Nynke en Gerbrich (driejarige) aan het werk !!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wemkelover

Nynke en Gerbrich (driejarige) aan het werk !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 11:53

Zo we zijn alweer een stap verder dan de vorige keer. Dus hier nog maar even wat foto's.
Solerolover was er ook bij.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nynke weet dat ze geen anky is en dat er nog dingen verbeterd moet worden. Ze heeft volgende week haar eerste les met dit paard.
En wees een beetje lief voor ons, hou er rekening mee dat dit paard nog maar net onder het zadel is.

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 12:10

ziet er goed uit hoor! Kan dat meisje nu al een paardje inrijden! knap hooor

Let_be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 13:25

Je kunt zien dat de fries onrustig is, dan vind ik dit onverantwoord... Als de fries gaat dan gaat ie en dan kan het meisje niks meer. Wel goed dat ze lessen gaat nemen.
Maar laat haar dan een protector dragen ofzo.

Flutterby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 16:12

QuijoSavan schreef:
Je kunt zien dat de fries onrustig is, dan vind ik dit onverantwoord... Als de fries gaat dan gaat ie en dan kan het meisje niks meer. Wel goed dat ze lessen gaat nemen.

Zo vreselijk gespannen vind ik get er nou ook weer niet uitzien, zelf ben ik zo ook begonnen op mijn verzorgpony - dat is ook allemaal goedgekomen. Bovendien: als de fries gaat dan gaat ie - dat meisje kan dan nix meer maar een ander ook niet. Laat meteen iedereen een bodyprotector dragen

.. maar en lesje heeft nog nooit iemand kwaatgedaan ! ga zo door, lukt vanzelf wel

femkemaats

Re: Nynke en Gerbrich (driejarige) aan het werk !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 16:18

helemaal mee eens ik rij zelf ook met een body protector en vind het super. Het paard loopt wat gespannen maar dat is waarschijnlijk omdat hij nog niet echt weet wat hem overkomt en als ze wat veder zij komt dat vast wel goed. Veel succes!!!

black_light

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 16:38

QuijoSavan schreef:

Ik ben het wel eens met je, als de fries ergens van schrikt en hij gaat er van door kan ze hem natuurlijk nooit houden..
Mischien wel verstandig om een bodyprotector te dragen, en een lesje kan ook geen kwaad..

Mexx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 17:20

hoi,

op deze foto lijken je beugels wel erg kort..of je trekt je been op
Afbeelding

vind het zowizo een mooi furig hoofdje van het paardje

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 21:45

Elena schreef:
hoi,

op deze foto lijken je beugels wel erg kort..of je trekt je been op
Afbeelding

vind het zowizo een mooi furig hoofdje van het paardje

Dit ben ik niet , dit nynke. Maar toch bedantk voor je reactie !
en voor de andere nog een keer ;
Ze is veertien jaar en heeft vaker paarden ingereden. Is niet zo klein hoor dat paard is groot !
Het gaat heel goed en ze neemt les.
Heb je niks aardigs te zeggen, kan heus wel tegen kritiek. Maar iedereen loopt te zeuren over onverantwoord. Wij weten wat we aan doen en we gaan heus niet stoppen omdat jullie dat willen.
Kom met commetaar waar we wat aan hebben.
Een bodydinges is te duur voor ons want we moeten alles zelf betalen.
En ze kan het paardje prima aan. Heeft ze ondanks al bewezen......

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 23:17

als je het weet, waarom ben je dan zoo stom om deze foto's erop te zette ? als je toch vind da we nixx zinnigs kunnen zeggen...
ik zou trouwens liever wa geld uitgeven aan een bodyprotector dan dat ze daluk in het ziekenhuis ligt
lijk me ook niet echt leuk he

femkemaats

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 23:39

Miriano schreef:
als je het weet, waarom ben je dan zoo stom om deze foto's erop te zette ? als je toch vind da we nixx zinnigs kunnen zeggen...
ik zou trouwens liever wa geld uitgeven aan een bodyprotector dan dat ze daluk in het ziekenhuis ligt

helemaal gelijk heb je!!! Ben ander half jaar terug van een 3 jarige afgevallen met me rug tegen een paaltje en toen klapte me long even in. Ik denk dat die klap een stuk minder hard was aangekomen met protector om. Sindsdien draag ik hem altijd. Vorige week ben ik gevallen en toen had ik hem wel om ik viel best wel hard op be borst maar had vedder niks!!!

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 23:50

Het punt is gemaakt mensen!

Mooi paardje, leuke combinatie! En hopelijk vlotten de lessen een beetje! Dit zijn maar moment opnames. Dus het hoeft niet een vreselijk onstuimig ingereden paard te zijn. Nou ja, het paard is nog in opleiding!

Ieder zijn keuze kwa veiligheid. Zo kunnen we het ook wel weer over het 'zonder cap rijden' beginnen. Eindeloze discussie lijkt me.

linda_arnold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 23:56

Ik vind het een beetje een kromme smoes voor die bodyprotector':

Citaat:

Ik denk dat dit niet heel erg aanvallend wordt vermeld, maar meer om het risico van het jonge paard. Ik zou persoonlijk liever wat meer geld aan geven aan veiligheid, dan er overwacht (ook al is het een schat van een paard, het blijft wel een dier) ongelukkig naast liggen.

Maar een ander vraagje, heeft die fries nu een witte kol?

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 00:15

blijft toch een beetje moeilijk topic dit.
iedereen heeft zo zijn eigen mening.
persoonlijk vind ik het meisje ook erg jong.
paardje ziet er hier en daar niet ontspannen uit.
maar dat doet eigenlijk geen een paardje dat net onder het zadel is.
zie wel al wat vooruitgang invergelijking met je vorige topic.
tis wel een behoorlijk grote fries.
of hij oogt zo groot door het meisje.
suces verder met dit paard

toch nog een kleien vraag.
vinden jullie ouders het misschien niet verstandig om een body protector te kopen.
het is wel voor jullie eigen veiligheid.
heb er zelf ook 1 en stap nooit zonder op een paardje wat we zadelmak aan het maken zijn.
zal het toch eens overleggen thuis.

voorkomen is beter dan genezen

_Anke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 11:01

Iedereen zijn eigen mening over dat het meisje te jong was om een fries in te rijden.
Zelf heb ik ook op die leeftijd mijn fries ingereden en ik ben heel klein van stuk.
Ik vind het alleen een verkeerde opmerking dat het te duur is om een bodyprotector aan te schaffen. Het is zeker een hoop geld, maar wat is belangrijker je eigen veiligheid/ gezondheid dan het g. Daarnaast je kunt het jaren gebruiken.
Maar nogmaals iedereen zijn eigen mening.

wemkelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 09:01

Miriano schreef:

Dat heb ik niet gezegd dat ik vind dat jullie niks zinnigs zeggen. Maar mijn vorige topic is ook al verkloot omdat het de hele tijd was '' dat het onverantwoordelijk is. Nou en ! Laat ons kijk gewoon naar de foto's en zeg wat je daar van vindt.

wemkelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 09:03

linda_arnold schreef:
Ik vind het een beetje een kromme smoes voor die bodyprotector':

Citaat:

Ik denk dat dit niet heel erg aanvallend wordt vermeld, maar meer om het risico van het jonge paard. Ik zou persoonlijk liever wat meer geld aan geven aan veiligheid, dan er overwacht (ook al is het een schat van een paard, het blijft wel een dier) ongelukkig naast liggen.

Maar een ander vraagje, heeft die fries nu een witte kol?

Ik heb echt geen geld voor een bodyprotector. Trouwens waarom zou ik er een voor iemand anders gaan kopen.
Ja, die fries heeft een witte kol. Maar staat wel schattig toch ?? Vind ik wel....

wemkelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 09:05

terorita schreef:
blijft toch een beetje moeilijk topic dit.
iedereen heeft zo zijn eigen mening.
persoonlijk vind ik het meisje ook erg jong.
paardje ziet er hier en daar niet ontspannen uit.
maar dat doet eigenlijk geen een paardje dat net onder het zadel is.
zie wel al wat vooruitgang invergelijking met je vorige topic.
tis wel een behoorlijk grote fries.
of hij oogt zo groot door het meisje.
suces verder met dit paard

toch nog een kleien vraag.
vinden jullie ouders het misschien niet verstandig om een body protector te kopen.
het is wel voor jullie eigen veiligheid.
heb er zelf ook 1 en stap nooit zonder op een paardje wat we zadelmak aan het maken zijn.
zal het toch eens overleggen thuis.

voorkomen is beter dan genezen

Mijn ouders betalen voor de paarden echt niks. Dat moeten we helemaal zelf doen. Ze bemoeien zich ook niet echt met de paarden omdat het onse eigen niet zijn.
Als ik het geld had, heb ik er waarschijnlijk echt wel een gekocht hoor!
De fries is echt heel groot, we hebben haar laast gemeten 1.64 en het meisje is wat klein voor haar leeftijd. Maar ze kan haar wel aan hoor !

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 10:08

Vind het er al netjes uitzien hoor
Hoop dat het straks met lessen fijn gaat.
Ik vind dat het meisje het netjes doet. Ik heb mijn pony zelf ook ingereden (was toen ook 14) en had toen ook geen bodyprotector om..
Vind het allemaal een beetje overbezorgd hoor snap dat het lief gedoelt is maar er kan altijd wat gebeuren en het is iemands eigen keuze om wel of geen bodyprotector!
Zo zijn er ook genoeg mensen die zonder cap rijden, iets wat ik persoonlijk veel erger vind.

wemkelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 10:16

Dank je wel. En heb je de filmpjes ook gezien? Zijn die ook leuk?
Mijn instructrice zit ook de hele tijd tegen haar '' wanneer kom je met die driejarige?'' Nynke heeft er veel zin in.

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 12:02

filpje ziet er leuk uit.
zijn alleen allemaal dezelfde filmpjes

rijden ziet er voor de tijd dat het paard onder het zadel is
ook niet verkeerd uit

het is een mooie fries
een behoorlijk grote
succes verder

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 22:06

wemkelover schreef:
Miriano schreef:

Dat heb ik niet gezegd dat ik vind dat jullie niks zinnigs zeggen. Maar mijn vorige topic is ook al verkloot omdat het de hele tijd was '' dat het onverantwoordelijk is. Nou en ! Laat ons kijk gewoon naar de foto's en zeg wat je daar van vindt.

ok, mss heb je het niet gezegd, maar daar komt het wel op neer, vind ik tenminste...
je zegt wel: kijk gewoon naar de foto's en zeg wat je daar van vindt, nou dat doe ik dus...
mjaa... punt is duidelijk....
tis echt niej aanvallend bedoeld ofzoo... maar je vraagt op de mening, en die geef ik gewoon

wemkelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 11:08

Ja, maar als er tig keer in een topic wordt gezegd dat het onverantwoord is......... kijk maar naar mijn vorige topic, dan is het niet leuk meer.

En zijn de filmpjes echt allemaal het zelfde dat was niet de bedoeling ! Zou kijken of ik die andere er op kan krijgen.

MirandaMalik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 11:24

Zelf vind ik het er leuk uitzien!
Ga zo door!
Het paardje is braaf en de berijdster stoort haar niet, dus zo kan ze leren haar evenwicht te zoeken met iemand op de rug.
Succes straks met de lessen!

Whisperke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 11:28

Nou ze mag wel wat meer naar voren kijken als ik het goed zie op het filmpje.
Ik vind dat het netjes gaat. Op de manege hebben we ook jonge friezen die nog niet nageeflijk lopen die ook zo lopen. en ik moet afkloppen ben er nog nooit afgevallen bij de juiste begeleiding kan het weinig kwaad. Bodyprotector is eigen keus net zo goed als er verschillende mensen zonder cap rijden op een 3 jarige zelfde verhaal. Ik zou zeggen ga lekker zo door jullie komen er wel.