kantelen met hoofd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ils_K

kantelen met hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 21:10

als ik aan het rijden ben, en ik ga doorzitten dan kanteld het paard zijn hoofd. dit heb ik met lichtrijden er al aardig uit, of dan doet ie het niet echt, maar met doorzitten wel!

hoe krijg ik dit eruit, hoe moet ik het oplossen

kan iemand mij helpen?

Dressuurgek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 16:03

Misschien dat als je gaat doorzitten, jezelf onbewust spant/sterker maakt of je handen niet meer op dezelfde hoogte houdt......probeer er maar aans op te letten

Ils_K

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 17:05

daar heb ik opglet, me handen hou ik precies even hoog, en span af en toe wat meer had ik gezien maar als ik er erg op let en ontspan net zoals gewoon dat doet ie het nog

eventinggirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 17:08

een tip van edward gal is om het paard verder los te werken. hier moet je absoluut tijd in steken. ik heb er nog een trainingsprogramma van. het belangrijkste is, laat hem ontspannen door de rug lopen, en rij veel voltes

Ils_K

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 17:18

ja dat is het nou, hahaha hij kan het wel lang en laag door de rug dan doet ie niks, het is purr als ik gewoon de teugels heb op goede lengte en doorzit

ja sorrt beetje apart paard denk ik

Reem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 18:21

ladyzwien schreef:
ja dat is het nou, hahaha hij kan het wel lang en laag door de rug dan doet ie niks, het is purr als ik gewoon de teugels heb op goede lengte en doorzit

ja sorrt beetje apart paard denk ik

Ik vind het moeilijk te oordelen zo, maar het lijkt alsof hij zijn rug nog niet genoeg loslaat en als jij gaat doorzitten hij daar last van heeft en dat uit in kantelen van zijn hoofd. Let er goed op dat de verhouding been/hand in evenwicht blijft. Als je gaat doorzitten heb je vaak de neiging meer druk op de teugels te nemen, dat kan ook een reden van kantelen zijn.

Misschien kan iemand van je stal (instructeur?) eens kijken, als je er naast staat zie je vaak meer en andere dingen dan als je er opzit.

Problemen liggen 9 van de 10 keer aan de ruiter, probeer er aan te werken en schuif het niet op je paard Succes.

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 18:35

haken op de kiezen? Ook dan willen ze wel eens kantelen.

Misschien ben je anders toch zelf af en toe te sterk, of heb je je handen neit even hoog.

Ils_K

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 18:44

denk dat ik dan toch misschien iets sterker ben in de handen, ik zal eens vragen of me instruvtrice er eens op wil letten.

haken enz. heeft ie niet dat controleer ik zelf

bedankt