VD dagcursus met vele bokkers was een succes!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

VD dagcursus met vele bokkers was een succes!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 20:05

Gisteren was het eindelijk zover.
na een oproep hier op bokt dat ik mensen zocht die mee wilden doen aan een vrijheids dressuur dagcursus van ruim 4 uur lang.
Ik gaf deze cursus voor de allereerste keer en wilde weten of het mij zou lukken met een grotere groep vreemden en paarden.

En dat lukte zeker!
Dus hier het verslag van een gezellige dag met veel aanpassingen en vooral veel plezier, leerervaringen en gezellige paarden.

het begon met een gezellig samenzijn waarbij bokker m_n4ever het leuk vond om de hele omgeving met auto en trailer een inspectie te geven, en de Ijslander van 1 van de cursisten besloot de stal af te breken omdat ze onze hangbuikzwijntjes niet zo geslaagd vond
daarna ging het eigenlijk als een trein.

We hadden aan bokkers/mensen en paarden:

Cynthia (bokker Cynthy) fotograaf
Cynthia (bokker Lowara) als leraar met Tinker Lowara als voorbeeldpaard
Vera ( bokker dressagelady) met mijn arabier Cezanne
Jolieke met haar bonte Rowan
Hester ( bokker... ???) met haar Ijslander
Manon ( bokker Bjarni) met mijn Welsh A Choice
Madelon ( bokker m_n4ever) met haar paard Niek
zus van Madelon als ehm.. extra cursist

en toen de bak in...

vlnr

Hester met Ijslander, Jolieke met Rowan en Vera met Cezanne luisteren naar mijn uitleg over de basis van vandaag:

Afbeelding

uitleg voor Hester met de basis
Afbeelding

en toen ging het goed! ( samen met buddy Manon)
Afbeelding

Jolieke en Rowan met het basiswerk. Hier had Jolieke nog wat moeite mee, maar aan het eind gingen ze perfect!
Afbeelding

Choice samen met Manon bezig om de beginselen van de Spaanse Pas erin te krijgen. We werkten met Buddy's, dus elke cursist had een hulpje uit de andere groep die haar kon assisteren. hier is de buddy Vera

Afbeelding

Madelon met haar Niek, die netjes aan het opletten was en hier leert om op commando met 2 voeten op een plastic doek te staan

Afbeelding

Afbeelding

en de slechts 2.5 jarige Choice laat zien dat ze ook erg goed kan opletten! ( Manon had er weer een vriendinnetje bij )

Afbeelding

Vera heeft mijn leer en voorbeeldpaard Lowara ingepikt en heeft schijnbaar een onderdonsje met haar

Afbeelding

Druk aan het uitvogelen hoe de hulpen nou ook alweer waren om Lowara te laten buigen
Afbeelding

en ook Cezanne moest eraan geloven. de smiecht kent het commando prima, maar had dondergoed in de gaten dat het vandaag anders was, en nam daar dankbaar misbruik van

Afbeelding

Hester ziet het licht!
Afbeelding

Hester tracht haar ijslander zover te krijgen om 1 been op het blok te doen, maar de slimmerd maaide het ding steeds half plat, vandaar de houtgreep

Afbeelding

Poging tot draaien op commando. Fout nummer 1, die mogen jullie raden dmv dit plaatje ( touw veel te laag)
Afbeelding

en ook Niek doet een poging:

Afbeelding

filmpje:
ik met lowara tijdens het einde van de Spaanse Stap
http://www.zippyvideos.com/849740450199 ... ssuur_012/

al met al erg gezellig!
hoe er rekening mee dat op 1 cursist na niemand er ooit ook maar iets aan Vrijheids dressuur, NH of clickertraining heeft gedaan, dus fouten maken horen bij het leren.

dit is trouwens maar een topje van wat we gisteren allemaal hebben gedaan, dus het was wel erg intensief.
maar.. ik heb ervan genoten!
Laatst bijgewerkt door Lowara op 30-10-05 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Missymerel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 20:07

tziet er heeel gezellig uuit!!:)

Serendipity1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 20:09

Leuke foto's Afbeelding

Ik vond het ook erg gezellig Heb ook nog ergens een filmpje, maar die kon niet op de uploadsite dus zal m hier zelf wel even neerzetten

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 20:11

ja, het was echt supergezellig, iedereen heeft in ieder geval erg veel lol gehad en erg veel bijgeleerd!

Serendipity1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 20:13

Missymerel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 20:22

aahw wat een mooie spaanse pas en die hinnik echt lief:)

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 20:45

Mooi hoor! Leuke die spaanse pas.. en die hinnek sweetY

Perzik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 20:49

ziet er gezellig uit

m_n4ever

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 21:11

tja was inderdaad een erg mooie omgeving en een leerzame cursus. We hebben er erg veel lol in gehad en gaan zeker thuis nog het een en ander herhalen! ik denk dat op een blok staan toch echt wel haalbaar is....
En Manon: nog bedankt voor de route terug! was waarschijnlijk wel iets sneller, superactie om bij de rotonde op ons te wachten! Erg fijn dank je!

Nicolien84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 21:28

Hey, ik heb het vandaag met mijn eigen paard een poging gedaan, hij vond het erg leuk, vooral de beloning

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 10:51

m_n4ever schreef:
tja was inderdaad een erg mooie omgeving en een leerzame cursus. We hebben er erg veel lol in gehad en gaan zeker thuis nog het een en ander herhalen! ik denk dat op een blok staan toch echt wel haalbaar is....
En Manon: nog bedankt voor de route terug! was waarschijnlijk wel iets sneller, superactie om bij de rotonde op ons te wachten! Erg fijn dank je!

dat blok is zeker haalbaar voor Niek, hij was in ieder geval erg "cool" onder toen je ermee aan de slag was.

Meligemaaike

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 10:57

leuke foto's, ziet er erg gezellig uit! leuk om dat zo te organiseren ook voor een club bokkers!! grappig hoor! De filmpjes doen het (nog) niet

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 12:59

?? als het goed is, hoort het filmpje het wel te doen. af en toe kan het aan het data verkeer liggen volgens mij, dat hij er even uit is.

Serendipity1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 13:48

Meligemaaike: Filmpje doet het hier wel gewoon, zit nu op een schoolcomputer...

m_n4ever schreef:

Ik vond Niek een cool paard En sta je toch niet stom op de foto's

Bjarni

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 16:03

Leuke foto's van een leuke dag!
Ben gister met Bjarni bezig geweest om een stukje richting buigen te oefenen, ging al best goed.
Heb in ieder geval weer een hoop geleerd en een hoop om over na te denken.

Ik was wel lichtelijk draaierig op de rotonde hoor, maar jullie zijn zo te lezen ook goed thuisgekomen!

mariz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 16:36

leuke foto's
ziet er erg gezellig uit!

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 16:37

Bjarni schreef:
Ik was wel lichtelijk draaierig op de rotonde hoor, maar jullie zijn zo te lezen ook goed thuisgekomen!

arme manon, moest je draaimolentje gaan spelen

Only_Tom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 20:18

*schop*

Leuke foto's Cynth

m_n4ever

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 20:35

ja vind de foto's supermooi geworden! en ben idd blij dat de wat minder flatteuze er niet bij staan maar er zijn er nog veel meer toch? er waren toch meerdere camera's, komen die ook op bokt? of zijn dat privecollecties? hou me altijd aanbevolen....

Serendipity1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 22:42

m_n4ever schreef:
ja vind de foto's supermooi geworden! en ben idd blij dat de wat minder flatteuze er niet bij staan maar er zijn er nog veel meer toch? er waren toch meerdere camera's, komen die ook op bokt? of zijn dat privecollecties? hou me altijd aanbevolen....

Die waren er niet bij Ik heb helaas nog niet zo'n groot geheugen op mijn cmaera, dus dit zijn helaas de enige foto's. Ik heb idd ook foto's gemaakt van Jolieke, maar dat was met haar eigen camera. Ook haar vader heeft haar gefotografeerd (die kwam op het eind)

Helaas pindakaas. Maar er zaten dus geen mislukte foto's in die zin bij.

m_n4ever

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 09:43

ja ik dacht al, zag je met zoveel camera's in de weer het zijn igg prima foto's! leuke bijbaan misschien denk dat ik binnenkort ook maar wat eigen foto's maak van z'n spaanse pas staat toch wel erg leuk!

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 11:47

ik weet dat de vader van jolieke ( die bonte) een paar filmpjes heeft gemaakt, en ze hebben het een en ander op foto.
stel je staat op die foto's, dan kan ik ze scannen en naar je toesturen.
tip voor als je foto's van de spaanse pas maakt.. laat een ander de foto's maken uit ervaring weet ik dat 2 dingen tegelijk niet werkt

Serendipity1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 15:50

m_n4ever schreef:
ja ik dacht al, zag je met zoveel camera's in de weer het zijn igg prima foto's! leuke bijbaan misschien denk dat ik binnenkort ook maar wat eigen foto's maak van z'n spaanse pas staat toch wel erg leuk!

Hihi, ja klopt. En bedankt

Serendipity1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 22:50

Only_Tom schreef:
*schop*

Leuke foto's Cynth

Dank je!

Dionnee

Re: VD dagcursus met vele bokkers was een succes!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 22:54

ziet er erg leuk uit, leuke paardjes ook