel hoger dan de L1 bent, en in de B, L1 en L2 hoeft je paard nog helemaal niet in de oprichting te komen. Aan de foto's te zien loopt je paard wat op de voorhand, dus ik raad je aan om hem heel lekker lang en laag te laten lopen. Zoals je als commentaar bij 1 van de foto's al aangaf is dat hij je hand meteen volgde toen je hem meer vrijheid gaf. Prima! Nu proberen zijn hals echt laag te krijgen, zodat je zegmaar een lat horizontaal over zijn rug zou kunnen leggen en dat de hals daar precies onder zat. Op die manier gaat hij lekker de achterhand gebruiken.

Ik hoop dat je er iets mee doet, het is niet aanvallend bedoeld, maar ik vind persoonlijk niet dat je al met de oprichting bezig moet zijn. Dat komt later wel

ik weet dat dit niet aanvallend bedoel is hoor ik ben juist blij met je reactie Ik rijd geen wedstrijden omdat ik er met hem nog niet aan toe ben ... Wat je zei over die lange hals , snap ik volledig omdat ik hem altijd zo bereden heb .. maar nu mag er wel wat meer oprichting komen omdat ie al 6 maanden zo loopt Er hebben al verscheidene mensen gezegd , ok nu kan je een stapje verder en mag je meer oprichting vragen .. Het is inderdaad een paardje die makkelijk op de voorhand valt en als ik hem telkens zo lang en diep laat lopen struikelt hij heel makkelijk en maakt hij zijn overgangen niet netjes meer omdat hij telkens naar voor valt. Daardoor begin ik nu langzaamaan met oprichting . Maar na een 10tal minuutjes werken op die oprichting laat ik mijn teugels langer , en laat ik hem de hals strekken in draf .. hij stofzuigt dan ik doe dit veel omdat ik dit zeer belangrijk vind

of was het toch iets anders dat je bedoelde ??

Mexx93

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 15:16

even een vraagje; neem jij ook les met je paard?

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 15:22

Elena schreef:
even een vraagje; neem jij ook les met je paard?

ja af en toe , maar hij staat in een manege waar ik geen les met hem volg , maar ik ga geregeld met hem naar een pension ( waar ik ook lessen volg met een 3jarige van de lesgever en andere paarden ) voor een dressuurles te volgen zodat we weer wat verder kunnen. En er is ook iemand in die manege waar hij staat die mij af en toe wat hulp geeft .. ( waarvan ik weet dat ie er veel verstand van heeft .. )

Theake

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 15:55

ik vind Pacha erg leuk lees altijd je topics
(misschien omdat je een medebelgje bent )en ik vind het er leuk uitzien!
goed zo dat je al zoveel vooruit gegaan bent!
nog veel succes ermee!!

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 16:42

@theake : dankje dankje je mag me gerust pm'en als je nog een leuk topic hebt , dan neem ik zeker een kijkje

@jettie : hier een foto toen ik juist begon met oprichting ( nogal gespannen ) :

Afbeelding

hier ook nogal opgericht :

Afbeelding
Afbeelding

en enkele andere van langere hals :

Afbeelding
Afbeelding

en als ik mijn teugels lang laat , krijg je dit :

Afbeelding

Jettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 16:59

Bedankt voor je reactie op mijn post.
Over dat hij de overgangen niet netjes doet: Zitten op je kont, terug laten komen op je zit en je been eraan houden. Als het goed is krijg je dan een vloeiende overgang. Hij loopt er naar mijn idee nog niet helemaal lekker door, ik zou juist in het begin laag en diep rijden en daarna oprichting vragen. Succes ermee! Doe je ook wel eens oefeningen als wijken, paar pasjes schoudervoor, achtjes enz.?

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 22:41

Jettie schreef:
Bedankt voor je reactie op mijn post.
Over dat hij de overgangen niet netjes doet: Zitten op je kont, terug laten komen op je zit en je been eraan houden. Als het goed is krijg je dan een vloeiende overgang. Hij loopt er naar mijn idee nog niet helemaal lekker door, ik zou juist in het begin laag en diep rijden en daarna oprichting vragen. Succes ermee! Doe je ook wel eens oefeningen als wijken, paar pasjes schoudervoor, achtjes enz.?

Graag gedaan , jij nam de moeite voor me te helpen , dus wil ik ook meewerken hé Af en toe durft hij wel eens wat beginnen slabakken maar over het algemeen loopt ie wel actief .. Gewoon consequent zijn.. Ik doe ook soms schouder buitenwaarts/binnenwaarts , wijken nog niet echt veel ,zijn we denk ik nog niet aan toe . Of ik doe een stukje schoudervoor...

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 18:42

Theake schreef:
ik vind Pacha erg leuk lees altijd je topics
(misschien omdat je een medebelgje bent )en ik vind het er leuk uitzien!
goed zo dat je al zoveel vooruit gegaan bent!
nog veel succes ermee!!

belgie is leuk